Jag har Rammlat av Molly idag :-/
Nu ska jag berätta mina ridtur idag: (Hoppas att du vill läsa. usch :/ )
Kom hem från skolan ca 14:00, Sandra ringde typ då (min bästs syrra. hon är jätte duktig på att rida o speciellt ridtravare, så hon brukar träna molly o mej i dressyr.. det är derför det går så bra för molly o mej i dressyr just nu :P,) ,,,, Hon ringdedå o frågade om jag vill rida dressyr då… och såklart att jag ville det :D , gick ut till stallet tog in skrållan o molly, sadlade o allt sen . sen red vi mot östanbo(som det heter) och på ängen/åkern där skulle vi rida då(För varieringen skull typ,har ridit där ca 3 gånger förut för sandra så molly är van), där stog sandra o väntade … Började att värma upp, sen jobbade vi i skritt, hon gick på i form (fast hon går bättre här hemma då det är mer som rör sig där vid ängen (bilar/människor osv) … allt gick väl hyfsat normalt bra helt enkelt. sen började vi trava… molly var pigg o gjorde lite bocksprårng lite här o där .. en jag brukar vara bra på att sitta kvar o ja så det var inga problem, sen brukar ALLTID molly ha öronen framåt. men icke idag , öronen varndrade från bakåt till framåt och ja,, inte normalt för henne. …. sen tyckte sandra att det är nått konstigt med Molly knä. typ som det låser sig ibland, sandra sa att hon är ju ingen expert men det ser lite lurt ut. (typ galla lr nått liknade det, men hon var ej svullen /halt …, men vi sa att vi fortsätter lite så sandra fick se mer om det va nått lr om hon såg fel, men det var nått lurt på knät hennes. MOLLY TOG VÄRLDENS bocksprång, asså hon vände snabbt o snäft samtidigt hon bockade och tvärnitade !!! (så där har hon aldrig gjort ) , jag flög och gjorde kullebyta av .. när jag lannade på makren så hade jag tränset i knä .. HUR FAN JAG FICK AV TRÄNSET SAMTIDIGT JAG FLÖG AV VET VI EJ ! , måste har typ tagit fast mej i tränset lr nått konstigt. det gick ju så fort so jag vet inte. Molly springer så fort hon kan i galopp runt på ängen och stygbyglarna slog mot henne så då vart det mer fart ! , jag fipplade upp mobilen med darriga händer medans sandra tog sin cykeln och cyklade efter henne i väldig fart, jag sprang medans jag ringde till mamma jag skrev typ i mobilen:
- " **JAG RAMMALDE AV! SPRING UT TILL VÄGEN UTAN FÖR VÅRT HUS OCH SE om molly kommer !!!
**mamma sa : VA?,,,,,, och så fick jag försöka lugna mej så jag kunnde säga det …. men jag fick fram det till slut så mama hörde och sen slänge jag på….
jag sprang det fortaste jag kunnde men dte var svårt genom att jag var alldeles klen i benna… men TUR var så kom en bil o stannde och frågad eom jag skulle åka med (dom hade sätt hästen och jag sprang med hjälm o ridkläder så dom viste vväl att det var jag) , jag bara JA så hoppade jag av bilen och vi körde vi iväg. Mollly hade sprungit mot hem. och molly sprang över bil vägen och där går det bilar hela tiden så det var flera bilar som fick TVÄRNITA för molly !!,Sen kom det en långtradanre som hållde på att köra på henne !!!, sen kom kicki (hyrde in ester(min föra häst) i hennes stall) och hon hade en bil bakom sig så molly spraang i mellan bilen bakom och kickis bil, kicki skrek i bilen (hon såg ju att det var Molly, kicki berättade det för mej när jag kom hem .. ) och kicki gasade med bilen för annars hade molly sprunget **RRAAAKKKKTTTTT I BILEN !!!!!!!!!!!!!, kicki sa att närare än så här kunnde inte det gå. fy fan ..tänk molly kunnde ha dött lr bli allvarligt skadad… usch fy fan !
**När jag kom hem så sa jag tack så hemskt mkt till hon som had ekört mej hem sen så sprang jag bakom vårat hus till stallet. där stog molly och kicki hållde in henne o försökte få på grimman (genom att jag hade ju tränset….) och mamma var där och jessica(dom har travhästar)och deras ungar .. ja såg ut som en folk sammlign …., Molly klarade sig utom skador förutom att hon var så svettig så det rykte av henne… stygbyglens "gummesnodd" var borta (har såna dära säkerhetes stygbyglar)och det var på samma sida som jag rammlade av så den rammlade nog av när jag rammlade av.. tur det isfå (kan kanppt tänka på mej om jag skulle ha fastnat i stygbygeln om jag hade hållt i tränset och ja i den full fart ENDA HEM ! ) .., så ja tur i oturen hade vi .. kunnde ju ha gått rikktigt riktig illa…. kiroprakten kommer o ska titt aigenom moly näst nästa lördag (om det finns tid kvar. ska ringa dittt i morogn) , han komemr sönderut och är riktigt duktidg. (genom mollys bakknä lr nur det är … ) . .
fy fan vad hemskt det var. / över "stora" vägen oxå och allt:(
jag klarade mej , stukade lill fingret och så har jag superskit ont i "höft kulan"(lr vad det heter) ..har lite ont i huvudet oxå.. blir väl värre imorogn .. .., mamma förbjöd mej att jag aldrig får rida över vägen något mer..:/, usch vad tråkig finns ju inte lika mkt ridvägar på min "sida" här mot för det finns där… inge mer gallopp på travbannan då:( , aja bättre det en att det ska hända nått igen..
aja sånt häänder när man har hästar..
lägg gärna en liten kommerntar om du har läst allt..

usch vad hemskt! min häst har gjort så 2 ggr, men har klarat sig. ena gången åkte jag av i sjön, så där sprang jag efter i bikini, hjälm och jodphurs med sand över hela mig…fy vad pinsamt när man mötte alla bilarna!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Otäckt… men vilken tur att det gick bra. Hästar (och alla andra djur (och människor), för den delen) kan ju vara lite knepiga ibland……
Ojdå.. Inte kul!! Jo, det har jag också varit med om.. Inte exakt samma sak, men nästan.. ;) Ett sto som började bocka i tölten.. Jag satt kvar de första bocksprången och saktade av henne till skritt, men helt plötsligt så slängde hon sig åt vänster, så jag flög rakt fram och landade på ryggen, men jag klarade mig dock med blåmärken och en ömmande rygg.. ;)

Jag har tur som har en matglad häst som stannar vid närmsta buske och börjar käka;P
men det var ju tur att det gick bra för er.. Hade kunnat gå riktigt illa´:/

Vilken hemsk dag, men vilken tur att det gick bra för båda!

Vilken hemsk dag, men vilken tur att det gick bra för båda!

Oj då, det var inte illa vad mycket som hände idag. Tur att det gick bra med både dig och hästen. Otäckt med att ha en stor bilväg mellan stall och ridställen.

VILKEN ENORM TUR! Jag är glad att det gick så bra trots omständigheterna. Hur är det med henne idag? o dig?

tack för alla svar !!!!! :) 
jag är verkligen glad att allt gick som det gick, kunnde gå mkt värre :/
#7 , ja det ör lite jobbigt att det finns så mkt ridvägar på andra sidan vägen så att man hinner knappt titta igenom alla ridvägar på ett år : ) och det finns värsta möjligheten att träna oxå, som travbanna och två rak bannor /sand vall , det är skit kul där (om bannorna är tomma då), på "min" sida av vägen finns det ju oxå mkt vägar , finns bark spår. och man kan rida enda till stan i skogen och mkt mera , och mkt klättmöjlig hete oxv (och så mötar man inte så mkt hästar där, kanppt nån, fast dte är populärt: P,, så ja, jag får väll nöja med mej dej , ; P, hiih, men för säkerhetes skull o så , och så är det väl bättre här för molly genom att hon blir TOKIG/sinnesjuk när hon möter en häst ute (tex en häst som bara skrittar) och då mennar jag att hon blir TOKIG ! , så ja … : D
#8 . jo Molly är det bara bra :) som vanligt, hon låssas vara så oskyldig så :P hahahah
Mej är det inte lika bra- vaknade imorse och då kunnd ejag ej ta mej ur sängen, FY FASEN vad stel jag var i hela kroppen, skit ont i höften (den sidan jag rammlade av på) , och ont i nacken och så stukade jag fingret :/, , haltade hela dagen i skolan : / och dte känndes inte bättre när jag gick in i en dörr "kant" och slog knät så jag har en STOR fet bula på knäet : / , men nu börjar det kännas littteeee bättre , fast fingret och nacken är dte samma med :/ , Aja jag är van : P ihihi, rammla av hör ju typ ihop med hästar så . ),
jag red inte idga, kunnde helt enkelt inte fast jag villa, hade så ont. men i morgon ska ja rida :)

Usch..det första jag läste var ju riktigt hemskt! Tur det slutade väl i alla fall!
Men förlåt…jag skrattade till lite nu i ditt sista inlägg…
…..att en olycka sällan kommer ensam stämmer ju ibland…hihi. nu knäet me… lite komiskt i det hela…du skrev så roligt!! hoppas du förstår mig rätt nu

skadeglädje är den enda sanna glädjen pim… ;)

#11 nehe…e det??
…..ush, känner mi taskig… men det lät ju så komiskt med knäet me….

hihi det gör inget : ) , oturs dag vet du : )
Men idag red jag .. Red på vägen där hon skennade(på den"säkra "sidan d"å) . hon vägra totalt att gå frammåt, hon var rädd, så jag fick hopppa av o leda henne en lite bitt, sen gick det lite bättre , men hon är orolig det syns … men det går nog över när hon märker att inget händer : )