Hästen död!
Idag när jag precis hade ätit lunch så ringer min morbor och säger att jag måste åka ner till min granne för det har dött en häst. Två sekuder senare var jag där och en tjej satt och grät bervid en liggade häst på ridbanan. Hon hade bara ramlat ihop och dött. Hon red som vanligt sen bara ramla hon ihop och skakade sen dog hon. Hon var 17 år och hette Ida ofir. Hon skulle gå sin sista tävling i morgon och sedan gå i pension. Är inte detta hemskt sorgligt. Jag grät. Flickan var helt förstörd! Jag känner mig så ledsen över detta fast jag inte känner flickan och hästen!
Nej, usch.. :O Hemskt att det bara hände sådär.. :/ Vad hände egentligen, för hon kan ju inte ha dött utan anledning.. :/ Usch, jag lider med er!!

veterinären sa att det var något hjärtfel eller en ven som hade brustit. Hon dog omedelbart iaf!
Okej.. Nej, usch.. Så hemskt tråkigt!! :(
men gud… vad hemskt

Sånt är riktigt hemst!! Men tänk vilken bra död ( om det nu fins någon sådan) för hästen. Den gjorde nog det den helst av allt gillade och pang borta. För att i stället som många många hästar gör, går och har ont och efter mång om och men blir avlivad med en matte som är helt förtvivlad brevid sig….

men gud så hemskt…! =´(
usch, läskigt…=/
#5 du har så rätt, men fan va hemskt för matte till hästen..
/Elin

Usch vad otäckt! Men säger som Anna Johansson "vilken bra död och snabb sen". Hästen hann nog aldrig tänka något. En sådan död som man helst vill ha själv eg. Troligtvis var det hjärtat som veterinären sa. Har hört en tjej galoppera på sin häst och när dom stannade så bara ramlade hästen ihop. Det var också hjärtat. Ärligt talat så brukar jag tänka på det när jag galopperar Gobban min som är 21 år. Men hittills är han ju pigg som en mört. Men man vet ju aldrig när det sker…..
Den som det är mest synd om just nu är ju tjejen. Stackaren vilken chock hon måste ha fått.

ja hon var helt i chok. Jag önskar att mina hästar dör på samma sätt! Det måste vara det bästa för båda!

Ja, det är ju helt klart för hästen. Och lite för oss också. Tänk att få beställa slaktbilen någon vecka innan och bara gå och vänta på att tiden ska stå stilla eller gå så det blir gjort någon gång. Mycket, mycket jobbigt. Usch jag bävar för den dagen.

Usch, vad hemskt =( Håller med föregående om att det var "tur" att de tinte var någon smärtsam död. Knall o fall.

Så hemskt! Det hände ju en häst här i Eskilstuna i somras när dom släppte en häst på bete. Första o sista gången den hästen var på bete. Hände även en känd travhingst på Sundbyholm för ca 1 år sen under uppvärmningen. Men som sagt var, det är värre för dom runt omkring hästen.

här hittade dom en fullt frisk shettishingst död i hagen en morgon. antagligen hjärtat där med, men han va bara 13
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Usch, vad hemskt! blir helt gråtfärgid när jag läse ju :( Usch, stackars flicka

guud va hemskt! Stackars tjej! Måste vart en mardröm!

Vi hade en häst i ett stall där jag hade min gamle, som säckade ihop under ridturen. Han började vackla och sjönk ihop under henne mitt på en övergiven och igenvuxen traktorväg i skogen.
Hon fick ringa bonden så han fick komma med traktorn och hämta hästen.
Han var 27 år och fick en hjärtattack..veckan innan han dog hade vet varit och gjort en årlig hälsokontroll på hästen och förvånats över hur pigg och fräsh han var !
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ja hon har det inte lätt. Dom hade vunnit två SM guld och en rad andra massa segrar. Dom hade upplevt många glada stunder med varandra. hemskt, hemskt

#18# Vad hette hästen/flickan? :O
Gejsa! SLAKTBILEN?! Min häst ska ALDRIG någonsin gå till slakt. :P

#19# Med slaktbilen så menar jag inte scan givetvis. Utan den som kommer och avlivar hemma och tar med sig kroppen för förbränning. Mina hästar ska def inte heller ätas upp.
Fy vad hemskt men ändå en sån död hoppas man att ens egna hästar får en dag,då slipper man att planera sin hästs död.För det är inget roligt,jag vet.Blir alltid påmind om när jag blev tvungen att ta beslut om avlivning av mitt shetis sto,som desutom var dräktig.Hoppas att man sliper att ta ett sånt beslut.

#21# Vad hände? Jag menar eftersom du var tvungen att ta bort en dräktig häst?

#19 Carolina Lindgren och Ida Ofir hätte hästen. SM- Guld för juniorer 2001 och 2002 tror jag det var.