Vad heter det?!
Jag bara måste få veta.. Helt onödig fråga, jag vet, men jag kan inte släppa det nu..
Det heter ju "En rädd häst", men vad säger man om ett lejon?
"Ett rätt lejon" kan man ju knappast säga, inte heller "Ett räddt lejon" för den delen heller.. :/ Hmm.. Måste man verkligen omformulera hela meningen?
Haha.. Jag vet att frågan är helt oerhört onödig, men jag kan inte släppa det nu.. Jag har tänkt på det ett tag nu och måste få höra lite åsikter om detta.. ;)
Samma sak gälller lat - "En lat människa", men "Ett ****** djur?!"
Haha.. Onödigt tänkande.. Men, jag är helt enkelt sådan.. ;)
Hahah.. JAg tror inte lejon kan vara lata;P

Men blir inte lejonet: Ett rädd lejon? hahah (?)
Etta latigt lejon? hahah nä jag vet inte!
haha sicka frågor…..
Man kan ju säga en lat lejoninna, men hur blir det med ett lejon egentligen…

Nästan så att du slår Sandras frågor, senast fråga hon:
Vad kallar man en fluga som inte kan flyga?
#4 - Haha.. Jag kan den på engelska.. ;)
A fly that can't fly is a walk!!
Hahaha.. Ja, jag är inte klok med mina frågor jag.. :P

skulle gissa på ett räddt lejon faktiskt….de andra har jag ingen aning om.
#1 BTW, lejon är otroligt lata! ;) haha
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Stackars er som måste plågas med mina djupa (Hmmm.. ;)) frågor.. ;)
#6 - Och ändå uttala det som "rätt"? ;)

Ett skrämt lejon får det bli ;)
Men skrämd och rädd är ju inte samma sak!! ;P

rådjur kan inte heller vara rädda, om dom är ensamma:P "ett rätt rådjur..?"

#10 men nääästan…. =/

#8 nej, uttala rädd-t. ett rädd-t lejon. typ….haha
#11 - Ett rätt rådjur!! Haha.. Är du säker på att det inte var fel rådjur? ;)
ett skärrat lejon kanske??
#12 - Haha.. Nästan är inte tillräckligt.. ;) Hahahaha..
#13 - Haha.. "Titta!! Ett rädd-t får!!" Haha.. Blir lite jobbigt att säga.. ;)
#15 - Ja, precis, men det är ändå inte samma sak.. ;) Måste man verkligen ändra ord? :P Hehehehe..
Nej, nu blir jag för dryg snart.. ;)

#16 i småland kan vi säga räddt :)
#18 - Men jag bor ju i Uppland!! ;) Hahahaha..

hahaha, du får väl införa ordet räddt i uppland då ;)
Haha.. Kan man ta kontakt med Svenska Akademin? ;) Haha.. Vilket samtal!!
"- Ja, hej.. Ehh.. Kan ni införa ordet rätt.. Ehh.. Jag menar rädd-t.. Fick ni med t på slutet?"
Hahahahahahahaha.. ;P
#1 Om nu inte lejon kan vara lata, så kan dom åtminstone vara kåta
Jag sitter inne på lösningen, om jag kommer ihåg hur det var… Men jag tror jag avvaktar lite med den 

har letat på internet men inte kommit fram till nåt annat än att räddt iaf har funnits än gång i tiden…då man skrev af=av och sånna saker.
nämen slo 
#22 - Ett kått lejon?! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Alltså allvarligt.. Jag måste ha den sämsta humorn i världen.. ;P
jen, jag visste att någon skulle reagera på det… ;)

#25 asg..^^
kan ha varit fel rådjur, e inte så säker:P
#27 - Eller ett kått rådjur? ;)
#27 men hallå, ingen msn ikväll? :(
#28 haha, jag tänker inte utveckla det där, även om jag vill… Klockan är inte läggdags för mindreåriga än :D

#29 haha, som om det inte skulle stå kvar imorgon menar du? ;)

#27 det tror jag stenhårt på!:P
#29 nee, min msn har åsikter, o det har min hjärna med(eller vad det nu är som styr förmågan att hålla ögonen öppna), så det är nana-tajm nu ;)

hm, #28 menar jag..*sover redan*
#30 tänkte inte så långt… Har nästan streckkollat säsong 1 av prison break, då blir det inte mycket sömn ;)
#31 oki, ses nog på kläppa imon, jag är där vid sex-halv sju tror jag. Natti :)

#33, me to, tror jag:P märker vi^^ natti
#29 - Ska vi starta ett "Inte-för-er-under-18.ifokus.se"? Hahahahahahaha.. Eller vänta nu.. Hmm.. Då får ju inte jag vara med.. Ehh.. Det får bli ett "Inte-för-er-under-17.ifokus.se".. ;)
#35 hahaha :p Japp, där får vi ta upp sånna här lustiga frågor som bara spårar ut ;)

Man får väl skriva ett lejon som är rädd!
Så en del skriver.

Svaret på frågan om lejonet är:
Lejon blir itne rädda! ^^

Oh!! Vad läskigt. Den här frågan om lejonet fick jag förra veckan av en kille på jobbet! Gissa om jag gått runt o funderat på det rätta svaret!!!
Och… hmm… mina frågor om flugor hit o dit är nog rätt så korkade. Men hallå… jag är inte vuxen än på ett tag =)

#21 jag har ringt till SJ och frågat om tågen kör på höger eller vänster sida… personen som jag ringde svarade "ööhhh"..
sen har jag ringt SVT för att kolla vad som hände med joel i joelbitar, men jag fick inget svar. de visste inte :(
så det är klart du kan ringa.. :D

#36 ahhahahah, då får du ju inte va där inne ;) på "Inte-för-er-under-17.ifokus.se" xD

haha, som min kompis hon gick o klurade på att man kunde äsga en jenny flera jennys elr jennies.. men om man skulle säga Jack så blir det ju en Jack flera Jackor (?) haha ^^ hon frågade vår svenskalärare, o hon blev as-sur, säkert för hon inte kunde svaret ;)
Säger man inte ett lejon som är rädd?
#42 haha! vad dumt!!
#43 jo, eller ett skärrat lejon

#44, hahaha, joo ;P
#40 det är faktiskt olika, spårvagnarna i Göteborg kör högertrafik iaf och oftast när andra tåg möts så är det högertrafik, men inte alltid ;)
#36 - Haha.. Skööööön!! ;) Men om du startar sajten så kan jag vara Medarbetare.. ;P Haha..
#39 - Hahaha.. Jag veeet!! Hahahaha.. Det är alltid så att om man hör någonting så dyker det upp bara sådär överallt.. :P
Haha.. Fundera på den här då (Från min favoritsida.. Hahahaha.. "deep thoughts" Haha.. Den är såååååå skön!! ;)):
"If you ordered a pizza with no toppings would you have to pay extra because it's a speciality pizza?"
Eller min favorit:
"If somebody with multiple personalities tried to commit suicide, is it considered a hostage situation?"
Haha.. Jag vet!! ;) Jag är inte normal, men varför ska man vara det?! ;) Hahahaha..
#40 - HAHA!! :D Det där med Joel var ju bara för skönt.. ;) Hahaha.. *sjunger* "Kommer du ihåg hur det var förra vintern?" Hahahahahahaha.. Det var ju såååå bäst!! Hahahahahaha.. ;) Klart att jag måste ringa nu!! :P
#42 - Haha.. Flera Jackor.. ;P Hahahahahaha..
#46 - Spårvagnarna i Göteborg är ju läskiga ju.. :P Jag är där flera gånger varje år, men lär mig ändå aldrig att de kör hur de vill.. Haha.. Man är helt enkelt inte van vid spårvagnar när man bor i Uppsala.. ;)

I norge sejer man en redd løve ; D
#48 - Hehe.. Ja, varför kan inte alla ha samma språk? ;) Och norska som är så fint också.. :) Det är ett av mina favoritspråk.. :)
If you melted a pool of dry ice, would you be able to swim in it without getting wet?
HAHAHAHAHAHAHA!!!!
#50 faktiskt ;) Eftersom för att få kolsyra att bli i vätskeform krävs tryck. Det vill säga, smälter man kolsyreis (dry ice på engelska) så hoppar det över vätskeformen och förångas direkt.
#50 - Ja, jag vet, men alla vet inte det.. ;P Hade man MVG i Kemi så hade man.. ;) Hahahaha.. ;)
#52 man behöver inget mvg i kemi för att lista ut det där… Räcker med en kompis som kör glassbilen :D
#53 - Om man inte har det då? ;)
Då behöver man ett mvg i kemi :P

slo, han på SJ sa att tågen körde på båda sidor. tänk själv när du åker tåg. ibland kommer det tåg på höger o i bland på vänster.
Ja jag skrev ju det :) Men mina tågupplevelser säger mig att dom oftast har högertrafik :p
En rädd lejonhanne/En rädd lejonhona. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Kan inte lejonet vara skräckslaget?
#58 - Om det är av okänt kön då? ;) Ett r…….. lejon av okänt kön.. ;) Hahahahahaha.. Dryg som jag är.. ;P
#59 - Skräckslagen och rädd är inte samma sak.. ;) Men nästan.. ;P

#60 Nu får du mig snart att leta fram gamla skolpapper, för vi har nämligen diskuterat detta på våran lilla kurs som hette Allmän Språkorientering ^^
Hahahahaha.. Jag är såååå snäll.. ;)
#59 mjo, men det är inte riktigt rätt… Vad har du för ord att byta ut kåt, lat, disträ osv med? ;)
*Jävlas*

#63 Jag upptäckte precis när jag nu spanar i mina papper att vi hade mer problem med att man kan säga att en kvinna är gravid, men är man ett fruntimmer så får man inte vara gravid (A)
#59 - Ett kått lejon såklart!! ;) Hahaha..
#64 - Ett fruntimmer är med barn.. ;)
#60 En rädd hermafrodit. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#66 - Hermafrodit är ju en tvåkönad varelse.. ;) Om man VET att det är ett kön, men man inte vet vilket.. ;P Då blir det lite svårare.. ;P Hahahahahaha..
#67 en stor, gul, rädd savannkisse kanske kan funka :)
#67 Vad du ska krångla. Jag som tycker jag har så bra idéer. :P "Det är ett lejon, han/hon är rädd" Bättre så? ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#68 - HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.. *hämtar andan* ..HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.. *hämtar andan igen* ..HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Sluuuuuuuuuuuuuta.. Det där blev bara för mycket.. ;P Hahahaha.. Savannkisse.. Hahahahahaha..
#69 - Haha.. Sorry.. Men jag kommer alltid med sådana komplicerade frågor utan svar.. ;P Nej, nej, man måste få med det i en mening, utan komma.. ;P

Det ska vara samma meningsbyggnad. Samma ordföljd. Bara det att du ska peta in "lejon" istället för "häst" o få till det rätt på grammatiken. Inget byta ordföljd alltså. Det är ajabaja… =)