längd på skaklarna och storlek på hästen?

Jag glömde mäta skaklarna men hästen är en dponny och har 135 i täckestorlek.

Måste bara säga att vilken super fin bild på #4, hihi, jag älskar den bilden :) , Ser näsäästan ut som en typ staty när hästarna står sådä:)

Det läskiga med bild 4 är ju att det ser ut som om vänster framben går framför bogen på högersidan… synvilla. Och schysst tagen bild tycker jag =)

På bild 2 så ser det ut som om rockarden är för liten för hästen. Om den springer i trav så slår den i bak. Har den gjort det någon gång? För min Gejsa är ju 137 cm i mankhöjd och har också täckestorlek 135 cm.
Är det små hakar som man sätter i skakeln. Priset glömde du.

Skaklarna på min är 160cm, var just ute och mätte, jag har för mig att man ska ha 20cm till godo bakom hästen för att den ska kunna trava ->160-20cm = 140 cm så ett täckes längd på max 135 cm är lagom. Min Ametist har 125 cm i täcke så han klarar sig
Det finns både fäste för selpinne/seltunga och en knop sådan som man har till travselar

Ok! Tack för upplysningen Lorita.

Ja, det var ju ett lagom pris för mig. Men frågan är ju om den inte är för liten? Är det en D-ponny på bilden Lina? Har ni travat med vagnen och hästen har inte kommit emot med benen?
Vagnen är för liten.

#14# VA, vad menar du? För min häst eller den på bilden?

Bilderna på rockaden där är selen fel anpassad, som ni se ligger förbygeln för högt och då blir det även fel vinkel på vagnen, den sitter för högt. Drar hästen i detta käge trycker förbygeln mot halsen, men större häst än en med 135 i täcke skulle jag inte ha vagnen till om man inte låter göra om skaklarna.

Ja, jag undrar om inte vagnen är för liten åt min tjocka fjording faktist.

Hon har aldrig stött emot med bakbenen och jag har både travat fort och galopperat med den.
#14 vad menar du med att vagnen är förliten? Både försäljaren och trävtränarna (vi hämtade den i ett travstall) sa att den lätt skulle passa min häst.

Synd att det är så långt bort Lina. Då hade jag kommit och tittat på den för att troligtvis köpa den ifall den passade. Vet inte hur man ska få hem en sådan vagn annars. Är det någon som vet och vad det kan kosta?
#15 För liten för hästen på bilden.
#18 Nämen, ville försäljaren verkligen att du skulle köpa vagnen? ;-) Den ser ut att vara till B-ponny, och det hade jag använt den till.

#20 okej. Är det längre skaklar blir det fel med balansen i vagnen och det är inte bra för hästen. Min pappa ringde runt och kolla med olika försäljare innan vi köpte denna och alla sa att om man har förlånga skaklar så sliter det på hästen och har man förkorta så slår hästen i. Vagnen sitter bra på henne.