1-2 saltstenar/månad?
Jag tror att jag har ett litet problem, Lord jobbas inte så mycket för tillfället pga diverse småsaker, men arbetet skas tas upp nu igen. När han reds 6dar/veckan så hade han saltstenen (mineraler och vitaminer finns i den med har jag för mig) en rätt lång period och drack mycket. Nu när han står så har han slickat i sig redan 1 hel saltsten (samma sort som ovanför) på mindre än 1 månad, han är inne på sin andra, och han dricker inte alls mycket, han har en 20-25liters spann, alltid fräscht vatten. Han dricker inte ens ett halft spann, jag börjar bli orolig. En hög halt av salt i kroppen är väl inte bra, eftersom att han inte svettas ut det genom fysiskt arbete?

okynnesätning skulle jag tro. Är det en ren saltsten eller andra mineraler i den också? för du skulle kunna plocka bort den och ge salt med kraftfodret istället, går ju även om det är en mineralsten att plocka bort och ge det med kraften. Då ska han ju få i sig det han behöver ändå.
ge honom mer stråfoder och ta bort saltstenen helt.
Han står förmodligen och knaprar sten pga tristess.
Det är blandat salt och mineraler, jag ska köpa en leksak till honom, som han kan roa sig med så får vi se, Det tog ju en stund innan han fick sin saltsten igen kom jag på, hållaren hade gått sönder och vi kom aldrig iväg och köpte. Men lugnar det inte ner sig snart så åker den nog bort.
börja ge salt i fodret, se om det hjälper. Harry var utan salt nu i två veckor i fodret och han knapra i sig nästan en halv saltsten… så jag har börjat ge honom salt i fodret igen. 2 msk/dag är det nu för då äter han inte upp saltstenen utan slickar mer normalt….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.