Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1089 ggr
jumpingqueen
0

Mockning

Jag har sedan i fredags kväll mockat 68 boxar… Kan nu tilläga att det e söndagkväll… Jag som brukar mocka 4 om dagen… Mina stackars armar…

mazze
0

Har du varit hästvakt?

jumpingqueen
0

#1 Japp, i ett travstall…

mazze
0

Skoj! Men kan bli lite jobbigt just m mockningen…

Annette
0

Kan vara nyttigt. Vänta bara tills du blir äldre och skall ta hand om arbete, familj, hem, hästar och allt annat. Då kommer du  tycka att mocka 68 boxar en helg inte var något särskilt.

RubHel
0

Oj, jag som tycker Astras box är tillräckligt jobbig.. =P

jumpingqueen
0

#3 Skitskojj:)

#4 Hahah, ja kan ju säga att jag har bara sovit 2 timmar per natt, knappt…

#5 Jag tycker det är jobbigt med tre:P

Annette
0

#6.Det är vad endel sover varje natt lång tid när de har spädbarn. Utöver det skall allt annat skötas. Det är nyttigt att härdas lite.Flört

Eve
0

#6 (som svar på det du skrev till #3) jaa, bokstavligt talat ;)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

lisette
0

tänk dom stackarna som har det som jobb alltid då. förstå vilka armmuskler de har.. :D

Tigrou
0

#7 Jag vet vad du pratar om, har en 1 åring som nyss börjat sova på nätterna och 20 hästar som ska ut varje morgon för att inte tala om mockningen.

Så jag vet hur du haft det i helgen jumpingqueenFlört

jumpingqueen
0

#7 och #10 Vi hade ju lite fest då, så nåra var som spädbarn…Räcka ut tungan

#9 Tänk vilket hääärligt jobb:D

Midlingur
0

#4 Fast alla väljer faktiskt inte att skaffa familj ;)

jumpingqueen
0

#12 Jag vill nog aldrig ha barn om jag ska vara ärlig…

Annette
0

#13. Det ville inte jag heller när jag var i din ålder. Som tur var ändrade jag mig. Det är jätteroligt att vara ponnymamma!Glad

jumpingqueen
0

#14 Jag nöjer mej nog med att bara vara ponnyryttare (slippa betala å sånt)  JAg vill ju vara en KBB-förälder i sånna fall, men men. Jag kanske inte får en dotter, som är tallangfull inom ridning å dessutom har intresset. Eller?

Annette
0

#14. Vad är KBB-förälder????

Man älskar sina barn hur de än blir. Men du behöver ju inte bestämma något nu, du är ju rätt ung.Flört

gejsa
0

#15# Ha ha ponnyryttare får du ju inte vara hur länge som helst ändå. Så det är nog lika bra att skaffa barn sedan iaf. Flört

Lyrik
0

Jobbade på Ultuna för många år sedan. Fick fodra och mocka till 6 tjurar och 11 hästar nästan helt själv.

Tur att de har transportband ut till containern. Bara skyffla ner skiten i luckorna i golvet.

PimTheGreat
0

#4 En fråga till dig! Hur gör du? Jag jobbar nu heltid, har varit arbetslös. Har en gubbe som inte gör något för att hjälpa till hemma. Hur gör man för att orka med jobb, hem, familj, och stall??? Hur får man tiden att räcka till??

Wiemona
0

#19 Börja med att uppfostra din gubbe…Du är inte hans köks-/städpersonal. Det har jag gjort klart för min älskling och vi gör nästan lika mycket hemma. Så slipper vi gnata på varandra om det.

lisette
0

#20 hur uppfostrar man dom då? jag försöker, men det går inte bra. mamman hade glömt uppfostra min gubbe…

Annette
0

#19. Bra fråga. Min gubbe är allergisk, så hästarna kan han inte göra något med. Men han hämtar transport och andra saker. Dessutom lagar han 99% av maten här hemma.  Min fritid tillbringar jag med familjen och i stallet, samt här förstås.Glad Så det går, men några intressen utöver hästarna hinns inte med, inget jag saknar heller. Det är klart att på veckorna gör man väl kanske det nödvändigaste i hemmet och tar ett rejält tag på helgerna istället. Menjag trivs och vet inget annat liv, skulle nog bli skilsmässa om jag inte hade hästar, jag skulle bli odrägligt rastlös.Flört

bebbe
0

Jag och Inge hjälps åt med både hem och hästsysslor, tala om för gubben att det inte finns hänglås på kyl/skafferi eller städskrubb

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Annette
0

#20. I värsta fall får man byta gubbe.Flört Men är det lite vett i dom fattar dom att man måste hjälpas åt.

lisette
0

#22 du har det bra du. gör inte jag mat så blir det ingen mat. min gubbe har noll fantasi… *suck* det har inte jag heller, men man får ju försöka ivf…

#23 kan man sätta hänglås på tv:n? ;)

#24 det vill man ju inte…

Annette
0

#25. Tv:n kan väl gå sönder.Oskyldig

lisette
0

#26 men då kan jag inte se desperate housewifes, förstå vilken katastrof det hade varit! *fniss* fast det är klart, tvn kan ju gå sönder på tisdagkväll kl 22,00.. :D

Annette
0

#27. Köp en egen TV som du gömmer i garderoben. Flört

jumpingqueen
0

#16 KBB-förälder är KöraBäraBetala-förälder. Man blir bortskämd då lixom…JAg är absolut inte en sån ungeOskyldig Haha, det finns faktiskt värre kan jag säga till mitt försvar…:P

#17 Usch nej… Jag täclar ju redan storhäst… Men det är lika roligt det… Barn är inget för mej, just nu i alla fall… Snoriga å sover aldrig å jobbiga å kräks å allt sånt… Nästan precis som fulla tonåringar…

lisette
0

#28 *Asg* ja det kan jag ju försöka. då får jag sätta lås på garderoben med…

Annette
0

#29. Det är bra att barn inte är något för dig just nu. Jag skulle inte vilja ha en 15-årig dotter som var gravid.Flört

#30. Han skall inte veta om den TV:n, den skall du ha till dig själv i hemlighet.Flört Eller också har du den i sadelkammaren, dit går han kanske inte alls?

Maja
0

Haha.. Har inte läst den här tråden så noga, men det som diskuteras är inte direkt samma sak som rubriken.. ;) Hahahaha.. Sköna tips ni har, de ska jag komma ihåg.. ;) Hahaha..

jumpingqueen
0

#31 JAg har en kompis som blev gravid första gången hon va tolv… Nu är hon 17 å varit graid tre gånger…

Maja
0

#33 - Oj.. Behöll hon alla barn?

jumpingqueen
0

#34 Nej, hon har gjort abort alla gånger… Å så är det dom som inte kan bli gravida alls…

Annette
0

Oops, har ni ingen sexualupplysning i skolan längre?

jumpingqueen
0

#36 Haha, jag har haft det, men vi hade inte det förrens i 7:an hon gick ju i sexan första gången…

Annette
0

#37. Det var lite sent, kanske….

jumpingqueen
0

#38, Men normalt att ha sex redan när man är tolv år, eller är jag lite efter?

Annette
0

#38. Nej det är inte normalt, hoppas jag verkligen. Men i hennes fall var det ju redan för sent…Sorgligt att gå igenom sådana saker så ung. Och flera ggr dessutom.

jumpingqueen
0

#40 Men det finns ju faktiskt skydd…

Annette
0

#41. Ja, fast här har det uppenbarligen inte funkat.

[slo]
0

#27 tisdagkväll klockan 22.00 är ju den ända vettiga tiden att kolla på tv… ;) Har ni varken McDonalds eller pizzeria ute i skogen eller? :D

Maja
0

#43 - Haha.. Och ändå sitter du här nu.. ;)

[slo]
0

#44 jo, jag har inte rätt kanal Gråter

gejsa
0

Ha, ha vad ni är roande och underhållande. Bara att sitta här och läsa i stället för TV:n för böveln. Skrattande

Nej, håller med att vara 15 år och bli gravid är ingen höjdare. Håll du på med dina hästar några år till. Det kommer när du är mogen för barn och träffat din partner för livet. Då vill du ha barn.

Hade själv en kompis som blev med barn vid 14 års ålder. Födde när hon var 15 år och nu har hon tre ungar. Fast hon är ju över 40 nu iofs. *ler*

jumpingqueen
0

#42 Nae, det verkar inte som så…

#44 Hahah:D

#46 Ja eller hur. Men barn är inte min grej. Jag tar hand om mina kusiner å så… Men mest jobbigt än roligt… Fast jag kanske är inne i en sån ålder?

Maja
0

#45 - Haha.. Har du bara SVT och TV4? ;) Haha.. Kanske finsk TV om du har tur.. ;) Haha.. Det hade vi förut.. Sjukt tråkigt när de sänder sådan där sak (Vad heter det nu då? När man ser en runt cirkel med olika färger i och olika streck.. Haha..) på SVT1, SVT2 OCH TV4.. Haha.. Då var det finsk TV som gällde.. Nog för att man inte fattade ett enda ord.. :P

jumpingqueen
0

#48 Hahah, när jag var hos morfar när jag var liten hade han alltid bara tysk TV- fattade nada…:D

Maja
0

#49 - Haha.. Jag är i alla fall bättre på tyska än vad jag är på finska.. ;) Jag sov på ett tyskt hotel förra sommaren och var helt ensam på mitt rum.. Mitt i natten så vaknade jag och kunde inte somna om.. :P Hehe.. Då tittade jag lite på TV.. Dubbade filmer, nyheter på tyska m.m. Men sedan så hittade jag sportkanalen och roade mig med att titta på fotboll!! ;) Saudiarabien - Iraq eller någonting liknande.. ;) Hahahaha..

jumpingqueen
0

#50 Haha när jag var fem kunde jag bara svenska… Kan bara lite tyska nu… Typ viktiga fraser;)

Maja
0

#51 - Det första jag lärde mig var "Jag talar inte tyska".. Hahahah.. Det är bra va? ;)

jumpingqueen
0

#52, Kan du tänka dej att det va samma sak:P Sen i skolan hade vi nån temadag då vi fick lära oss räkna till tio, Jag älskar dej, å ett par vanliga ord till…

Maja
0

Haha.. Men konstigt nog så är det nästan alltid bara "Jag talar inte tyska" som man kommer ihåg.. ;) Hahahaha.. Konstigt om man uttalar det perfekt.. ;P

[slo]
0

#48 japp, det stämmer ;) Är det fint väder kan jag få in några danska kanaler också…

Tyska är ju ett av dom enklaste språk att förstå, både skrivet och talat :)

jumpingqueen
0

#54 No Dojtsh typ, haha;) Nepp kommer igåg 1-10 och Ich libe dish(?) hehe

Maja
0

#44 - Haha.. Jaja, det är bättre än ingenting.. ;) Hahahahaha..

#56 - Haha.. Ich liebe dich är det ju!! ;P Hahaha.. Jag läste tyska i tre år och kommer bara ihåg sådant.. Däremot fick vi lära oss meningar som "Anna parkerar bilen bakom trädet".. Haha.. Varför ska man kunna sådant? ;) Hahahaha..

Mandysan
0

Det är som jag ung då;) jag läser spanska just nu och det som har fastnat bäst är;

"No habla española"

(Jag pratar inte spanska).

Maja
0

Non parlo italiano.. ;) Haha.. Italienska.. :P

Mandysan
0

hehe italienska borde jag kunna med tanke på att min pappa kan italienska. Och finska borde jag verkligen kunna (halv finne)….

Maja
0

#60 - Haha.. Nämen vad bra!! ;) Då kan jag fråga dig om jag behöver hjälp med italienskaläxan då?! ;) Hahahaha.. Måste bara fråga.. Du har möjligtvis inte varit i Alghero? Hehe.. Snackade med dig (?) om det på hastnet.. ;)

[slo]
0

Mandysan, du skrev han/hon/den/det talar inte spanska… No hablo español ska det vara… Tror jag :p Och varför det helt plötsligt blev kursiv text har jag ingen aning om…

Mandysan
0

#61 Visst är det jag som har varit i Alghero:P Vi va väl där samma år och samma hotell eller nåt:P

#62 Man kan väl byta till feminin form ellerOskyldig (Det där bevisa ju hur stora mina spanska kunskaper är;P)

Maja
0

#63 - Haha.. Så var det.. ;) Usch.. Jag saknar det stället.. :( Haha.. Jag tänkte på det igår.. :P Haha.. Jag och han som jobbade i restaurangen som låg mellan lägenheterna.. Oj, oj, oj.. ;P Haha.. Sedan så fick jag faktiskt han poolvaktens telefonnummer och mailadress.. ;)

Mandysan
0

#64# hehe jag har fortfarande pinjeträds kottar och sånt därifrån;)

Maja
0

Haha.. Det måste ju vara det mysigaste stället på hela jorden.. :P Haha.. Men dumma som vi var så >>gick<< vi in till stan första dagen vi kom dit.. Det var ju bara två kilometer, men det var 42°C.. ;) Haha.. Det blev buss hem.. ;)

Mandysan
0

#66# Vi mätte lite faktiskt och konstatera att det var snarare 3 km in till stan;). Men vi gick till stan och hem varje dag.:) Det var världens underbaraste plats faktiskt….

Maja
0

Haha.. 3 km?! Ojdå.. :P Hehe.. Men jag har för mig att de sa att det var 2 km.. Haha.. Jaja, inte så stor skillnad.. ;) Aaah.. Jag vill tillbaka!! ;) Följer du med? ;) Hahaha..

[slo]
0

Vart ligger det där stället? :p Funderar på att kanske åka utomlands snart :)

Maja
0

#69 - Italien, Sardinien.. Men kvällslivet är kanske inte det bästa.. ;) Satsa på Ayia Napa om du vill ha ett bra festställe.. ;)

[slo]
0

#70 vem sa att jag vill ha ett bra festställe… :) Ayia Napa är dyrt, och för att inte tala om ute :p

Mandysan
0

#68# Jag följer me när jag har fyllt 18;)

#71# Det är fint där men dyrt att leva:/

Maja
0

#71 - Jamen, klart man ska festa.. ;P Haha.. Annars blir det ju inte kul.. ;)

[slo]
0

#73 Men du skulle ju åka dit, även om det inte är ett bra festställe… Och sen säger du att man måste festa, nu är jag förvirrad :P

Maja
0

#74 - Det är sent på kvällen.. ;) Jag är trött.. :P Kom precis från stallet dessutom.. Haha..

Maja
0

Dubbelt

[slo]
0

Juve, jag också… Varit iväg och tränat idag, tog bara sju timmar från det att jag och syster lämnade mitt stall, till det att jag var tillbaka :D

Maja
0

Huuur orkar du? Haha.. Jag blir trött bara av att tänka på det.. ;) Haha..

[slo]
0

Ähh, det var värt det! Igår var han mycket värd, lilla gubben ;)

Maja
0

Haha.. Mhm.. ;P Jag kom förresten på vart du ska åka.. :P Haha.. Island!! :D Då kan man ju kombinera festandet med lite hästar.. ;) Och så kan jag följa med, så kan vi snacka om "dry ice" och hurvida man blir blöt eller inte om man smälter det.. ;) Hahahahahahaha..

[slo]
0

Island hade varit riktigt fräckt att åka till ja! Men festandet på island, är inte det sitta ett gäng folk i en hydda och dricka direkt ur dunken? :p

Och man blir inte blöt om man smälter kolsyreis, det behövs tryck för att få kolsyra i vätskeform ;) Hur var det nu med det där kemibetyget :D

Maja
0

Haha.. Det kanske man gör.. ;P Men det finns nog andra ställen.. ;) Annars är det bara att ta med sig ett gäng me kompisar så går det bättre.. ;) Haha..

Shhhhhhht.. Jag veeeet.. ;) Haha.. Ville bara vara lite dryg.. ;) Det finns inte så mycket att göra här där jag bor såhär dags på dygnet.. ;P

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.