Nu åker vi strax!
Ska ju åka och ta en lektion med Fille (islänningen på 4 år) hos en duktig islandsinstruktör. Det ska bli riktigt spännande. Hon ska provrida också. He, he ska bli kul att se Fille gå då. Oh, vad tiden har gått sakta i dag. Men nu åker vi strax. Ska vara där kl 18. Hej så länge! 
Ohh.. Hoppas allt går bra!! :) Ta gärna bilder!! ;) Haha.. Lycka till!! :)

Hoppas det går bra! Alltid lika roligt! Jag red första lektionen i söndag och det gick bra =) Lycka till =)

Då rider du säkert nu?! Lycka till o berätta sen!

Foto foto foto
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ha, ha jag kan inte fota när jag rider heller. Det var så mörkt också så det hade inte blivit några bra foton.
Först red en inackordering här i stallet. Men hon har en 16 årig islänning så hon fick rida längre än mig ca 1 tim och 15 min. Sedan var det min tur. Men ridinstruktören var lite trött för hon sa att vi slutar där när jag ridit i nästan 30 min bara. Tyckte det var lite dåligt när man betalar för minst 45 min.
Fast hon sa att han var jättefin i kroppen och hullet. Hade bra hals osv. Hade både travet och tölten. Skulle nog bli fin att rida. Hon trodde att jag nog kunde rida in honom själv och inte behöva lämna bort honom på tillridning. Tyckte det var synd att jag inte blodtypade hans föräldrar och hade fixat gröna papper med pass åt honom för framtida tävlingar. Han är ju reggad som okänd härstamning och ponny bara. Folk sa till mig att det inte var värt det eftersom han har eksem och så. Men det tyckte hon var helt fel. Hon har ju egen hingst och även flera tävlingshästar och rider in och till islandshästar.
Jag ska väl dit om en eller två veckor igen.
oj, låter som om du är lite besviken, kan jag väl förstå kanske.
men det låter ju ändå som att det finns goda chanser för lille fille, och det är ju roligt ! :)

Jo, lite besviken blev man ju när man fick rida så kort stund. För trött var han inte iaf. Han orkar mer än så. Vi red ju inte så hårt heller. Men vi får väl se nästa gång. Gör hon likadant då så får man väl fråga om hon tycker att man ska betala fullt pris ändå. För hur det än är så badar man precis inte i pengar.
nej precis, lektioner kostar ju, och då är det ju tråkigt att inte få ut det man trodde, och speciellt inte ens få rida så länge som man är berättigad. men tänk så skönt det hade varit om hela duschen varit full med pengar….

Ha, ha ja då kan man ta lite då och då. Pengar alltså. *ler*
ja precis, det hade varit finurligt :)
Kul att hon tyckte att Fille var så fin!!! Är föga förvånad för han ÄR skitsnygg. Även för mig som inte kan ett smack om islänningars exteriör.
Tråkigt att du var besviken för att du inte fick rida hela tiden. Frågade du henne om varför? Tycker absolut att du ska prata med henne om det om det händer igen. Man vill ju ha valuta för pengarna….
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

#11# Jag sa till hon som var med att nästa gång rider jag först om det blir någon mer gång. Vi ska prata med henne som bor ännu närmare mig så får vi se. Och får jag bara rida så kort tid nästa gång också så kommer jag att fråga om hon verkligen ska ha pengar för full period då. Tycker nog att man borde få rida hela tiden. Det är ju inte mitt fel att hon tog den andra längre tid. Sedan kostar det ju både tid och pengar att åka dit bort. Så att rida endast 25-30 min är ju på tok för kort tid. Hon tyckte t o m att jag gott kunde rida varje dag nu. Men det tänker jag inte göra. Hon sa bla när jag satt kvar en stund efter träningen varför hoppar du inte ner? Då sa jag att jag tränar honom att kunna stå stilla fast jag sitter på. Finns ju hästar som bara går när man hoppar upp tex. Då sa hon att folk säger och jag antar att hon menade sig själv också att då kan man köpa sig en stol. Lite lustigt snack faktist. Skrek rätt så rejält också när jag skulle ta ner hälen bl a.

Antingen hade hon en dålig dag eller ska du kanske försöka se om det finns någon annan där personkemin stämmer bättre. Man vill ju inte sitta och arbeta sig svettig för någon man har lust att strypa…

He he jag hann inte ens bli svettig det är ju det som är problemet. *ler*