Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1263 ggr
MiaMaria
0

Duktig på o måla hästar?

Då älskade Silver nu gått bort (en av europas främsta ponnier inom fälttävlan på sin tid) så har jag fundering på om någon kan måla en bild av honom, från ett fotografi dvs. Jag är MKT kräsen med resultatet då de är en gåva till hans tidiigare ägare och jag är mkt angelägen om att få de gjort.

Är du eller någon du vet om mkt duktig så hör av er, snarast!

Tack Mia

Frankbot
0

vad synd att jag inte har rätt material just nu :( annars hade jag gärna gjort det

MiaMaria
0

När kan du ha de då?

Sehvrin
0

Inne på teckning.ifokus finns det en del som är duktiga på att rita hästar.

Om du kan tänka dig att få en digital målning så kan jag tipsa om Queenofgoldfishes på deviantart, hon ritar väldigt verklighetstroget (finns även många andra som är duktiga på deviantart)

Edit: Här är en person som är mycket duktig på blyertsteckningar.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Frankbot
0

#2 kollade vad jag hade hemma och det är bara penslar och duk som fattas :) och det är rätt lätt fixat :)

hade du tänkt dig i olja eller akvarell?

AnnaLundin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina vänner är väldigt duktig på att både teckna och måla. Hon är från början självlärd, men har även gått några års utbildning till konstnär.

Här är en bild som hon målat för att ha på en utställning, det är ett av mina foton som är ursprunget. Just denna bild är lite extra färglagd jämfört med motivet, medvetet av målaren.

Jag förmedlar gärna kontakt om någon är intresserad.

[slo]
0

Skicka ett PM till LinaN :) Ska finnas en tråd här någon stans där hon showar lite…

lisette
0

finns en lång tråd med olika medlemmar som tecknar. ska se om ja kan hitta den.

lisette
0
LinaN
0

Jag målar en del, främst akryl och akvarell då olja tar sån tid för att torka…. Nu inför Jul hinner jag inte med något mer, har fullt upp med att hinna med det som redan är lovat ska vara klart.

Men efter jul är jag tillgänglig…. ska även slänga upp en hemsida där jag kan visa alster och så. både sytt, målat och annat tillverkat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Sweelin
0

Gå in på www.teckning.ifokus.se ;) Jätte många som ritar grymt bra där!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

MiaMaria
0

Jätte tack för era tips! Har inte hunnit vara in i helgen här och under tiden har de löst sig! Men jätte tack!

Glorious
0

Gå in på denna hemsida: www.elinostbergfoto.se :) Hon är mycket duktig på att rita och fota digitalt :D mycket mycket skicklig är hon!

Jenca
0

ja lät maria bergström från MinHäst måla av min häst, den blev jätte fin<3 har dock ingen bild-.-

Ledin
0

sorligt att ponnyn har avlidit men du gör fint minne hoppas du hittar en bra målare/tecknare lycka till!