Skada som sys *OBS!!! extrema bilder!*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okie, INNAN NI TITTAR! är ni känsliga för blod och stora skador titta inte…. Det är en häst som fastnat med mulen och slitit sönder sig… hur och var vet vi inte men det ser förjävligt ut.
Två månader senare får man se hur fint detta ohyggliga sår läkt. Fantastiskt vilken läkeförmåga hästarna har!
Titta på egen risk! Denna film är i stillbilder.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en som visas i realtid…. (dvs inte stillbilder) en vetrinär som syr ihopa en häst som skadat sig där halsen gör över till bringan….
jag är inte särskilt äckelmagad men det här är på gränsen för vad jag kan titta på utan att må dåligt.

Vågade inte kolla på hela men va fint det läkte! Helt otroligt jue.

hur lyckas de ens bli så skadade?
#3 jag misstänker att hästen i första filmen fastnat i taggtråd och slitit upp eller en plåtbit eller nått annat skräp som inte ska vara i närheten av en häst.
skada 2 ser ut som om hästen gått in i en stålvajer som inte brustit och gett efter.
Usch det där såg inte roligt ut! Men när man ser bilderna när det hela läkt ihop är det svårt att tro att det var så hemskt från början =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Oj =O
Det syns knappt när det hade läkts ihop.
Vilka coola djur vi håller på med =)

Ja, det var verkligen fint läkt. Såret vid halsen såg inte så farligt ut tycker jag. Mest att skinnet gått upp. Liknar det som jag skötte om på en häst fast det var över hela knäet. Man såg hela knäskålen inuti. Det tog lång tid att läka. Dom flyttade härifrån innan han blev bra så jag vet inte om hästen blev ridbar igen. Men då fick vi rulla tidning hårt och stasa upp knäet med rullade tidningar stående så att hästen inte skulle vika knäet. Väldigt mycket jobb var det varje dag.

=O Oj stakars hästar men som så blev de bettre.
Shit vad de läkte bra!!:O det blev ju nästan osynligt efter, trodde nästan inte ens det var samma häst!:D
Örk vad äckligt, var tvungen o kolla in filmen men fick stänga av för fy vad äckligt, stackars häst!!!
Sanslöst vad fint det läkt!

Helt otroligt att de ens sydde halsskadan med hästen stående, tycker jag. Trodde helt klart att det var praxis att söva med så svåra sårskador. (Men det kanske inte går att sy ordentligt där med hästen liggande?)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#12 tror att vetten har lättare att få ihopa de olika lagrena genom att ha hästen ståendes, men den måste ju vara mer än lovligt pleggad….
Och det beror väl också på var sårskadan sitter…

#13 inte säkert. när weslan blev biten behövdes inget lugnande för han var i sånt chocktillstånd så han reagerade inte.

#14 Kan nog vara helt riktigt att de blir det vid såna där skador. Mitt sto som bröt benet i somras röntgades och gipsades helt utan smärtstillande, t.ex. (Men även om de inte visar tecken på smärta så kan de ju fortfarande ha grönjäkligt ont.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
tyvärr e jag lite larvig för att se första filmen. men otrolig otur måste dom haft båda två ursh ja vilka skador. Jag har vart med en ponny som fick in mulen utifrån ett fönster å skar upp hela näsborren hon fick inte heller lugnande eftersom hon var i chock. Har även vart med en som lyckades få en pinne genom halsen detta var på mantorptravet o där är atg-kleniken så det var bra gå dit med henne. Stoet läkte fint men fick lugnande eftersom dom såga av pinnen (rätt stor) ovanligt klumpig häst var det hon han mer lr mindre bara läka o visa sig i hagen så skada hon sig igen. Jag klarar av att se blod men en hängande mule som 1a filmen ser ut att ha ne det klarar jag inte av.
När jag praoade på travstall så glömde de en kväll ta av grimman på en häst, och morgonen där på när vi kom dit så hade hon fastnat i något utanför boxen och så drog hon upp ett sår på mulen. Det var visserligen litet och precis vid nosvingen, men djupt. De som jobbade där gick bara å skratta åt det, de verkade inte inse att det faktiskt kunde gått mycket värre.