Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1830 ggr
Sandra
0

Micro...

Jag vet att det här inte har nånting med hästar att göra. Men… min micro brann just. Jag fick ingen middag idag. Jag skulle bara värma pizzabullar i micron. Gick o satte mig här vid datorn medan de skulle bli klara.
Efter ett tag började jag fundera varför det aldrig plingade om micron. När jag kom ut i hallen så såg jag att det vällde ut rök (!!!) från köket. När jag sen kom in i köket så var det helt rökfyllt! Jag blev ju livrädd! Drog ur sladden o det fortsatte välla ut rök överallt! Gick inte att andas för att det va så mycket rök.
Fick öppna alla fönster och dörrar i hela lägenheten. Det stinker rök om mig, hela mig, alla kläder, sängkläder, mattor… ja överallt.

Det som skrämmer mig mest, är att brandvarnaren som sitter mitt över öppningen i hallen, aldrig började tjuta. Jag ska ringa hyresvärden first thing på måndag morgon.

bubbelbubbel
0

oj, läskigt ! hoppas det är bra med dig, det är ju itne bra att andas in sån rök… micron är väl kanske utom allt hopp…

gejsa
0

Oj då! Vad ruskigt. Har faktist haft turen och aldrig varit med om att något gått sönder och börjat brinna. Tack och lov!

Sandra
0

Ja, det är ingen fara med mig. Men tänk om det va nån annan apparatur som började brinna och jag inte va hemma? Läskig tanke =/

Micron ska tillbaka till affären ögonaböj! Nästa pryl som börjar brinna när jag lagar mat åker ut på stört!

gejsa
0

Va! Var den ny till på råga på allt också.

Sandra
0

Nja… ett år gammal. Men en micro borde väl hålla längre än så?

Men alltså… jag pratade med mamma. Hon bad mig titta på förpackningen på pizzabullarna. Där stod det ju att de skulle värmas i 13-15 minuter i ugn o 5 min i micro. Tänk om jag satte på 13 minuter på micron istället för 5? Jag kommer ju inte ihåg!

Aja, har jag gjort det så får jag ju skylla mig själv. Men jag tror inte jag gjorde det…

gejsa
0

Ha, det gjorde du säkert. eftersom du gick till datorn och satte dig också. Ditt fel. haha Nu får du lägga dig hungrig.

lisette
0

*fniss* du får helt enkelt gå en matlagningskurs… men kolla för sjutton batteriet i brandvarnaren! kan vara en sån simpel sak!

Sandra
0

Men jag fattar inte att jag alltid lyckas sabba maten jag ska äta. Många gånger jag gått o lagt mig hungrig.

Jag får inte ens loss locket på brandvarnaren. Snäll mamma som kommer hit imorrn o hjälper mig lösa problemet… och mysteriet med min micro.

lisette
0

*fnissar ännu mer* du borde verkligen gå en matlagningskurs. det finns kanske ngn kurs i mikromatlagning?  ;)

gejsa
0

*fniss* men du är lite småelak mot stackars Sandra nu va. Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

LinneaG
0

Brandvarnaren hos killen verkar vara överkänslig. Om man duschar med dörren öppen till badrummet så börjar den tjuta. Ska den verkligen det av vattenånga?

Sandra
0

Men jag brukar faktiskt inte använda micron. Den kan jag minst av allt i köket, helt ärligt. Jag gillar inte micromat. Använder inte ens micron för att tina frusen mat heller. Den funktionen är en hel vetenskap för mig.
Ugnen använder jag inte heller iof… i min förra lägenhet så luktade det som om jag lagt in en hel fågel med fjädrar o allting en gång. Jag vet inte vad som gick snett… men nåt var det helt klart.

gejsa
0

#11# Verkar väl konstigt om den tjuter av ånga. *ler* Kanske behvös byta nytt batteri.

gejsa
0

Åh, jag som använder micron jättemycket. Köp en kokbok för micron så ser du vad användbar den är.

Koka potatis, göra äggomelett på bara 10 min, tina bröd ja, den används till mycket här hemma.

Sandra
0

Du får gärna förklara hur man tinar bröd i min gejsa. Flera av mina kompisar har försökt. Ingen har lyckats hittills =)

Har aldrig tänkt tanken att laga maten i micron annat än tina bröd o värma färdigmat. Men det funkar alltså? Hmm… kanske ska göra det då.

gejsa
0

Visst det finns ju grill i vissa också. Men i din går det nog inte att göra något mer. hehe den är för svart.

Men koka potatis blir jättegott. skala några potatisar och lägg dom i en glasskål som har lock. Är potatisarna stora, dela dom. Häll i ca 2-4 cm vatten bara. Sätt in dom med lock och låt koka i micron ca 15-20 min. Häll bort vattnet. Salta och dilla och lägg på locket igen ca 5 min. Ät och njut. Dom smakar som sommarpotatis tycker vi. JÄttegott som Tina säger. *ler'

gejsa
0

Nej, nu blev jag ju hungrig. Måste gå ner och ev göra mig en omelett med några räkor på. mums

gejsa
0

4 ägg och 3 dl mjölk. Vispa ihop försiktigt. smörj en glasskål och häll i äggen. Sätt på locket och kör ca 10 min. Ta ut den ochlåt stå 5 min. Ät och njut. Så har du mat för två personer t o m.

Sandra
0

Haha! En microkurs med gejsa vore inte helt fel märker jag =)

Linnea - du har iaf en varnare som gör det den ska… nämligen varna. Min verkar ha gått ut i strejk eller nåt.

LinneaG
0

Sandra - tina bröd är väl inge svårt? Det är som att tina köttfärs eller kyckling i micron =)

wewwa
0

Ojdå, hoppas att det inte händer igen…

Sandra
0

Linnea - Du får komma hit o visa HUR funktionen fungerar. Inte ens min mamma förstår sig på den. På alla andra är det ju busenkelt. Men min micro är riktigt skum. Jag kan inte tina köttfärs eller nåt annat heller. Sist jag skulle tina köttfärs så blev den alldeles varm =/

[slo]
0

Tjejer och teknik… ;)

LinneaG
0

Sandra - du får förhoppningsvis byta ut den nu! Kan komma ner till dig och testa lite =)

Sandra
0

#23 Don't push it mister! Min egen micro är faktiskt den enda jag inte förstår mig på.

#24 Är den inte trasig så får jag ju ingen ny. Såg precis på mitt kvitto att jag inte har nån försäkring på den heller… jippi. Jag kan ju säga att jag inte känner mig speciellt smart just nu.

gejsa
0

Men den måste väl vara trasig. Den har ju brunnit. *ler*

Maja
0

Samma sak hände med våran micro en gång.. Vi hade väl haft den i två veckor och så skulle vi fixa lite popcorn en lördagskväll.. Så vi lade in med påsen i micron och gick till TVn för att det var någonting som vi höll på att kolla på.. Sedan så tyckte vi att det luktade lite konstigt, så jag gick ut till köket och såg att det rök från hela micron!! :| Så jag drog snabbt ut kontakten och öppnade alla fönster i köket, ytterdörren, alla fönter i vardagsrummet, arbetsrummet m.m. Det här var väl för två år sedan, men micron går att använda idag.. ;)

elin
0

Vi kan alla konsttera,
sandra + micro = ingen vidare bra kombination ;)

/Elin

Sandra
0

#26 Det verkar som att det va klockverket som hakat upp sig. MEn jag vågar inte använda den än =)

#27 Om ni kan använda eran så borde ju jag kunna använda min sen också…

#28 Det är nog snarare så att jag o laga mat inte är nån bra kombination. Så det va inte bara microns fel =) Jag har gjort alla möjliga konstigheter i köket.

Maja
0

#29 - Jo, precis.. Det borde du kunna, men det beror ju på hur stor skadan är.. :)

lisette
0

#10 ja det är ju sant som det är sagt. det är väl roligt att skratta åt folk? *fniss* men förlåt sandra, hoppas du fattade att jag skojade med dig?

linnea, det kanske är så himla enkelt att ni duschar så varmt så att det luktar bränt kött? ;)

borde lägga mig och sova igen tror jag… sitter o fnissar för mig själv här.

Sandra
0

lisette - Jag är inte den som tar åt mig. Så jag förstod det =)

[slo]
0

#25 jo, vi säger väl så då Flört

[slo]
0

#25 jo, vi säger väl så då Flört

[slo]
0

Hoppsan :)