Tullgarn/Bergåkra
Jaha då har man gjort första veckan då =) Har precis kommit till pappa nu, ska va har tills i morgon.
Har haft en helt underbar första vecka, men är totalt slut! Har ont i varende muskel och även dom jag inte trodde jag hade ;-) Har två fina blåmärken oxå av bitska kusar men men ;-)
Har ridit varje dag, longerat osv osv. Självklart mockat, kört vatten till hagar, fodrat osv oxå, allt som hör till. Men även passat barn och gjort lite allmäna hushållssysslor. Har i princip jobbat varenda vaken minut uppe på Bergåkra, har alltid varit något att göra. Men i går så åkte jag ner till Tullgarn mitt på dagen.
Ja mkt att lära sig har de varit!! Komma in i två olika stall o veta hur dom fungerar är inte gjort på en lite stund, speciellt inte med 15-25 häst på varje ställe…
Har ridit lektion för Sigrid oxå, först på hennes tävlingshingst Chesterfield (f. 99, 170 cm, e. Guinness - Herkules, tävlar st. George) , och sen nu även på hennes andra tävlingshäst Contino (f. 97, 180 cm e Come Back II - Fanal Prydsholm, tävlar Int I) som jag nu på Tullis har som mitt speciella skötebarn när inte Sigrid är där, ska rida honom dagligen o hålla honom i trim, riktigt trevlig o rida men STOR att rida!
Har även ridit dom fina PRE-hingstarna Lancero och Pelegrino, friserhingsten Nanko, friservalacken Ids, halvblodsstoet Lamour (skulle rida henne för Marie Eriksson på träning med då va hon helt plötsligt halt..) och halvblodsstoet Primavera (som är kvalad till championatet på Flyinge).
Ja de e väl lite som har hänt i veckan, mkt har hunnit med, tänkte visa lite bilder oxå såklart =) Först ut är anläggningen på Bergåkra

oj, vilka snyggingar du har ridit :D
Men du trivs annars där elr ? Ser verkligen ut o va ett fint stall..
jobbigt med 'träningsverk', men samtidigt skönt, tänk vilka muskler du kmr få sen ;)

Gud vilket drömjobb du har! :D Sigrid var ju med i ngn tidning (Häst&Ryttare?) med Lancero, det ser helt underbart ut där!

Ja de va nog sista bilden de, iaf för nu ;-)
#9 Ohh ja jag trivs jätte bra än så länge!! =) Är verkligen toppen!!
#16 Ja de stämmer med de va i Equipage, även nästa nummer av den tidningen kommer hon vara med i.
oh härligt d ser ut, snacka om drömjobb =) o så himla fina hästar me..

Å så skoj att du trivs!! Och trevligt att höra av dig! varit tomt denna veckan utan dig.. =)
Heeelt suveränt och du kommer vara ( och är med största sannolikhet) sååå enormt glad över att du tog chansen och åkte ner!!
Sämre mentor kan man ju ha..

Åh tack Dojo!! =)
Helt klart Mims, ångrar de verkligen inte!! =)

ser ju sjukt härligt ut!
#3 den traktorn kan du skicka ner till mig…

Wow villket ställe du har hamnat på och vilka fina hästar!!!
Tacka f.n att du trivs. hihi
oooh mia det är ju helt underbart !!

Haha posten den idag då Lisette, tro du de fungerar med vanlig brevlåda?? =)
Ja men visst är de ett härligt ställe =)

Och så sista, stackars Ametist som vi fick köra på kliniken min första dag. Han skulle kvala till championatet men dagen innan ahde han gjort sig illa på något i hagen o då kördes han till Gävles klinik, dom röntgade o kunde inte se något, trodde de va en fläkning så dom gipsade benet från knät till hoven o de blev inte bättre. dagen innan jag kom tog gipset bort o han blev lite bättre men måndag morgon hade han 40 graders feber o benet va sååå svullet så han fick åka akut till Huddiksvalls klinik o där hittade dom ett litet litet sticksår. Dessvärre hade de gått in i leden (hasen) o timglasbuschan. Han hade 10% chans att bli bra o nu har dom sövt honom dagligen o lagt omkull han för att kunna spola leden, vilket i sig är ju fruktansvärt riskfyllt men han har klarat de bra o nu har han äntligen svarat på behandligen, såå skönt! Men om han kommer bli helt bra vet vi ju inte än… Tyärr gjorde dom ett stort misstag i Gävle o de kan kosta mkt för Ametist framtida karriär…

Skoj skoj:)
Är du kvar där?
Jag ska börja prov jobba på Måndag på Tullgarn