Värsta dagen i mitt liv
Det har har varit värsta dagen i mitt liv tror jag, men samtidigt ändå bästa.
Va in med Musse på kliniken på förmiddagen efter hans "sträckning". Dom böjer och tjorvar och konstaterar att själva skadan sitter i höger knä men att han har belastat dom andra benen så hårt under hältan så han va halt på alla fyra benen. Ny veterinär nu igen och han trodde def. inte att han hade sträckt sig utan att han fått en vanlig ledinflamation som pluppat upp bara sådär och han blivit mer eller mindre tok-halt, troligtvis pga något som hänt i hagen. Blev iaf behandlat båda knäna bak, höger bak kota och båda kotorna fram.
Jag som ställt in mig på att inte ha någon häst fick två alternativ eftersom veterinären inte ansåg att utdömning va något val: 1. Gräver ner honom när vi ändå ska ta bort dom andra. 2. säljer honom billigt till någon av dom spekulanter som är kvar.
Meddans Musse kvicknade till efter alla droger han fått (gick inte så bra att spruta knäna, de ville han inte vara med på) så ringde jag till den av spekulanterna som jag fastnat mest för och dom sa ja direkt, blev så glad att jag började grina, alla spänningar släppte för jag vill ju inte att han ska dö utan att han ska få en chans och visa vad han går för när han blir frisk. Så dom kommer och hämtar honom på söndag, åker från Gävle och hit för att hämta en halt häst och betala en symbolisk summa för honom. Just att jag valde att ta en symbolisk summa för honom ist för att ge bort honom är att jag är av den åsikten att det man betaler för är man mer rädd om.
Familjen han ska till verkar jätte duktiga och om han blir hel så ska han få bli fälttävlandshäst. Dom har eget stall på gården och verkar jätte kunniga och jag får komma och hälsa på honom när jag vill.
Det känns så himla underbart att det har löst sig trots allt. Min lilla bäbis kommer att få det så bra hos dom och jag är så glad att dom vill ha honom. Nu gråter jag igen, varför ska man vara så himla blödig?? Eller ja inte så konstigt kanske när det handlar om ens eget hjärta…

Nej, men det var snabba ryck. Men jag förstår inte varför du skulle sälja så snabbt. Kunde inte hästen bli frisk eller visste dom inte ifall han skulle bli det?

Måste kännas jobbigt det där =/ Men om han kommer till ett bra hem så kanske det känns lite bättre iaf. Hoppas att han blir frisk också!!

Anledningen till att det är så snabba ryck är att jag inte har någon stallplats till vintern. Hade han inte skadat sig så hade han trolitvis varit såld vid det här laget. Veterinären säger att han ska bli bra, kanske några återbehandlingar men han ska bli bra.

Synd att du behövde ha så bråttom. Annars så hade du ju fått mer för hästen. När han var så fin menar jag.

Jo jag hade säkert fått det jag begärt för honom från början, men pengarna är inte det viktiga för mig, hans bästa är det viktigaste.
Va skönt ändå att de löste sig Sys.. *krama*

Skönt att du hittade ett bra hem till honom och att det löste sig så bra!

skönt att det har lösts sig! de får en vacker häst till billigt pris… :D

det var ju bra att han kommer till människor som vet vad de gör. och att han får det bra, och får bli frisk. 

Tack alla snälla!! Ja jag tror verkligen han kommer få det super bra där men det känns i hjärtat. Va upp till honom nyss och började grina direkt när jag såg honom, undrar just hur det ska gå på söndag…
Hello lilla gumsan! Tänker på dig, jätte kramen!!
I Gävle bor ju jag
…vet du var någonstans i Gävle han kommer stå?

# 12 Jaha ok =) Dom bor 2 mil norr om Gävle mot havet till, tror jag det va
vad skönt att det löste sig för dig, hoppas nu pållen blir bra hos sin nya ägare.

Men du ;) jag bor oxå i gävle;) eller 3 mil norr om Gävle:D hehe ;) Kram :)

Va skönt att han får en andra chans!
åh gud, blir helt knäckt när jag läste början, va nära på o börja grina..
Tack för ett lyckligt slut miamaria!
Annars hade hushållspappret tagit slut !
/Elin

Vilken lättnad för dig. Hoppas nu att alllting blir bra!

Tack alla!
Ja allt verkar bra, han trivs och har det bra. Pratade med dom i förra veckan och dom är super glada över honom =)
Snart (optimist) är det globen och då får jag träffa honom igen, behöver nog inte berätta att jag längtar som bara den ;-)