Koppla in elaggregat
Hej!
Jag ska koppla in ett elaggregat till mina hästars hage, men skulle någon vänlig kunna förklara hur man gör, exakt?
Skulle någon bara kunna skicka med någon länk till någon sida, eller ännu bättre, förklara personligen för mig?
Mvh Victoria
Ps. Jag använder mig av ett Mustang 3000 aggregat. Ds.

#1 Tack :)

Har du ingen beskrivning med? Brukar stå i papprena när man köper det. Det är inte så svårt så länge man har grejerna till det o mjuk djup mark=) Hoppas länken du fick hjälpte dig, annars kan jag försöka förklara=)
Läste i lisettes länk om vinterstängsel (sist i häftet). Gör ni om era stängsel inför vintern för att strömmen ska funka bra?
En annan fråga, kanske står i häftet men hittade inte när jag skummläste: Leder ni strömmen runt hagen i en sluten krets, eller stannar ni strömmen i slutet av hagen?

#4 Jag gör inte om stängslen inför vinter, funkar bra ändå=)
vet inte riktitg vad du menar med sluten krets, men jag stannar den inte på nåt sätt så det är väl det jag har då=) Den går runt liksom=)

det blir ju en sluten krets, men inte om man tar av grindarna, då bryts strömmen.

Tack för svaren! Har jag fattat det hela rätt?
En matarkabel fr. den svarta "korken" till spättet, och sedan en matarkabel som sätts på den röda till själva elrepet?

#7 Ja=) En sladd till tråden o en till spättet. Men tänk på att det ska vara ordentligt jordat! Ofta får man sätta flera spätt, beroende på hur mycket tråd du har, hur stor hagen är alltså.=)
#8 man ska tänka på att man inte får sätta jordspätten för tätt heller! då jordar det nämligen inte.

#9 Ja det är sant!