Hur kan man bara gå därifrån?
Ta en bild och sedan gå. Vad jag förstod så levde räven när han stod där. Står att räven var borta dagen efter. Alltså hjälpte han inte ens den.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1416276/raven-raskade-inte-over-isen

VAD HEMSKT! dom bara lämmnade den där !
Var står det att den levde?
Tittar man på bilden så är hela nosen under vatten…den kan väl inte andas genom öronen? ;)
Den hade nog drunknat eller nåt, att den var borta dagebn efter kan ju bero på att någon anan tagit bort den, att isen smält eller vad som helst.
Men visst är det synd om den stackars räven, hoppas verkligen att den var död när den frös fast.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#2 Ja… Jaaaa! ;)
Men hoppas verkligen att den var död när det hände.
förstår inte heller av texten att han fortfarande skulle leva, men ack så jobbigt för honom ändå.
däremot tror jag att han levde när han frös fast med tanke på hur han står..
gösses jag hajjar inte hur man kan bara ta ett kort sen gå vidare o sen denna rubrik lät ju inte så himmla bra nu vid jultider :(

jag tror den frös ihjäl av vattnet och sen frös fast i isen.
hittar inte heller ngnstans att den skulle levt när han tog fotot..
och om den är död varför ta väck den? Hade den levt hade man ju räddat den men varför ta bort den från vattnet nu? Den blir ju ändå mat för dem andra djuren..
Jag skulle nog också gå därifrån. Att räven är död finns det ingen tvekan om, så att gå ut och hacka sönder is för att ta upp en död räv känns väl lite si och så…
Förmodligen var den död när den frös fast.
#8 precis så jag mear..

Om den levde hade den inte frusit fast, det är en omöjlighet att ett levande djur skulle stått blickstilla i över en timme i ett iskallt vatten. Säger som någon ovan, hela nosen ser ut att vara under vatten så den var nog rejält död innan den fastnade i isen. (Det är inte alls omöjligt att den hamnar i stående position om sjön redan var halvfrusen och räven flöt med tassarna mot bottnen.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Oj, oj, vilket gensvar det blev nu då!
Ja, jag tyckte också det var konstigt att den kunde frysa fast levande.
Men eftersom det stod "jag tycker synd om räven" och inte "tyckte" tex så kan man ju dra den slutsatsen att den levde med. Och sedan stod det att den var borta dagen efter. Hade den tex blivit uppäten av fåglar så hade det blivit spår. Och då hade väl tidningen skrivit det tycker jag. Det är ju ännu mer fasansfullt kanske för folk. Så jag drog den slutsatsen att räven levde.

#11 Den kan ha blivit bortdragen av en björn, varg, annan räv, mård eller vadsomhelst som äter kött. (Vet inte i vilken del av landet det hände, men något rovdjur finns det säkert i närheten.)
www.stuteriprecious.se

Ja, visst men spår blir det alltid ändå. Och det skulle väl ha stått då tycker jag.

De kanske inte gick så nära, bara tittade mot stället där räven suttit och konstaterade att den var borta?
www.stuteriprecious.se

På den bilden var den väldigt död och jag hade inte heller hämta in räven utan låtit den bli mat åt det vilda.
…eller så kan ju isen ha lossnat och räven följt med strömmen så att säga ?
men nej, det är nog som ni säger att det är nog inte så lätt att frysa fast levande…:P
Ja, vi kan nog alla dra den slutsatsen att den inte har vandrat iväg själv iallafall.
Förmodligen är det som ngn skrev att den blivit uppäten av ett annat djur eller att isen släppt och strömmen tagit den.