pigg och vaken ?
jag är inte pigg och vaken, egentligen mer död än levande…suck.
börjar jobba om ungefär en halvtimme, det är inge roligt alls idag känner jag…
när knatar ni er upp på morgonen ? :)

Jadu, nu är kllockan 05.43 o jag ahr fortfarande inte lagt mig sedna tisdagen…… kan itn somna, men nu är det den värsta tiden på dygnet, att hålla sig vaken på, mellan 5-7 på morongon

Jag går alltid upp 5 på vardagsmornar. Så för mig är det rätt vanligt att känna mig mer död än levande =) Ska åka till jobbet alldels strax. Börjar halv 7.

jag är morgonpigg. klockan är 06.08 och jag har hunnit bada bubbelbad och motionerat=)
Jag är inte riktigt pigg än… men vaken är jag….måste ta och koka makaroner så jag har lunch idag XP

Jag vaknade vid 8 idag men de va för attt nå människor skulle komma och laga en handdukstork. Så just nu är jag mer död än levande.

jag går upp vid sju ibland halvåtta.. när går ni o lägger er? ni som går upp kl 6.00?

Jag går upp klockan 6 varje morgon (vardagar) och går och lägger mig vid 22-22.30 tiden annars kommer jag inte upp på morgonen. Jag är allt annat än morgonpigg. Jag vill helst loda runt i lugn och ro med en liten lampa tänd i hela lägenheten och ingen som pratar med mig på någon timme. Men verkligheten ser annorlunda ut med 2 barn som håller igång så fort de öppnar ögonen :o/
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Nu när hästarna är på bete stiger jag inte upp förrän 06.00
När hästarna är hemma stiger jag upp 05.00
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
courage.c, näääääär går du upp ?! herremin gud, du var minsann morronpigg ! :)
jag brukar gå och lägga mig vid nio halv tio, men jag somnar väl framåt tio halv elva, men inatt somnade jag inte förrens tolv nångång, uh, inte kul när klockan ringer….

Jag som går upp 5.00 somnar oftast utan problem 9… men vissa dagar har jag lagt mig i sängen 8 för att jag ändå somnat vid tvn. Jag älskar att sova och behöver mycket sömn. Sen är jag ju igång från halv 7 på jobbet o sitter inte ner särskilt mycket. Jag har ju en chef som vakar över mig varenda steg jag tar (näst intill iaf).
Usch, ni är inte kloka! Jag kanske går upp frammåt elva… :)

jag går upp så sent som möjligt, om jag börjar jobba kl 9 går jag upp kl 7,40 för att hinna ta ut hundarna. är hästarna inne går jag upp 6,30.
idag tänker jag knata i säng vid åtta, eller, jag sak försöka. för det kommer väl inte bli så, men ack så trött jag är, blivit för lite sömn två dar i rad nu..
och jag är som du lisette, försöker sova så länge som möjligt, går upp vid fem, åker vid fem i halv sex.

ja bara man duschar på kvällen så är det ju lugnt. att tvätta sig, borsta hår och tänder tar inte så lång tid.. det är hundarna som är boven i dramat om jag kommer försent…

#13# Jisses vad kort tid du har på dig då. HInner du äta frukost och duscha då?

#11 Så om du hade ett jobb. Skulle du då sova fram till elva även om du började säg 8 på morgonen?
gejsa, jobbar jag förmidddag duschar jag på kvällen, eller direkt efter jobbet, skulle inte klara av att duscha på morgonen innan jag går till jobbet, då måste jag upp ännu tidigare, hah, sen har jag alla redan ett duschproblem och duschar mer än vad man bör göra, enligt folk, så skulle jag duscha innan jobbet måste jag också göra det efter..höhö.
nä, men jag stiger upp, går på toa, klär på mig, borstar tänderna, går. röker, försöker hålla mig vaken i bilen, sover fortfarande när jag kommer till jobbet. jag är ingen morronmänniska.
jag brukar försöka peta i mig nån macka, men oftast säger magen stopp vid den tiden, så jag äter frukost vid åtta. rätt lagom, då är man hungrig :)

#17 låer ju som mig själv. förutom rökandet då…

Oj, en annan vaknar alltid vrålhungrig. Äter frukost vid halv 6. Sen äer jag frukost igen vid 8. Fikar, äter lunch, fikar igen och äter middag hemma. Hmm… nu börjar jag förstå varför jag aldrig hinner göra nåt på jobbet =)
#16 självklart ;) Nejdå, när jag jobbade gick jag upp vid halv sex faktiskt…

Upp 5.30 näst intill varje dag, går o lägger mig som vanligast omkring 22.00. Får sova ut 4 dagar i månaden.

#9 Jag går upp runt ca 04.45- 05.15. Har värk i kroppen så jag kommer inte igång fören jag tagit ett bad. Somnar inte heller fören 01-02 på nätterna ibland. Jag är en väldigt energisk människa som har svårt att koppla av. men till slut så orkar man inte och det händer att jag sover 12-13 timmar i sträck när jag är ledig. pojken jobbar natt också Svårt att finna ro när han inte är hemma!! jag tänker för mycket!
Jag går upp 06.30 varje vardag.. Uääääh.. Skulle offra allt för att få sova mer.. ;)

Går upp ca 06.00 nuförtiden. Är inte morgonpigg alls, försover mig lätt med. Borde gå och sova nu vid närmare eftertanke.
#18, hihi ;) ;)