E-vitamin
På GG finns det E-vitamin till häst samt E-vitamin till ko, priset skiljer MKT på dessa två, ngn som vet om innehållet är olika eller om hästen likväl kan äta E-vitamin, avsedd för ko?
Det känns ju lite som, E-vitamin som E-vitamin, men det kanske inte är så?
En ko har ju fyra magar att smälta det i. Kanske hästen inte kan bryta ned det som är avsätt för ko?! Att det till häst är durare är kanske för att man har spjälkat ner det till mindre sammansättningar för att hästmagen ska kunna få ner det till en storlek den kan tillgodogöra sig av?!

Jag tror som Molla.
Läste du på innehållsförteckningen? Är ju en intressant fråga, ibland känns det som om man kan sätta det dubbla priset på hästsaker bara för att vi handlar så friskt till våra älsklingar!
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag tror som tezzie att de många gånger spetsas på hästpriser. Likadant för hundar, där blir priset ännu dyrare.
#0 Jag resonerar ju lite som du där med E-vitamin som E-vitamin? För de kan ju inte skilja så mycket?
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Läste inte på innehållsförteckningen, ska göra det nästa gång.
Och det är sant som du säger, hästprodukterna ligger högt i pris jämfört med det till ko.
Oavsett om E-vitamin till ko är bra eller inte till häst, så kan jag inte komma på ngn anledning till varför det ska kosta det dubbla til häst.
Frågade på GG om jag kunde använda Kossa-E-vitamin till häst och svaret jag fick var: Ja, men vi rekomenderar E-vitamin till häst.
Frågade då varför dom rekomenderade det men fick inget svar på det :/
#3 nej, eller hur. Hur olika kan e-vitamin och e-vitamin egentligen vara?
En annan jämförelse jag kan göra är på flytande B-vitamin avsedd för häst och Beviplex (B-vitamin till människa som kan köpas på apoteket) Dessa två innehåller exakt samma saker och lika mkt i båda flskorna, men trots det så är häst-B-vitaminen dyrare…
Är det så, att vi hästfolk är ovanligt lättlurade :/