Bilder
De skulle va roligt o se bilder på era häst(hästar,skötar häst medryttar häst).Man kan lägga in ful,fina,roliga,miss lyckade o bara vanliga men igentligen spelar de ingen roll.Lägg bara in en bild =)
Glöm inte namn o ras(född)o (beskriv gjärna personli heten kort eller historia om den)
Min skötar häst heter Tango .
Rasen är Polskt halvblod.
Född.1988-05-20
Personlig het/historia.Han är tjurig o ingen i stallet är sköta på honom(förutom jag).De är räda för honom han sparkar när man går in eller borstar på magen.Han gillar inte så monga men har respekt dom som inte är räda för honom.Men mig sparkar han aldrig jag vet inte varför.Troligen föratt jag har visat vem som bestemer o jag får till och med hjälpa de flästa vuxna som ska rida på honom.Busigt ;D
Men han gillar mig o är sssnnnääälll mot mig o jag har lärt känna honom väl på 4 månader.Han är väldigt trevlig o inte alls tjurig eller när han inte är de är han den trevligaste hästen någon sin.
Här är min ridhäst, Lord Ajrim kallad "Ludde". Varmblodstravare.
Född 1992, fux m bläs. En mkt envis man o mkt tjurig om han ej är på rätt humör, nyfiken som få o vill gärna kolla in vad som händer men att sen få klappa honom när han tittar ut ur boxen är en annan sak…härlig kamrat o en kanonhäst att rida ut på o bara ääälskar hoppa naturhinder..

ååå gud vad fin han är =)
Detta är min medryttar-/foderponny :)
Hon heter Holly Hobbie, är född 89, c-ponny och av rasen connemara.
Börja rida henne i februari detta år. Så strax över 10 månader har jag ridigt henne. Hon är väldigt pigg och älskar när det händer saker. Utbildad LA dressyr även om hoppning är det hon älskar mest. Dock triangelmärk pga av en skada.
Älskar bli borstad och njuter som få. Matvrak är hon också och blir fet av att bara kolla på maten ^^

Tangos
Utbildningsnivå: LA/Msv dressyr, LA hoppning

Min häst heter Rubino Star. Brun och är 167 cm i mankhöjd. Född 2000. Han är ett Amerikanskt varmblod.
Bobby har varit misskött engång i tiden, ägaren som hade honom var rädd för honom, så han blev elak mot henne och hon ville slakta honom, men min kusin räddade honom och frågade om jag ville ha honom. Självklart tackade jag ja.
Han är rädd för allting men är väldigt snäll. Han är het och gillar att sparka bakut och bocka. Därför är det inte så många som kan rida min lilla pålle ;) Han är känslig för vikten och skänklarna. Bobby är jättesnäll men, måste ha nån han kan lita på. Jag tränar NH och trickträning med honom och kanske är det därför våran relation är bättre än jag någonsin haft med en häst? Han är snäll i all hantering och har aldrig bitit eller sparkat nån i vårat stall.
#3 tack! Mmmm tyckerhan är supersnygg! Bara äääälskar hans färg…i solsken lyser den som eld:-)

#9.Imsa o Tango har något gemensamt
Nr1 han o hon har humör.
Nr2 han gillar inte heller att stå i spol spiltan.
Nr3 de är båda Polskt halvblods hästar .
det är coolt.
10# haha det var lite läskigt det där :P fin var han!
Har en varmblodstravare på foder. Sartorius heter han, kallas för Storis.
Inte speciellt trevlig eller gladlynt, men när man väl känner honom är han världens underbaraste ändå. Vi har många problem och jag har gråtit mååånga ggr över den hästen, men kommer snabbt över det för han är så underbar.
Vi tränar dressyr, men rider också mycet ut i skogen. Tränar också mycket från marken, NH och klickerträning.
HelBild på Ludde o även bild på mitt shettissto Östertorps Kefir(e: Almnäs Origo och U: Östertorps Effi)
Kefir rids här av min systerdotter på 8 år. Hubertusjakt i Skåne i år.
Kefir är världens snällaste goaste häst, trygg o mysig, alldeles för snäll mot sina föl men fostrar dem väl när dem blivit äldre. Den enda gång hon blir upprörd o stimmar är när hon kommer ut på utställning o dem pratar i högtalare det gillar hon INTE. Inkörd, inriden o går som avelssto här hemma..
Här kommer Kefirs dotter Risslas Kelda och son Kasebackens Keso
Keso föddes i år o Kelda 2007.
Kelda(e:Kölnäs Camillo U:kefir) är en mktsamarbetsvillig o skötsam liten dam som är helt underbar att ha med sig på utsällningar..sköter sig exemplariskt o har gjort sen hon föddes..
Hon är mkt nyfiken o glad ponny samt hjälper mamma Kefir o sköta om Keso.
Keso (e:Perigueux vd Isala U:Kefir) är en försiktig lite kille som fortfarande tycker detär jobbig att gå i grimma(samtidigt har han inte gjort det allt för mkt heller). Busig grabb som testar gränserna mot mamma syrran o även nu Ludde i hagen…
Här är robby och jag, inte direkt min favorithäst men.., det var den enda bilden jag hade på datorn just nu xP
liebe kann manchmal sehr weh tun
Namn: Dúfa
Ålder: 10
Kön: Sto
Ras: Islandshäst
Dúfa är en liten häst med ett enormt humör. Hon gör ytterst sällan det ryttaren vill. Vill jag stanna vill hon springa. Vill jag höger vill hon vänster. Vill jag in i skogen vill hon vara kvar på vägen. Jag har hotat med korvstoppning och hästbiff antalet gånger, bland annat den gången då vi stod fast på samma ställe två timmar en sen sommarkväll.. Fastvuxna i marken på grund av det lilla, lilla diket..
Gångarterna sitter inte till 100%, men nu börjar hennes trav se riktigt fin ut! Tölten ligger på is just nu men den kommer nog så småningom. Banan är favoritgodiset medan liniment luktar illa.
Jag har varit medryttare på tösen i snart två år. Det senaste året har det dock inte blivit så mycket och framförallt de senaste 4 månaderna har jag bara ridit henne en gång. Bor man 20 mil i från henne så blir det ju lite svårt.. Tur för henne att hon är så söt bara! =)

#11.Ja kanske lite ;D
Vad fina hästar alla har o ingen är lik den andre alla är unika (fast de är en själv klar het) ;D
Det här är Chikina, min medryttarhäst :)
Hon är född 1992 och är någon okänd korsning. Ett sto med myycket humör som allra helst vill att det ska gå i hennes tempo (alldeles för fort alltså). Så länge man är lätt på handen och är lugn själv så går det =) Hon har sina sto-dagar då hon kan vara svårfångad i hagen och testa gränsen inne i stallet, medans hon andra dagar är en ängel att hämta i hagen (gäller att vara riktigt snabb
) och då hon kan stå stilla och vänta i stallet.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
okey här är min häst Nice Box
Hon är ett Amerikanskt varmblod (ridtravare) född 1999..
hon kan vara väldigt stoig vissa dagar men dom flesta dagarna är hon en underbar häst:) hon vill gärna bestämma tempot när vi rider men direkt när man visar vem som bestämmer så går hon helt underbart.. har fått fantastiska fina steg! har gjort många framgångar sen jag köpte henne:)
Kommer alltid vara hon och jag<3
har tyvärr inga nya bilder så får bli en gammal bild på min dam:)