Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: hoppning
Läst 1233 ggr
TeddyLove
0

Hoppa med skrittäcke?

Jag undrar om man kan hoppa med skrittäcke :)

absoluutsofia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det kan man :)

har gjort det flera gånger på framhoppningar på tävlingar :)

TeddyLove
0

tack för svaret :)

Papaya
0

Man kanske bör kolla så att inte svanssnöret spänns åt när hästen sträcker ut ryggen, det är nog ganska obehagligt. Men annars tror jag att det bör funka bra. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Spiritinthesky
0

får man fråga varför man behöver hoppa med skritttäcke ?(. håller med om att det borde varaobehagligt. jag gör det inte iaf…

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[Rebecka]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har hoppat flera ggr med täcke på min förra ponny o de har gått bra

Haag
0

har bara hoppat i skogen med täcke, plockar alltid av det när jag rider på banan :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

olina95
0

ja klart du kan! tex om du ska framhoppa eller värma upp eller liknanade, eller om det bara snöar eller regnar när du är ute och ska hoppa, men det kan också bli så att den blir rädd av add det är någor som flyger där bak, men det är ju från häst till häst, trivs han med det är det ingen fara, men om han reagerar på det så ska du nog inte använda det:) lycka till!

Yessica
0

Varför ska du hoppa med skrittäcke? Det är en säkerhetsrisk. Hästen kan hoppa för nära stödet eller kanske bryta ut och så fastnar täcket i stödet… Inte ett dugg bra. Jag skulle aldrig hoppa med skrittäcke. Eller om man bara jobbar markarbete med sockerbitar kan man ju göra det. Men aldrig med stöd liksom. Har man det på när man jobbar över sockerbitar bör man nog, som flera redan påpekat, kontrollera att snöret inte dras åt i rumpan på hästen :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi