SUPERGoda HästMuFFins!
Hej alla! Här kommer ett recept jag gjort om från MinHäst tidningen nr. 1-2009, det är Hästmuffins :D
Du behöver:
1 morot
1 äpple
0,5 dl havregryn (rekommenderar AXA)
1. Riv moroten i ett rivjärn och häll i en mellanstor bunke. (Du får lägga i morotsskalen om du vill, men dela dom gärna i småbitar!)
2. Dela äpplet på mitten, gröp ur kärnhuset så att äpplet blir som en skål. Det ska nästan bara vara äppelskalet kvar på äpplet.
OBS! Gör detta på båda äppelhalvorna, då får det plats för extra fyllning!
3. Resterna från äpplets innehåll lägger du åt sidan. Häll i havregryn (0,5 dl) i bunken. Sen häller du i äppel resterna. Blanda sedan runt ordentligt, vispa om du vill!
TIPS! Om du vispar, vispa inte så att det blir "krämigt" utan bara så att det delas i lite mindre bitar.
4. Ta en sked och lägg i fyllningen i äppelskålarna. Efter du har hällt i fyllningen, så använd gärna en liten sked och platta till det ordentligt. Sen gör du likadant på den andra äppelhalvan!
5. Om det blir mycket fyllning över, så rekommenderar jag att du tar ett till äpple (om du vill) och gör samma sak som i beskrivning nr. 2. Sen kan du blanda i äppelresterna från det andra äpplet, så blir det mer fyllning. Succé! Man kan alltså fortsätta hur länge som helst, utan att "smeten" tar slut. Fyll dock på med lite morötter och havregryn om du vill göra många muffins.
6. Till slut kan du tillsätta lite dekoration på halvorna. Sätt ett havrekorn längst upp eller varför inte en liten knäckebrödsbit?
Hoppas din häst njuter av dessa Muffins 
Jag gjorde sådana "muffins" till Golissa för ett tag sen, uppskattades verkligen