Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 754 ggr
93johanna
0

HJLÄLP

Hej hur ska man göra när hästen drar ner huvudet mellan frambena Rynkar på näsannär man rider och man inte får upp det igen ????

HJÄLPFoten i munnen

Molla
0

Är det en ponny finns det på hööks en grästygel, den finns i katalogen bland hjälptyglar.

I vilka situationer kör hästen ner huvudet? Är det för att äta, eller komma undan?

Lorita
0

Till barnens ponny använde vi en vanlig halsförlängare ganska löst spänd

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

93johanna
0

det är en ridhäst på 163cm

93johanna
0

han drar ner huvudet när han går i form o det blir jobbigt för honom o direkt efter galoppen så att det knappt går att få stopp på honom////93 johanna

Chestnut
0

Rider du för någon tränare? Annars är det de bästa tipset jag har.

Med vänliga hälsningar
Chess

93johanna
0

mm jag rider för en tränare och han vet inte vad jag ska göra men han tänkte på att det kanske kan vara hackamoret som trycker ner  huvudet men han har aldrigt gjort så o han e riden på det i 5 år

så jag vet inte varföt han ska göra det nu Rynkar på näsan

men vi ska åka in o kolla hur sadeln liggerSkrattandeför den ligger nog inte så jätte bra för han har musklat sig på nytt o se att det inte är den som trycker på ryggen så att han får ont så att han kör ner huvudet Rynkar på näsanför att komma undan

olina95
0

bra, kolla sadeln, och om han går i form, är det ju inget fel, då jobbar han ju jätte bra, och i vanliga fall brukar hästarna inte gå iform självmant om dom tycker det är jobbigt.

Hade ett gotlandsruss som drog ner huvudet, så man fick dom dära stoppgrejerna på tyglarna mellan fingrarna, och det var ju inte så kul om man inte red med vantar! men det var bara att dra upp huvudet igen, emn det dåliga var då att hon fortsatte och göra så typ varannan minut. Så först testade jag att dra tillbaka det på engång, funkade inte. Sedan testade jag att lägga på spöt på bogen (inte för hårt inte för löst, lite så det kändes att jag la på det bara) och då flög huvudet upp på en gång, och sedan försökte hon bara en, två gånger efter, och sedan gick det super, men hon ''glömde'' bort det för varje gång, men det var bara att lägga på en gång på bogen så var det ju bra sedan:) LYCKA TILL!

93johanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men han går i form så fort man jobbar honom litte o sen när det blir jobbigt för honom så typ bitter han sig själv i bringanObestämd o jag rider honom på hackamore o det e inte direkt heller det smidigaste att få upp huvudet för det e ju lättare med vanligt bett Flört o det går inte att rida honom med spö för han blir jätte hispig då Rynkar på näsan o nu har vi slängt på en anti glid pad för den ska ju va stöt dämpande o se om han blir bättre i ryggen Skrattande 

tränaren  bara skratar åt mig när jag ska få upp han huvud för han e jätte tung Foten i munnen