Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 936 ggr
Lillefot
0

Horseshow..

..och det är inte Globen jag pratar om..nej, det är så att på min skola (ridgymnasium) har vi tradition att varannat år ha en horseshow som faktiskt brukar vara riktigt stor..jag har inte vart med om det förut, men nu är det dags igen och planeringen har börjat..

..det lilla problemet är bara att vi inte kan komma på något bra tema på hela showen (föregående shower har bland annat haft disney-tema, spök-tema m.m)..

..och eftersom ni verkar ha en alldeles fantastisk bra fantasi, undrar jag om jag kan få lite tips på ett riktigt, riktigt bra tema..? 

..något förslag..?Glad

[slo]
0

Hehe… Det som har satt sig mest i mitt minne var när Malin och nån mer, eller vilka det nu var, hoppade maskeradhoppning i rafset… Men det kanske är fel riktlinje :p

m'Lady C
0

Raffset är nog ltiet fel attköra Slo på ett ridgymnasie, fast det skulle nog locka fler kilalr till stället! :D Tema, Mytologiska/legendariska hästar? Pegasus, enhörnignar, bäckahästar (stor maffig svart nordsvensk ^^) alexander den stores bukefalos, kung gustav vem det nu var's häst Brandklipparen, Man o War (ett fullblod som liknar och sedan rids i galoppsadel), Trigger från de gamla westernfilmerna, mulle mustang (skimmelshettis som man sprayar i svart färg i man o svans på, finns sån färg som försvinenr efter ngra tvättar) Tema, olika ridgrenar, handikapp, dressyr (hela kittet med hög hatt frack osv), hoppning, tävling ponny mot storhäst? trav (man akn knö in 2 sulkies o hästar i ett ridhus), enbet, volitge etc etc….

[slo]
0

#2 Nja, inget är fel sålänge inga regler finns uppsatta :D Och det är väl egentligen inget fel i att locka fler killar till ett hästgymnasium? Ni har väl inget super-utbud eller? ;)

Din idé om mytologiska och legendariska hästar verkar trevlig, lova att lägga upp bilder på Sleipner bara Flört

Lillefot
0

#1- varför inte?, skulle garanterat bli succé!Flört..haha, sj känner jag att det skulle göra ont om man druttade av..men locka killar det skulle det nog, har inte så mkt av den varan precis..och det där med Sleipner kan nog bli lite svårt..Flört

#2-tema mytologi o legendariska hästar var riktigt bra, det ska jag ta upp på nästa möte! har sj vart inne på lite fantasy, får se hur det blir, tack iaf!Glad

[slo]
0

Vart sa du att det här ridgymnasiet låg? Är jag i närheten (risken är stor, fråga lisette eller bubbelbubbel ;)) så lovar jag att komma och kolla om det blir mitt förslag :p

m'Lady C
0

*flina*

Sleipner akn bli knepigt….. Men där fanns ju flera fornnordisak hästar. vland anant hingsten som rymde från jätten medan han byggde muren kring valhall, nä'r loke klädde ut sig til lsto och lockade på hingsten så att muren itne blev färdig i tid o jätten förlorade vadet och livhanken.

Lillefot
0

#5..hahaha..det ligger alldles utanför östersund, så det kan nog bli lite svårt..men lovar att ta upp idén på mötet, någon kanske ställer upp..Flört..vem vet..haha..

m'Lady C
0

'Lillefot, men man kan ju spela upp legenden….

någon spelar jätte, har en valalck som drar omkring på en vagn full av sten, och några/någon som spelar asagudarna. Jätten tar lsos hästen fårn vagnen och då kommer Loke springandes med ett fint pimpnett sto (kasnke ett litet arabsto?) och tar tag i grimsakftet till draghästen (hela tidne finns där en historieberättare som berättar legenden och saker o ting händer medan han berättar) sedan springer han iväg med både sto o draghästen.

jätten ojjar sig och svär. eländiga rödbetor och falsksjungande guldfiskar!

En stund senare, kommer loke tillbaka, med draghästen och en shetlandsponny, som idet här fallet ska föreställa ett föl….

bara en tanke, nu lät jag fantasin skena iväg. ^^

ananrs kan du föreslå ett skräcktema?

Lillefot
0

m´Lady C- håller med dej, de är absolut inte illa dina förslag, ska ta upp dom för jag skulle vilja jobba vidare på detGladDina idéer är alldeles underbara! haha..skräcktema låter också spännande, lovar att höra av mig så fort temat har bestämts så att du får veta..Glad

MiaMaria
0

Jag va med och ordnade den här showen för några år sen, har gått på samma skola som nu min "lillasyster" Lillefot går på. Vi hade disney tema, fanns hur mkt som helst att göra, fick ta bort flera nummer för föreställningen fick inte bli för lång… Själv va jag konfrancier (stavning?) och stod med balklänning i ett iskallt ridhus, men kul va det!! Och så hade ju jag första parket till alla nummer samt att jag hade varit med och gjort dom, det va extra kul! Bla aå hade vi eldhoppning, kadriljer (både ridna och körda), tjuren färdinan, tolkning på miniskidor, ridlärarnas nummer (dom red det året på nordsvenskar med kandar och massa glitter, super snyggt) och allt då i disney tema.

Den här horseshowen är en riktig tradition för dom som håller på med hästar härikring, jätte populär och det är kul! =)

[slo]
0

Jag kom på en sak till, som är lite mer rumsren :) Romeo & Juliette kanske kan vara nåt?

RussPower
0

Disney

m'Lady C
0

^^

yay! skräcktema: Den huvudlösa ryttaren…. Kadrilj/2-personsprogram i ett mörkt ridhus endast upplyst av  facklor (skitmysigt, gjordes engång på min gamla ridskola… då var det en massa tjejer helt i svart som höll fackloran o programmet var väl på 4 minuter ngt o så berättade konferenciern en läskig historia ^^)

Skeletthoppning, svarta hästar där man målar med vit färg ut skelettet på dem, manen ska självklart vara knoppad. Ryttarna har svarta skelettdräkter också ^^

Sedan kommer den stora stora bergatrollshästen (shire, ardenner med lång man) med ett stort troll inknatandes…. vad dom ska göra vet ajg inte ^^ 

En skimmel med en fiolspelande ryttare utgör näcken…..

*funderar* fan att amn itne går på ditt hästgymnasie!

MiaMaria
0

Skelett hoppning lät spännande! =)

Året innan jag va med så hade dom fackel-kadrilj, super häftigt!

lisette
0

jag förslog att m'lady c skulle Starta en sajt om rollspel… men hon ville inte… :(

[slo]
0

#14 är det inte lurigt med facklor om det är spån i ridhuset…? Min första tanke ;)

m'Lady C
0

Lisette… jag har skickat in ansökan o mina sajtgrejor kommer p posten imorrn elelr i början av nästa vecka ^^

Du stälelr till det för mig Lisette! Först harry o nu detta! *flinar stort*

lisette
0

*ASGARV* jag leder dig i fördärvet… hohohohoho