Sadelmärke
Hej! har sett en jätte fin sadel som jag vill ha, en griffin, en rätt billig, är den bra både kvalitéts mässigt, och är den skön att rida i? det var en sånn hopp/allround griffin, en brun:)

Jag har en sån. Den är rätt bra, det är en syntetsadel så materialet slits mer än på en lädersadel. är det en nyare så har den tio års garanti på bommen men på thorowgoods egna hemsida står det livstidsgaranti, fast sadeln kanske bara har en livstid på tio år?
klossarna är flyttbara så man kan justera stödet efter sig själv. Jag trivs med min sadel och det gör hästen också. Det viktigaste är att den passar hästen.
Garanti på bommen innebär ändå bara att de ansvarar för fel som har funnits från början, det är inte riktigt så förmånligt som det låter…

okej, det fattade inte jag men jag är trög så…Men så är det ju iofs med allt annat som det är garanti på så hade jag bara tänkt till så:) Men griffin/thorowgood räknas till ett av de bra syntetsadelmärkena så det ska vara en hyffsat bra sadel iaf.
Vad bra;D ska spara pengar och köpa en sådan:) fast måste ju först kolla ut så den passar min häst, så hon trivs med den,:)

Hade en Griffin av allround modell innan. Helt okej att rida i, däremot gillade jag inte materialet som blev slitet relativt fort o syntetmaterialet på stropparna spricker o sedan blir det svårt att spänna gjorden..stropparna är ju lätta att byta ut till läder och de andra är ju smärre skönhetsfel o påverkar ju inte riktigt funktionen på sadeln.

Jag har en sån i hoppsadel. Tycker den är stenhård att sitta på.
Men den sitter perfekt på hästen då den är så mjuk och kan följa med hästens rygg bättre. Den ger också väldigt bra stödj då jag har flyttbara bossar.
Men kan du inte testa en först att rida i och se vad du tycker. För som sagt, jag hatar att rida i min hoppsadel men den sitter kanon på hästen =P
okej, jo, jag ska ju isf, om jag får råd, köpa den av en tjej på blocket. så isf så skulle hon kanske kunna skicka den till mig, och sedan provar jag att rida i den, och om den sitter bra, och jag trivs så köper jag den, om jag inte trivs och den inte passar bra, så skickar jag tillbaka den, om det går bra för henne alltså. Men har ju inte riktigt bestämmt om jag ska köpa den eller inte, men tror ni att man kan mejla och fråga ändå? nu alltså?,
lägger ut en bild på samma sorts sadel, men inte precis den sadeln som jag ska köpa.:P (vet inte om jag får ta bilden)
okej, jo, jag ska ju isf, om jag får råd, köpa den av en tjej på blocket. så isf så skulle hon kanske kunna skicka den till mig, och sedan provar jag att rida i den, och om den sitter bra, och jag trivs så köper jag den, om jag inte trivs och den inte passar bra, så skickar jag tillbaka den, om det går bra för henne alltså. Men har ju inte riktigt bestämmt om jag ska köpa den eller inte, men tror ni att man kan mejla och fråga ändå? nu alltså?,
lägger ut en bild på samma sorts sadel, men inte precis den sadeln som jag ska köpa.:P (vet inte om jag får ta bilden)