Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 458 ggr
Scandi
0

Uppdatering om mig och eli!!

God jul allihopa!!! Väntar på att min syster ska hämta mig och min kille för att sedan åka till mormor.. passar på att uppdater om mig och eli!

Eli har ju varit skadad o två omgångar sedan jag köpte honom, trodde att han var på väg att bli det en tredje gång men det blev inget med det. Som tur är så verkar min otur äntligen ha vänt! var med på en bomträning för ngn månad sedan där eli var riktigt jävlig och bockade och hade sig hela hela tiden + sparkade bakut, tränaren sa att eli verkligen var en svår häst och att jag borde nog ta all hjälp med träning jag kunde få + att jag var tvungen att sätta honom på plats och visa vem som bestämer.

Såå det har jag försökt att göra nnu sedan dess och det har blivit bättre och bättre men det har ändå kännts som det har varit ngn del som saknats men den delen verkar ha kommit på plats under den  veckan jag var på semester! Hade en tjej som red honom då nästan varje dag + att hon var med på samma bomträning där tränaren tyckte att eli blivit mkt bättre och var duktig. Så när jag ridit han nu när jag kom hem känns det som om alla bittar änstan fallit på plats!! Han har nädtan blivit av med passgången och han kommer i balans bättre, vi kan äntligen galopper!!! Det har jag inte kunnat göra nästan under hela tiden då han har blivit skadad varenda gång vi har kommit fram till att börja med den. Höger sitter kannon mern vänster tycker han är jobbigare. Det som är absolut bästa är att han har ändrat inställning, han tyckeer det är roligt och vi samarbetera för första gången! Innan har han tjaffsat emot allt jag har försökt att göra.. Jag är så glad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <var bara tvungen att berätta!

bubbelbubbel
0

nämen vad skönt att det börjar släppa för er! :) jättekul! :)

Scandi
0

läst 58ggr och en som komenterat ;) ja det är kul eftersom det varit mkt negativt  så länge :) idag funkade inte galoppen helt hundra det blev fel galopp hela tiden men han förstod iaf att det var galopp det handlade om..

bubbelbubbel
0

måste ju kännas otroligt härligt när allt släpper och det börjar funka då! lycka till i framtiden med :)

Scandi
0

nu kan han vänster galopp perfektmen nu funkar inte höger blir bara vänster hur jag än gör..knasiga häst :P några tips?? I morgon ska jag vara med på bomträning med honom..önska mg lycka till! Då det inte gick jätte bra sist när jag tränade honom…