Vaccination
Hej alla:)
Nu är det så att min tös ska snart vacceneras, och det är första gången som jag ska vaccenera henne( har inte ägt henne så länge)
Nu är det så att hon ska även få stelkramp sprutan så nu undrar jag vad ni betalade sist för en influensa vaccenation och en stelkramp.. Jag ska ta henne till ett närliggande stall så resekostnad behöver jag inte veta utan sprutorna, vad brukar ni betala för veterinären allt som allt varje gång ni vaccenarar? jag ska bara vaccenera en häst.!
Tacksam för alla svar:)
När jag bara ska vaccinera , brukar jag anlita en vet som bor ganska nära som kommer till stallet. Han tog 500 eller om det var 600 senast när en av hästarna skulle ha influensa +stelkramsspruta. Det var dyrt tycker jag som aldrig betalat så mycket tidigare.
okey tack för svaret:) så du betalade ca 600 för influensasprutan och stelkramp?

jag betalade också runt 600 kr i Linköping då det var dags för stelkramp och influensa. Men då var det resekostnad också som jag delade med en annan tjej i stallet.
men så då är det asså 600 för båda sprutorna? inte så mykt inligt mej faktiskt var rädd att det skulle kosta över 1000
men visst är det dyrt eftersom man gör vacceneringen varje år.. (inte stelkramp men iaf)..
#2 Ja, max 600 var det !
är hästen grundvaccinerad, så du ska inte göra om grunden på henne=)
ja hon är grundvaccenerad men behöver sin åriga vaccenation och stelkrampen:)..

Jag fick betala 500:- sist jag åkte till veterinären med hästen och fick den sprutad. (Både stelkramp och grundvaccin.) Helt sjukt, jag trodde ju att det skulle löna sig att åka dit istället för att ta ut veterinär till stallet. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
vetrinären kom ut till stallet där jag står och vaccinerade de flesta hästarna där och min fick influensa, stelkramp och botulism och det gick på ca 400kr :)

Jag betalade bara 600kr inkl resan. (både influensa och stelkramp) Men då vände jag mig till vår Distriktveterinär.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
okey, det låter bra:) ska ringa till olika vet och kolla deras priser, men tror att jag tar ut destriksvettrinären, tror det blir billigaste.

Det som jag tycker är nackdelen med Distrikveterinären är att man får liksom boka så långt innan. Våran har tfn tid söndagar mellan 18-20 och då har man tur om man får prata med honom. Sen så kanske man kan få ut honom veckan efter.
Det gäller att ha lite framförhållning :)
Här är en länk till Distrikts veterinärernas sida på Jordbruksverket. Där finns massor med info om betalning samt vilka rutiner som gäller och vad det kostar i reseersättning. Den är lite svår navigerad men all info finns där.
//Marielle
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

#12 oj! vad tråkigt att behöva vänta så länge!
jag använder mig av distriktsvet. (men ser till att alltid få samma) och har aldrig behövt vänta längre än till dagen efter om jag inte själv bett honom komma "senare"..
medarbetare på djurskydd.ifokus