Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 726 ggr
bell
0

Samarbete & telemöten

på vanliga möten brukar vi ju använda oss av handuppräkning för att fatta beslut.

Men hur sjutton gör man på telemöten?

Jag trodde att man ställde frågan och en i taget svarade. Men vi har tydligen beslutat en sak som jag uppfattade att vi bara diskuterade… Jag sa min mening som var nekande men eftersom jag inte höll en utläggning så hördes väl inte min röst. Suck känner mig så låg angående detta. För mig var det ett viktigt beslut som jag är helt emot.

Hoppas på att någon förenings aktiv människa ska kunna hjälpa mig med vad jag ska tänka på. Tyvärr så är väl detta redan förstört. F*N oxå!

Vill verkligen inte göra bort mig så gruvligt igen, borde kanske säga upp min plats i grupen eftersom jag missade detta så totalt?

Lorita
0

Vi låter det går runt och en för protokoll/räknar och alla får svara, en och en och bara ja eller nej när vi är färdig diskuterade.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

bell
0

Tack. Ja det var så jag oxå trodde att det gick till tills jag fick läsa protokollet efteråt… Men jag har nu påtalat mina åsikter så får vi se om det hjälper, ialla fall till nästa gång.

Får lära mig att fråga oftare om det är ett beslut, eller en diskution.

AnnaLundin
0

#2 - om du var oenig så ska du se till att det noteras i protokollet att du inte stödjer beslutet, om det är viktigt för dig - och det kan det vara i vissa ansvarsfrågor, oavsett om det är telefonmöte eller fysiskt möte.

Ahnna
0

Prata med ordföranden i första hand. Det är dennes uppgift att låta alla komma till tals och att justera protokollet så att det återspeglar mötet som sådant, inte sekreterarens bild av mötet.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

bell
0

#3 jättebra ska tänka på det :)

#4 Så sant så :)

Det är verkligen en tränings sak detta med förenings arbete, i alla fall för mig som inte så "pratglad" i grupp. Hamnade på min post utan att eftersträva den om ni förstår hur jag menar. 

Kalas bra att ni tipsar mig om detta Glad

AnnaLundin
0

Sen tycker jag att du ska se till att Ni gör tydligt till nästa telefonmöte vad som ska krävas för att ett beslut ska anses vara fattat.

bell
0

Glad Jag har nu dragit igång diskutionen med dom om hur vi ska fatta besluten i fortsättningen Glad

Tack för tankar!