God morgon 2/1
fryser om fötter och näsa, här är -9,5, svag vind, mulet, hästarna har fått frukost och rent under kroppen, släpper ut dom när jag själv fått frukost.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

God morgon!!
Sitter och väntar på att det ska bli dags att åka och släppa ut pållarna.
Men huuu så kallt det är idag! -9,8 och tråkväder.
Måste bara tala om att pållan trivs kanon i nya stallet och så lycklig som hon är nu har hon inte sett ut på länge. Dock kan väl jag tycka att allt inte känns hundra hela tiden då det är väldigt stor okunskap i stallet med många småflickor som fått häst bara därför att. Ponnyförädrar som inte har ett hum om någonting.
Men men så länge pålla får sitt täcke, sin mat och får komma ut utan att det händer något förödande får jag stå ut med att se hur alla ponnysarna kör över sina ägare totalt och gör precis som de vill.
Har iaf hittat en kalasbra halvfodervärd till damen och jag hoppas att de ska komma att trivas ihop och att pållan lägger av med att vara en sån mammagris som hon är. Tanken är att de två ska ta sig ut på lite tävlingar framöver. Det passar lilla mig helt perfekt då jag vill att pålla ska få tävla men har inget intresse för att göra det själv. Tävling är inte min grej men vill att lilla Wilma ska få visa att travare kan visst!

Brrrrr här i hörby har vi just nu 12,1 minus, klar blå himmel och strålade sol. Underbart väder. Det blir till att åka en runda med hundarna till skogen, om dom är torra vill säga, alla fick ett bad igår och det tar ju evigheter för dom att torka.
Annars händer här inget kul alls, fredrik jobbar och mackan är hos pappa !!

-15.4 men snart tittar solen fram bakom det sista diset på himmelen. Ska strax åka och jobba. Bara två barn på förskolan idag så jag tog en sovmorgon. Bara onödigt med två fröknar på två barn. Så vi byter av varandra. Jobbar till 17, sen blir det middag och stall. Hoppas att få hem mitt hölass på 15 silagebalar idag. De skulle komma veckan före jul så höet hemma börjar tryta.
Är det inte så kallt så kanske jag tar en ridtur

god middag!
har inte gjort ngt vettigt alls idag. har pratat med djurskyddet om den smala isabellen. ska ut ocgh mocka nu tänkte jag och sedan bege mig in till stan för att fixa diverse saker, sedan ner till bebbe.

Här var det -13 grader i morse. Nu är det -11 på baksidan där solen inte når. Burr!