Kraniosakralterapi på häst
Hej nån som har nån erfarenhet av kraniosakralterapi på häst och vet om det funkar bra??

Gör man det övht på häst, har aldrig hört talas om att någon gjort det… Men lär ju vara något på stressade hästar eller opererade med smärtminne ju! Intressankt att höra om någon annan stött på det på häst :)
En i mitt stall tar ut en tjej som gör såna bahandlingar på sin häst. Hon verkar tycka att det fungerar bra och är en bra terapiform. Är ju bra sätt att hitta spänningar och blockeringar på.
Jag var skeptisk till en början, men nu tror jag fullt på det. Skulle absolut ta ut någon om jag hade en häst.
ja jag har en som rek karaniosakralterapi på en som har spänningar och en kota som antagligen ligger och klämmer på en nerv,ville bara veta om nån provat de o sett om det funkar bra nån mer??

De som ni vet som behandlar häst med kraniosakralterapi, är de utbildade för människor och har någon hästutbildning vid sidan utav så som equiterapeut eller?

Ingen som kan förklara för oss blåbär vad det är för någonting?
*** Kärleken övervinner allt ***
Hej
Jag heter Roger,Behandlar mest människor med kraniosakral terapi.
Men denna terapiform fungerar också bra på hästar.Har precis behandlat en halt häst med gott resultat.Vetrinären kunde inget hitta.Inte så konstigt,problemet satt i bröstryggen.Kraniosakral
terapi är en mkt fin och kraftfull terapiform med effekt på hela
kroppen.rg