Tolktävling!
haha imorgon så åker jag, luddan och stallkompisen Emma till Skuleridhus som ligger ca 3mil söder om Örnsköldsvik på tolktävling!!
haha jag är redan nu hyper nervös för vi tränade för första gången att tolka IDAG! och tävlingen är i morgon.. och jag såg nu en banskiss på banan som jag ska göra bort mig totalt på, att det komma vara ett litet hopp hinder på banan .. och jag komma sätta med livet till insats och åka på en bob på en aaaas pigg ponny… hahaha Undra hur denna tävling kommer att sluta????
bilder och resultat lägger jag upp imorgon.. Om det är någon som orkar fota :) haha

Haha, vad kul =)
Ta med ngn som filmar så vi får se!!!
Lycka till ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
Låter ju skitskoj! Lycka till :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

jomen det är klart vi vill se bilder! vilken rolig idé! =)

Jag har tävlat i tolkning en gång =).
Jag och in kompis Martina tränade 2 gånger på mitt 22åriga Fjordsto, som nu är i himmlen sen 3 månader tillbaka :'( </3.
Då red Martina och jag åkte skidor. Vi tränade då runt byn och på lägda. Kan säga att de va GRYMT!!
När vi hade "sken galopp" i byns snävaste sväng, gissa hur många som kollade efter oss :D. Häst och ryttare på höger sida medans jag far i all världens fart över till vänster sida och ner i diket och upp lika fort =D. Så sjukt grymt och mäktigt att se allas blickar efter en när man "stylar" i svängarna och i inte vilken växel som helst, högsta växeln på simonas växellåda ;).
Tävlingen slutade med en 2a plats med en halv sekund efter 1a.
Till alla som tolkar men som inte "drar på", ni måste prova att dra på och filma in det. De är så grymt att få den där känslan att klara svängarna och i den farten =).
Enda gången jag kände mig bra på nånting :)

oh vad skoj !
jag och min kusin tolkade ofta på vårt gamla varmblodsto vi hade :D hon tyckte det var superskoj!
spec ute på isen där man verkligen kunde dra på :D

Vad roligt med en tävling. Lycka till! Några bilder vore ju skoj att få se.

Kul med sån tävling! Hoppas allt går bra!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Hade jag varit ledig från jobb så hade jag kommit upp och filmat, det är ju inte långt till Skule från mig =)
hihi jag ska hålla i snöret allt vad jag kan!!! just nu har jag feta träningsvärken i min högra arm hahaha :P
#9 du får ta ledigt :D hahah

Har tolkat 1 gång. Min kusin red min förra travare, som tyvärr var en fruktansvärt mammagris och enmanshäst och testade alla som satte sig på honom. Jag red först en sväng och hon åkte skidor efter och allt gick bara fint. Men sedan bytte vi och traven gick bara snabbare och snabbare och jag skrek att hon skulle stanna. Det slutade med sken 2km i nerförsbacke. Vi hade longerlinor att hålla oss i så jag vågade inte släppa ifall han skulle trassla in sig i dom. Färden slutade i en snöhög för mig efter en tvär kurva och kusinen lyckades få stopp 200 m senare.
Konstigt nog så ville hon inte rida tillbaka till stallet utan pojkvännen hämtade henne och jag red tillbaka. Det var som inget hänt. Pållen var pigg och glad som vanligt
Hur har det gått? =)
Nu är jag åter hemma igen och nu ska jag berätta!! :
Vi lastade luddan i stallet kl 10.30. Med lite om och men.. men väl inne så stod hon bara och reste sig och slog med fram hovarna…
Vi tänkte först att vi skulle stanna hemma eftersom hon var lite galen och hon hade inte ens rört höet innan vi åkte… Men men, vi tog oss en chansning och drog iväg…
Hela vägen fram till e4an så bullrade och levde rövarn i transporten.. ända fram tills e4an… då blev det knäppt tyst.. Många tankar snurrade i mitt huvud just då men jag bestämde mig för att luddan har bara lugnat ner sig nu lite…
Men… Till min stora fasa då vi var framme på Skuleridhus så fick jag min livs hämskaste syn då jag öppnade "lilldörren" på släpet… Luddan hade då på något vänster vis hoppat över bommen.. Snubblat på kanten i samma veva som hon hade hoppat och ramlat så landade hon på sidan.. huvet hängde väldigt otäckt i luften från bommen.. Bogen låg inte ens på golvet.. (kan ni tänka er hur knäsvag jag var??)…
Men efter några sek så försökte luddan att resa sig upp och innan jag ens hann reagera så var hon nästan halv vägst ut ur dörren..
Men kort sagt resan gick bra trots omständigheterna hon fick inte ens ett litet pytte sår av det som hände. och jag hade verkligen turen på min sida då det hade kunnat sluta mycket mycket värre….
Men själva tolktävlingen gick super bra.. första omgången ramlade jag bara 1 gång och tappade snöret 1gång :P hehe men det var bara för att det var så djupa fåror i snön av en traktor hehe :P
Men andra omgången gick jätte dåligt.. ramlade hela tiden och tappade snöret var och varannan sväng hahaha men roligt var det :)
Vi fick oss ett gott skratt och vi underhöll publiken väldigt bra :)
Och resan hem åt gick kalas fint.. jag tror nog att luddan blev lite chockad av det som hände.. för hon stod som ett ljus hela vägen hem.. lyfte inte ens på en hov ;)
Men till er som aldrig har tolkat efter en häst så tycker jag att ni borde göra det .. Det är så grymt kul!!! Det var riktigt häftigt då man galopperade :) fast jag skulle ha haft mina kör glasögon på mig (A) för jag såg inte ett dyft haha
Men bilder kommer senare :) jag bad Emmas mamma att ta bilder.. men min kamera var inte så samarbetsvillig.. (blev bara suddiga kort..)

Kul, hur gick det då??
Suddiga bilder är bättre än inga bilder alls ;)
hehe just ja det glömde jag säga :P
Vi komme 7 av 8 :D hahaha
Jag har tyvärr bara kvar bilderna sen hon värmde upp luddan lite i ridhuset ^^

bara en fråga hur ska man kunna hoppa över ett hinder när man har en bobb efter?xDlåter som en väldigt farlig ide tycker jagxD

Gud vad skoj =)
Synd att du inte filmade, hade varit kul att se :)
#22 det blev inget hopphinder *puh* hehe men om det skulle va ett så hade jag tänkt hoppa av boben i farten och kasta mig över och slänga mig på den igen och full fräs sen :)

En fråga hur stor är ponnyn de ser ut som en shetis .
de va väl du som hade et russ?

#25 Det där är inte en shettis! Det är ett russ =))
//Mickan
åhw vad kul! jag älskar att tolka, fast vi tolkar med skidor;P
det är ju jäte roligt, fast jag lutar mig framåt vilket man inte ska göra, eftersom då rammlar man:P haha, men det är kul iallfall, och när man rider håller den andra på att ramla, skrattar man ihjäl sig, hihi!

Föresten #0 In med det här på gotlandsruss i fokus så folket där får veta vad våra duktiga russ gör runtom i sverige!! Jättekul att läsa om :)
//Mickan

Vad roligt det lät. Men vilken tur att hästen inte skadade sig i transporten. :)
Vi har tolkat efter Gejsa med miniskidor och en pulka för en massa år sedan. På den tiden när man hade snö här.

#26.tack.=) Jag fick bara för mig att jag läst någonstans att hon hade ett russ som hon hade själv som hon inte ville sälja men hon kunde inte rida russet.Men de va bara jag de. Så dum jag kan vara ;D
#28 Ja det ska jag göra :D bra ide!! :)
#29 Ja det var verkligen tur att hon klarade sig!! Men hade vi rest ner till sundsvall tex. då tror jag faktist att hon inte hade klarat sig. för hon andades väldigt konstigt då jag öppnade dörren
#30 Ponnyn min är ett 8årigt russ som fick vara försöks kanin :) hehe hon hade öronen framåt hela tiden och hade minst lika kul själv som vi hade =) hehhe

#31 .=)

Vilken rolig tävling!!! Kanske ska ordna nåt liknande här! Vore ju urkul! Fast lite knepigt när vi inte kan garantera snö…
Jag och Emma tolkade på skidor efter Amadeus idag. Hur kul som helst! Han tyckte det var lite skumt i början, men sen tyckte han det var så kul så han vägrade stå still ;)
Vi har väl iof ingen snö, men massor med frost och det ger väldigt bra glid :D

Vad roligt det ser ut! Men varför är du så nära hästen? Jag skulle aldrig våga sitta så ifall det råkar flyga ut ett hästben..
Vad gulligt det såg ut:).. ni ser ut att ha roligt tillsammans!
#37 Det är mycket lättare då att styra :) och sen så är luddan väldigt snäll när det gäller såna hära grejor så, enda som skulle hända är att hon tvärnitar och jag åker in i rumpan på henne haha vilket som höll på hända ett par ggr (A)
#38 hehe jaa vi skrattade så tårarna sprutade hela tiden =)
#39 det förstår jag såg ut att vara väldigt roligt:)

Iiii vad kul =)