Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 343 ggr
PimTheGreat
0

nu kl 10.00

kommer hästtandläkaren ut till pållarna hos mig och Linda. Fontane har vi fått be veterinären komma och ge lugnande innan då han ej e så mkt hanterad, vill inte han ska bli rädd i framtiden för tandläkaren… Det ska bli spännande och höra r han ser ut i munnen. Pim är det nog inga större problem med, han har varit hos tandläkaren innan….

Fontane e så duktig!!! Igår ryktade jag honom och kratsade hovarna (när vi vid lastning skulle lyfta ena hoven stegrade han sig) runt om. Inte nåt till att stegra sig eller sparkar utan lyfte och snusade mig i rumpan….Glad….det var allt. i förgår fick jag vänja honom vid täcke pga att han står ute nu tills en box blir ledig. nu när det regnar mkt fryser han. Hittade honom frusen i hagen en dag. Så nu blev det regntäcke… men accepterade det jättesnällt! Kul med framgång tycker jag. Ne nu måste jag till stallet

davidia
0

va roligt att det går bra för dig.

LinneaG
0

Va kul att det går framåt!

tessa
0

Lycka till, hoppas det går bra! =)

PimTheGreat
0

det gick bra. Pim hade lite vassa kanter men annars fin.

Fontane däremot hade stora hakar, så vi hade rätt ang att han hade problem att tugga höet…. men nu är han med fin i munnen så om 6 mån ska tandläkaren kolla till honom igen, utan bedövning denna gången förhoppningsvis

gejsa
0

Vad skönt för hästarna. Kul att det gick bra. *ler*

PimTheGreat
0

ja de var jätteduktiga båda två! Nu vet man att munnen e ok i alla fall.

__iE
0

vad kul att det verkar gå bra med den nya pållen :)