Dolly
Jag fick denna bilden på mejlen, det är "min" Dolly jag tycker det ser så mysigt ut 
är hon inte kvar hos dig?

just nu är hon hon hos CarCar, jag kommer inte sätta henne på annons förren i mars någon gång.
CarCar har gjort ett jättejobb nu under jul så Dolly har prefixet inriden
jag tycker det är fantastiskt en ponny som skrota i en hage i fem år och sen startar vi inridning och hon kan ridas efter en så kort tid av ett barn.

#2# Kanske lite skillnad på inriden och sutten på iaf i mina ögon. 

#3 jag lämnade henne sutten på nu är hon inriden, ja det är skillnad
CarCar har verkligen gjort ett jättejobb med Dolly, jag sen tidigare att CarCar är en duktig ryttare 

#4# På bilden är det ett barn som rider och det är väl en barnhäst. Jag visste inte att Car-Car är så pass liten att hon kunde rida en barnhäst. Man tror ju att du menar att barnet har ridit in hästen. Hon når ju knappt nedanför sadeln med fötterna. 

#5 CarCar har ridit in hästen och hon är myndig = vuxen, barnet fick bara rida för att vi litar på Dolly
det är så härligt att se, hästen som ingen jobbat med på flera år utvecklas så snabbt
Doly är faktiskt en C-ponny så många vuxna kan rida henne utan problem
även flickans mamma 

Ja, det är ju bra. Men det förtäljde inte historien när jag läste det iaf. :)
Jag skulle också kunnat rida henne då. haha

Ja, vist om du vill ha en westernhäst så är hon till salu
hon har flera halv syskon som tävlat GP ponnyn och en bror som tävlar fältävlan i England 

Hmm reklam lorita, var det inte du som var avig mot det? Ja, men du kan ju min sorro i byte då isf. :)

#9 jag ska inte ha fler hästar, men tack förförslaget, han är riktig fin 
Företag då reagera jag, privatpersoner, vilket jag tror både du och jag är så tycker jag det är OK, företa och dom stora kan betala för reklam 

Han är endast fin att titta på. Tyvärr! :(
Han står mest nu vi har inte varken orken eller tiden till att rida till han.

#12 var är problemet i ridningen?

Det mesta tyvärr. Elin skadade sig i ryggen bara 2 veckor efter att han kom hem så hon har inte kunnat göra så mycket. Hon fick en spricka i ryggen när hon ramlade av lilla Fille (min islänning). Och ju mer han står desto jobbigare häst som du kanske förstår.

#14 en utmaning då
inte så mycket häst problem 

Utmaning, ja, man kan väl kalla det vad som helst. Men vi har inte orken att sätta igång igen heller. Händer inget inom en snar framtid så får vi se vad jag gör med han.

#17 Åhhh säg inte så….
*** Kärleken övervinner allt ***

Men det är sant! Han står och kostar mig för mycket, pengar som jag inte har och ingen rider honom. Han blir jobbigare och jobbigare pga detta också ju.

#19 trist att jag bor långt bort, inte kan ta en egen häst just nu heller för jag har alltid haft en förkärlek för Sorro!
*** Kärleken övervinner allt ***

#19 det var som det var med Dolly då
få se om jag kan göra något för honom när Dolly är såld, jag har inte råd att ha två tycka synd om hästar, tyvärr
om ingen annan vill anta en utmaning med honom 

Ja, jag vet det Tezzie! 
Att du bor långt bort är inget problem för mig. Finns ju transporter som bara åker och hämtar hästar hela dagarna. hihi Men han behöver börja ridas nu och det kan du ju inte just nu.
kul att det gått så bra med dolly lorita! :)
och tråkigt att det inte går så bra med sorro gejsa..

Här kommer den stolta ryttaren till Dolly. Kan säga att hon är helt underbar att arbeta med! Idag var vi helt ensamma i ridhuset och skrittade, travade och galopperade. Hon gick tidvis i form, vi provade på lite skänkelvikningar och hon fattar rätt galopp hela tiden!
När jag fick henne för tre veckor sedan var hon bara sutten på.
Dessutom var mitt kusinbarn här igår (se översta bilden) och skrittade runt på henne alldeles själv i ridhuset även om de longerade en busig unghäst samtidigt, hon rörde inte en min när han bockade runt utan följde glatt med när Elin styrde runt henne och gjorde halt och igångsättningar utan problem, trots att benen inte nådde nedanför sadeln.
Skickar med en bild när jag sitter på så ser ni att jag är lite större 

Hon är verkligen supersöt! :)
Vad är det för utmaning ni pratar om och vad är det för krabat? Var finns pollen? Fattade inte riktigt vad som var problemet med den heller? :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#24 du har gjort ett fantastiskt jobb med henne, jag är helt imponerad och han suttit här från min dator där jag har sett hur denna häst, man bara måste älska, ha fått växa med din hjälp 
#25 hon är en skilsmässoponny, glömd mitt i alla mänsliga problem, en dag rymde hon till mig och blev min utmaning. CarCar har hjälpt mig att få Dolly inriden nu under jul då jag är opererad och jag kan säga ingen kunde göra det bättre än CarCar.

Det känns underbart när man får tag i en "oskolad" häst och upptäcker att den är både läraktig och snäll
En eloge till Carcar
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Duktigt! :)

Tack för de fina kommentarerna 

#29 det har varit så roligt att följa Dollys utveckling
nu måste jag bara få tag på mins stalltjej, jag kommer inte fram på hennes mobil
hon måste ju fortsätta ridas