Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1207 ggr
LinaN
0

Stalltips/Fiffiga lösningar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du en häst som gärna kliar sig på ALL inredning med risk för nedrivna krubbor och annat?

Min totto han kliar sig gärna på skanken (mellanrummet mellan has och lår/rumpa) och det på krubba och vattenkopp… Och med risk för att han har sönder vattenkoppen och att vi får inomhuspool till hästarna så löste jag problemet såhär.

Jag köpte ett billgit kvasthuvud och monterade upp i boxen i lagom klihöjd. Nu har han använt den ett par gånger och det verkar fungera toppen :D

Ville mest dela med mig av detta tipset och sen höra med er vad ni har för tips och även visa bild på era specialpatenterade lösningar :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Rorosjons
0

Smart :)

tezzie
0

Kul tips :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Rita-S
0

för hårdare kliing kan man nog klippa ner busten med skulle jag tro, så busten inte viker sig lika lätt. :)

Sen finns dorrmatta av denna sort som denna söta vovven sitter på, brukar va rätt så billig och kan monterast på väggen eller runt en stolpe för att få nnting att klia sig på :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ledin
0

jag körde med en gröndörrmatta (lika dan som vovven satt på) som jag spika fast den uppskattade min förra häst. Nu har jag inte tänkt på sätta in men katten det ska jag någ göra detta med kvast var ju jätte bra med :) Finns ju riktiga klimattor oxå (svarta har jag bara sett) kan oxå säga att när dom fäller är alla klimatrial välkommna i boxen. Dock kan jag säga att den gröna mattan är rätt svår att hålla ren pälsen sätter sig o man får ta o pilla lite :)

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just denna borsten valdes ut för att den hade väldigt styva borst och för att han ska kunna klia sig på ett knepigt ställe…. Kortar man av borsten så når den inte in på rätt ställe skulle jag tro :D

där den röda markeringen är är det han vill klia sig ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

tezzie
0

Jag gillar [denna](http://www.hooks.se/Butik/docs/produkt.asp?pf_id=SE-710087 &dept_id=SE-116), den är lätt att hålla ren och fyller verkligen sin funktion :)

*** Kärleken övervinner allt ***