Mer jobb i stallet! *glad*
Nu har jag fått mer tid och ordentlig anställning i stallet! Som många här inne vet har jag jobbat som stalltjänst tre förmiddagar i veckan nu länge, ett riktigt kul jobb men dåligt både tidsmässigt och lönemässigt. Jag har ju sökt jobb vid sidan av men inte fått något annat, så jag har ansett att så länge jag är arbetslös är ju det bättre än inget alls.
Nu har jag fått anställning som "stallvärdinna" tre eftermiddagar i veckan under denna terminen, med riktig lön och med ansvar för att hjälpa ridskolebarnen med sadling, tränsning och sådant de behöver hjälp med, samt kvällsfodring. Riktig lön och allt.
Jag är jätteglad, och tycker det ska bli jättekul. Jag trivs ju hur bra som helst i detta stallet med hästarna och människorna, så att faktiskt få 9 timmar till iveckan där är jättekul. Ska stanna där hela terminen, sen får man se om man kanske måste söka ett heltidsjobb jobb till sommaren/hösten.
Låter ju jätteskoj, grattis och lycka till =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Grattis. Kul att du fått lite stadiga tider.Låter kul!!
Tackar!
Jo, det är skönt att iallafall komma upp i 19 timmar i veckan, blir lite mer pengar.
Tyvärr är det rätt dumma tider de där eftermiddagstiderna, 15.45-18.45… liksom då jag brukar ha andra intressen inplanerade, men men. Det är ju som sagt denna terminen det gäller, och då kan man stå ut. Sen är det lite trist att åka fram och tillbaka, jag slutar nämligen 10.00 på morgonen, sen börjar jag som sagt 15.45 igen. och stallet ligger på andra sidan stan.