Planer för 2009?
Vad har ni för planer och mål för 2009?
Själv hoppas jag på en lyckad fölning och att mamma och bebis ska ha det bra. Och sedan under hösten- vintern ska vi vara klara för att debba LC och möjligen LB till våren 2010.
Med Crackson hoppas jag träningen kommer att gå bättre och vi lyckas komma upp i LD nivå dressyr! :)
hihi, man kan ju alltid drömma! X)
Mina mål är att nya hästen kommer (i början av maj) sen ska vi träna röstträning och han ska lära sig stanna på ptro och gå på smack. Och att stå still tills jag säger till.
När hösten börjar komma ska vi börja så smått med tömkörning…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

De första månaderna ska vi bygga upp koditionen och sedan ska vi bara njuta av härliga ridturere i skog och mark.
Då snön tinar bort så ska hoppningen finslipas och jah ska försöka att hoppa regelbundet. Hoppning/löshoppning/markarbete en gång i veckan
Har ska det kommas igång ordentligt med tömkörningen, målet är att kunna vara med på Lucia som fjärde vagn :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Mitt mål är att komma ut och tävla dressyr på klubbtävling i alla fall, med godkämnt resultat.
Sedan vill jag gärna lära mig köra också, så fot rockarden blir färdig.
Och sedan är det väl mest att träna vidare, både med dressyren och klickerträningen. Skulle gärna få till ett läggande med klickern, men får se hur det går.
Jag planerar att dels börja tömköre den lille så smått, han blir 1 nu 2009.. Men det blir väldigt väldigt enkelt då han är så ung.Mest på med gjord och ngn går bakom, vill inte tömköra med bett.
Kanske ngr turer till ridhuset för lastträningens skull och lite trav över bommar.
För fröken G så blir det antingen ombetäckning ELLER så kommer jag sätta igång henne och se vad hon tycker om det. Går det bra och hon gillar det så kanske det blir ngn start i lätt klass i höst.. kanske kanske!
. Hänger på om hon kommer få stoföl, då rids hon igång, eller hingstföl, då betäcks hon om.
Sen har vi ju en flytt framför oss.. Dock hänger allt på om vi får sålt eller ej samt lite annat kring priser osv..
Beroende på det så flyttar vi säljs Tjalle men om vi skulle bo kvar så kommer han börja arbeta lite mer.. Han blir tre år nu 2009. Så han ska börja tömköras samt löshoppas. Sadel och tränsvan är han men han ska lära sig bettets inverkan också.. Sen kommer väl Tindra få åka lite på honom också. Har ju tyvärr ingen liten ryttare som kan rida in honom.
Vi kommer nog också kika efter ett ponnyhingstföl som kan gå ihop med Foggan och Tjalle isf.. De kommer ju också få gå med Gabbie sen när hon inte producerar mjölk samt efter fölning och ombetäckning.. Självklart får de ej gå med henne om hon inte är ombetäckt eller om hon har stoföl vid sidan som börjar bli intressant för grabbarna grus..
Förhoppningsvis ska jag väl få igång hästen i alla fall, och funkar det och hon är bra så blir det helt enkelt att träna upp allt från början. :)
Och kanske, kanske, kanske att det kan bli betäckning i vår också… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag ska minsann lära travaren jag rider vad en galoppfattning innebär! x) Haha…

Komma igång med dressyren och få hjälp med att rida ner han i form osv. Träna vidare med hoppningen, vill gärna komma ut och tävla! Sen ska han musklas ordentligt & pass ska fixas. Det är dom nuvarande målen med Doddis :)
Sen ska jag hjälpa till med unghästarna dom som blir 3 här hemma så dom bir försattna samt påbörja inridningen.
Och ev. kommer det hit en shettis som jag ska (med hjälp av familj) köra in, så de kommer bli fullt upp här!:)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

En fölning som jag hoppas går bra, sen har jag tre hästar som ska körasin, det får bli så fort doktorn ger klartecken att jag får var i stallet med mina hästar igen.
Jag tänkte också skriva och träna in ett fritt dressyr program med Ametist, ett program med mycket ökningar och samlingar det är hans starka sida.

Jag hoppas att det ska lösa sig med mina bettproblem! :)
- Ellen
errare humanumest ignoscere divinum.
Mina mål är att bygga upp kondis och muskler på Aurora(hästen). Jobba henne i form, kanske tävla någon cr, och några lätta dressyrrörelser :)

Mina mål 2008 :)
# Bygga upp Matador regält, både kondis och muskler
# Starta lokalt med Matador i båda hoppning och dressyr.
# Få Mirella att klara av sommaren utan fång.
# Sköta mina studier.
# Träna mera (Mig själv)
# HA KUUUUL! :D
# Skaffa sommarjobb
Många mål att nå upp till. vi får se till nästa nyår hur det gick! hahaha :D

Gud vad kul att läsa om era mål :)
Själv ska jag oxå föla, sedan blir det förhoppningsvis inköp av en unghäst nästa höst/vinter :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

Vi tänker försöka sälja en del av våra ston, önskemålet är att det blir kvar 5 ston och 1 hingst.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#15 vet du vilka ni vill behålla?

#16 Roxette, Trollet, Barbara, Bianca o Mocca, Pontiac

Skäckar troligen maxad-D ev små hästar? ser jag en röd tråd förutom en skimmel 
#5 - Bestämt hingst än?
Plan 1: Börja pyssla med medryttarkusen
Plan 2: Se till att få bort hans pass-skritt, pass-trav och alla andra pass-aktiga gångarter
Plan 3: Få in hästen i fin tölt, eller någorlunda vettig i alla fall
Har ju inte testat honom än, men detta är det man har fått höra av ägaren. :P

Jag vill att Stellas fölning i slutet påmaj ska gå lätt, för henne och fölet (hoppas på ett sto)..Rida in Stella nu till våren först.
Hemi ska komma ut och tävla lite till sommaren, ska lägga ner ordentligt med tid på bra träningar med honom.
Camaro tänkte jag börja tömköra och förhoppningvis ha honom inkörd till nästa vinter.
Dockan ska först och främst gå ner i vikt.
Träna bort alla Pojkens fasoner och kunna sälja honom.
Sälja ett antal Welsh mountain ponnier så jag kan ta emot nya småpluttar.
Få en ngn häst för inridning i sommar..
besök gärna www.nogg.se/linashastar

Mål 2009:
- Muskla upp henne på nytt
- Lägga galoppen
- Hoppa in henne
- Börja med lätta grejer i dressyren t ex skänkelvikningar och framdelsvändningar
- Få iväg henne på träningar
- Lätt klubbtävling i hoppning
319 Nej inte än.. har ngr kandidater

#18 Trollet är 136 cm, Bianca 158 cm, Roxette 145 cm, Barbara 145 cm och Mocca 150 cm så jag ser ingen röd tråd.

#23 det är nog bara jag som vill ha rödatrådar 

#25 Tack, då fick jag en röd tråd, skäckar 
Mitt mål och mitt hopp är att Astra ska fungera som ridhäst i slutet av året :) Får se hur det går. Här närmast hoppas jag på att få ett positivt besked nästa gång vi åker till Strömsholm med henne (12 januari)

#26 Jaja så fick du din röda tråd ändå
men jag har ju inget annat än skäckar och tigrerade att välja på,
Mina mål:
- Få upp corallen
- Träna unghästar och föl
- Träna inför haltring med de som ska dit
- Haltra de som ska
- Få igång någon att rida
- Göra klart c-uppsatsen

HÅLLA DITE SKADEFI!!!

Hitta en sadel som passar henne
Träna upp Stjärnfall så vi får en supersesång i ponnytravet och kunna starta och ge järnet ;)
Att jag ska träna och förhoppningsvis gå ner lite i vikt..
Försöka skaffa ett jobb, förhoppningsvis få lite inkomster
Klara av skolan..
Några saker.. Kan säkert fylla på 1000 gånger mer men har inte riktigt tid nu :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Mina mål:
- få tummarna loss o rida Ludde oftare, varit så attans lat denna höst, fy skäms!!!
-träna Kelda, Kefir och Keso inför utställningarna i år.
-visa fram Keso så bra jag kan så han får fina poäng.
-sälja Keso
-köra Kefir ännu mer
-tränsvänja Kelda
-tömköra Kelda