Återfå balansen? :)
Hejsan! :)
Jag har nu börjat rida en estnisk häst, en trevlig liten valack som en bekant äger. Men nu är det så att jag inte har ridit på över ett halvår, senast jag red ordentligt var i februari på en annan est.häst, så min balans är lite dålig.. :P
Denna hästen är ganska känslig (läs: mycket känslig) och märker om jag har svårt att hitta rätt balans. Idag så stack han iväg upp till stallet i full galopp, p.g.a detta, och jag vill alltså ha tips på hur jag ska träna upp balansen igen. :)
Han trampade av två skor idag på träningen, båda framskorna, så vi får se när jag ska rida igen, men det blir troligen så fort hovslagaren fått skorna ditslagna igen. (;
Vill gärna hinna få några tips innan dess! :)
Mvh
/Sanna
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Om du har någon annan lite "tryggare" häst att rida så kan du göra balansövningar från ryggen. B.la rida "utan" armar, nudda tårna osv. Eller så kan du be någon longera medans du ex. rider utan att hålla dig i.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#1: okej. :)
Han är ganska lugn egentligen (men, som sagt, känslig), men eftersom vi red på en öppen åker tog han väl chansen att sticka när jag tappade koncentrationen…
Enda möjligheten till att rida en "lugnare" häst som jag har nu, är att börja ta lektioner på ridskolan i byn, och det vill jag eg inte..
Kan testa det där med longering dock, har gjort det förut med islandshästar och de hjälpte. (:
Tack för svar. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)