OT: Update från en students liv
Livet utan dator är inte kul, det vill jag lova. Som fattig student som inte har råd att betala X antal tusenlappar och med noll koll på hur hårddiskar ska kopplas ur och pillas på så får man helt enkelt vänta tills man kommer på besök till föräldrarnas villa igen. Tills dess får man använda skolans datorer som är seeega.. Men mammsen och pappsen är ju inte hemma, nej, de är i Brasilien. :P Jag får vänta tills min systers man kan hjälpa mig. Så om ni har funderat på varför jag inte har varit aktiv på över en månad har ni svaret där.
Hur är då livet som student? Jodå, det rullar på. Har avslutat min tredje kurs nu och påbörjade min fjärde i måndags. Psykologi på engelska. Boken var hej-kom-och-hjälp-mig-dyr i Sverige (kunde lägga 1400 på den om man ville), så pappa fick leta upp den till mig i andra länder, så nu sitter jag här med en tegelstenstung bok på 800 sidor från Nya Zeeland. Gissa vad jag ska göra under mellandagarna? Tentan kommer när jag reser tillbaka hem till Örebro igen.
Mat då? Jo, en viss Sajtvärd (hihi ;) ) har ju skickat nudlar till mig så de har ätits. Mycket goda vill jag lova! Fast livet är inte så dumt som man tror. Nudlar varje dag är det verkligen inte. Visserligen blir det mycket pasta i olika former och färger, men pasta är någonting sådant där som jag aldrig kan tröttna på. Nudlar med sweet chili-sås är en underbar rätt förresten! ;) Nä, jag äter köttbullar, kycklinghamburgare, köttfärsås (tro det eller ej, men jag har lärt mig laga mat!) och annat mums. Bäst av allt är det dock när man blir bortbjuden till kompisar på middag. ;)
Boende? Jag hyr en etta på 29,5 kvm. Superfräsch och trevlig. Sovalkov och egen toalett, bättre kan det inte bli! Priset kan man dock diskutera, skulle ju inte skada om det var ett par hundralappar billigare..
Studentlivet? U-n-d-e-r-b-a-r-t! Jag fullkomligt älskar det! Så här kul har jag aldrig haft, jag trivs som fisken i vattnet och alla är hur underbara som helst!
Men ja, det finns ju en sak som jag saknar..
Hästarna! Varför är det så dyrt att vara medryttare, rida på ridskola eller ens peta på en häst? Jag får helt enkelt vänta tills jag kommer hit till Uppsala där medryttarhästarna finns. Har i och för sig ridit en gång sedan augusti på en svart liten hårboll när jag var hos Alex, det var mysigt! :D
Men nu ska det minsann bli ridande i två veckor. Har ju fem hästar som jag får leka med hur jag vill, när jag vill. Underbart! Förutom islandsdamerna och travaren har vi nu en nordsvensk herre och en shire i stallet. Nordismannen har jag ridit förrut, men shiren har jag bara sett på bild, lär ju bli lite lagom läskigt, men jag måste upp på honom, det har jag lovat mig själv! :P
Ja, det var lite om mitt liv! =) Kram på er!

Maja….. Jag har saknat dig här!!!!
*** Kärleken övervinner allt ***
Aww, tjejen då! Har saknat dig med! Du vet att du ska komma på besök någon dag, innan eller efter ungen har hoppat ut. Det bestämmer du själv! :)
Hahahahaha förlåt Maja, men "köttfärsås (tro det eller ej, men jag har lärt mig laga mat!)" Hur tusan går det ihop? ;)
Men visst, tomater och salt är gott har jag hört. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#3 - Tyst!
Denna gång hade jag inte i salt över huvud taget. Och jag hade bara krossade tomater hemma. :P
jag har också saknat dig! tänkte på dig senast igår tror jag det var…
men skönt att höra att du äter någon riktigt mat, men hur går det med pannbiffen ? ;)
Hihi, det har inte blivit av än, men det kommer nog någon dag! :P Måste samla mod då att jag inte förstör 500 g köttfärs! :P Men receptet ligger så fint i mitt skafferi! ;)
äääsch, du förstör inte det, det lovar jag ;)
Du är saknad! :D
Tycker att du kan flytta till Skövde, har en drös med hästar som behöver ngn som petar på dem…:/
Låter som ett härligt studentliv! ;D
Med vänliga hälsningar
Chess
#7 - Tack för att du tror på mig, det behövs! ;)
#8 - Aww, tackar! Hur går det för dig nu? Har ju missat massor och kommer aldrig att kunna gå igenom alla trådar jag har missat. :) Hihi, är ju "bara" 15 mil.. ;) En dagsutflykt kanske? ;) Hahahaha, kan ju ta cykeln! :D
#9 Får inte rida före februari tidigast =( Blir stollig snart… Foxen är frisk och har börjat hitta på bus i hagen (eller de har väl hela bunten, Corall har börjat krypa under trådar..)..
Cykeln hit låter vettigt :D
Med vänliga hälsningar
Chess