Hingstval 2009
Jaha, nu är det 090101, och vad passar väl då bättre än att börja planera årets betäckningar? 
Hur tänker DU ang ditt hingstval?
Vilken/vilka hingst/ar blir det 2009? Lägg gärna upp bilder, det tycker vi ju alla om, eller hur?

Jag börjar väl själv, har bara planerat att betäcka halvbloden iår
Madonna - E.Maraton-Favorit har tänkt lägga Damino SD 1157 en mkt vacker fuxhingst, han är efter Don Romantic- Amiral. Fick mkt bra exteriöra poäng på bruksprovet. Tar jag inte honom är andrahandsvalet Rubinrot 1033
Simona- E.Stanford- Illusion Här har jag tänkt Colensky G, då han hoppar som en gud, är vacker som en dag och simona har ett temperament man skulle kunna döda för, kan bli en topphäst. Annars som andrahand ligger Hip Hop eller Camaro M hett till.
Damino, Rubinrot och Corlensky G kan ni se på www.waldhof.se

ingen aning alls, tnkte Jaguar mail men han ger sånna bjässar och det vil jag inte ha! Någon som har tipps? Ska vara mot hopp. Mitt sto är Zara e:Qalle u:pontus
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#2 Vilken pudding!
#3 En fullblodshingst kanske? brukar ju kunna bli lite mindre nätta hästar (beroende påvilken hingst såklart) Men Qalle-avkommor brukar ju vara ganska små i sig själva, så välj en mindre hingst. Jaguar Mail e ju en rätt rejäl gosse.
inga betäckningar i år utan väntar t nästa år o så betäcker jag både mor o dotter då OM keso är såld såklart…så hingstvalet får vänta:-D
Mitt resonemang är att jag måste ha in lite kulor på kontot innan jag ens kan tänka på betäckning. Men om kulorna trillar in så har jag åtminstone tre att betäcka.
Fullblodsstoet Loving Madonna (f. 1991, e. Ditton Wood - Glacial) som jag vill ha en hingst med riktigt bra gångarter till och som helst också hoppar bra. En hingst som jag gillar själv är Niveau, fast jag vet inte riktigt om jag vågar lägga en såpass energisk hingst på ett piggt fullblodssto… Man ska ju våga rida in avkomman också 
Sen har jag två shettisston som jag ska försöka hitta rätt hingstkombination till, där den ena ska ha en hingst med väldigt stark rastyp och den andra en hingst av lite lättare modell med goda rörelser. Vilka det blir har jag ingen aning om än.
#3 Liten hingst då tänker jag på Saint Amour
. Nu kanske han inte lämnar lika litet som han själv är men vilken trevlig hingst.. Kika på honom det skulle jag gjort om jag hade hoppsto som passade honom!
Har ett sto efter Weltbürger-Bellini-Cyrano som eventuellt ska betäckas nästa år. Inte klart med hingst ännu då vi har fler kandidater men Don Romantic, Hampton, Damsey, Dionysos och Bocelli ligger högt på listan..Även De Noir…
För oss är hingstvalen lätta, vi har ju två egna! 
Poco får en drös flickor och Sierra får även han en drös. Vi har redan en hel del utomstående ston som är inbokade, det blir som vanligt spännande att se vad det är för tjejer som kommer!
Bild på Poco och Sierra:

Nu är det inte helt klart att jag ska betäcka Sylgja än, men OM det blir så så är det troligtvis Forkur frá Austurkoti eller Samherji från Konga. Samherji är inte godkänd än dock, men kommer bli i vår. :P
Forkur igen. Den bifogade bilden är på Sam, har tyvärr ingen bra helkroppsbild på honom.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Är det någon som vet när de lägger ut hingstarna för 2009 på flyinges hemsida?

Jag ska betäcka några ston med de egna hingstarna Fridhems Kim (shettis) o Myre (russ) sen får NF stona åka bort till sina killar o ev några av shettisarna oxå :)

#10 Har haft mina funderingar på det med… men det blir väl sista veckan i februari… ungefär när de släpper katalogen…
#10 - förmodligen inte förrän efter bruksprovet, som i år är vecka 7.
#12 & #13 Tackar! *Väntar otåligt…*

#8 Oj vad den första hästen på bilderna såg musklad ut :O. Inte lite maffig heller =).
#15 Ja, det är Poco när han var i tävlingsform. Han har fortfarande mycket muskler, men de döljs lite nu…av hullet =P Men det är en maffig kille! Vi älskar honom! Poco betäcker fullblod, paint och quarter om nån är sugen! Sierra betäcker alla raser. =)

#16 han var gigantisk :D vilken pudding ^^ haha
Kommer förhoppningsvis (inte klart än) att få upp russhingsten Trojka Viking 440 till mig i sommar på station. Ska betäcka min egna Tejas Monita med honom igen. Tidigare avkomman Montró har bevisat att det var en lyckad kombination då hon tillhör toppen utav 3-åringar i travet, blivit flerfaldigt guldbelönad på utställning samt blev ungstochampion som 2-åring