Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 2785 ggr
Lina
0

som ny rockard till salu!!

För d-ponny- liten häst. Som ny. Inköpt i januari i år. inte mkt använd. Har stått under tak när den inte används.

Finns i Landskrona.

gejsa
0

Har du foto? Pris?

Lina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är inte den men den är likadan. jag vet inte priset än men jag och mamma ska diskutera det.

Lina
0

Här är den bästa bilden jag har på den förtillfället

LinneaG
0

Tror du den skulle passa ett varmblod på 160?

Lina
0

kanske, jag vet inte men jag kan prova den på travaren i stallet och se.

gejsa
0

Det där är väl en Börjesrockard? En sådan var jag på väg att köpa förra sommaren. Men det fanns väl bara upp till c-ponny?

Lina
0

nej den kommer från ladugårdsinrede och den ska vara i en storlek som är svår att hitta. för d ponnys- liten storhäst,  islandshästar passar den också.

LinneaG
0

Vi skulle vilja ha en ny till:

RussPower
0

Byebye sandy: jag tror den skulle vilja bli lite liten til ett varmblod på 160.. TROR

LinneaG
0

Jo, det är det jag tror.

gejsa
0

Synd att det var så himla långt bort. Vi har väl en 40-50 mil till Landskrona. Men man kan kanske skicka den. Har köpt en speedcar på det viset. Fråga din mamma vad den kostade ny och vad ni ska ha för den.

RussPower
0

Men jag använder en speedcart  på mitt russ, som är 128, som vi också använde på våran kallblods, som är 160. Ja, hon är STOR!:P
Så det kunde kanske gå…

gejsa
0

Ah hittade deras hemsida. Men får inte fram några foton. Men är det den jag tror så kostar den 8000 kr ny. Lite för mycket för mig.

gejsa
0

#12# Ja, men speedcart är ju för stor häst. Denna rockard är för d-ponny då är skaklarna för korta.

Det är lättare att ha en för liten häst och för stor vagn.

Lina
0

nej så myckt var det inte, jag tror det kosta drygt 5000:-

gejsa
0

Det finns en för 5200 kr som dom kallar för ponnyrockard. Eftersom jag inte ser bilder så vet jag inte vilken det är. Har ni haft den länge?

Lina
0

ja det är den. snart ett år är det… vi fick hem den på luciadagen och börja köra in henne på  jullovet. sen så stod den ett tag, tills vädret blev bättre sen är den som mest använd 3ggr i månaden.

gejsa
0

Ok! Fråga din mor vad hon vill ha så får jag fundera. Vill nog veta skaklarnas längd också isf.

Lorita
0

Det är samma som jag har, titta på sätet och lite andra detaljer så ser man att det inte är BörjesFlört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

#19# Vad är skillnaden på sätet då?

Lorita
0

Börjes är pinnigare på något vis men jag ska titta noggrannare när grannen kommer med sin från Börjes, jag är nöjd med min men den var lite dyrare än Börjes. Nu har jag bara sett Börjes på bildFlört

gejsa
0

Ja, jag har inte sett någon live heller. Men är väldigt intresserad av en lättare rockard till min fjording. Har en rockard men den är skaklarna för långa på. Ska väl sälja en och köpa mig en annan tror jag. Just en sådan är jag intresserad av faktist.

Lorita
0

#22 Jag vale just den modellen för att den är enkel att kliva in i, det är ju ett litet risk moment just att kliva i vagnen. Nu håller jag på att köra in mina så jag har inte provat den hett änFlört

gejsa
0

Jag har ju haft en tung rockard till min fjording med saabaxlar och stora däck. Så jag hade velat haft en med lättare däck nu. Den ser väldigt skön och lätt ut iaf. Den sålde jag förresten till Åland! Dom kom ända hit och hämtade den hos mig.

Lorita
0

Den känns bra i fjädringen, Börjes har en fjäder denna två…och när jag drar den rullar den lätt så jag är nöjd med mitt köp men jag har som sagt inte kört med den än, på riktigtFlört

gejsa
0

Vad kostade din då? Är det till ponny som du har med? Alltså 5200 kr då.

Lorita
0

Jag kommer att ha den till båda och om den blir för kort till Ametist kommer jag göra nya skaklar, för det är enkelt att byta. Eftersom jag håller på att köra in nu så är jag mer koncentrerad på det, den skulle passa B till D-ponny och Ametist är 142 cm just nu så den funkar för bådaFlört

Priset kan du få i morgon för prislappen sitter kvar på vagnen ännuGenerad

gejsa
0

Ok! Titta på det i morgon då. *ler*

Lorita
0

5500:-

gejsa
0

Vad lustigt! Dom har ju inte någon rockard för 5500 kr på hemsidan. Har du köpt den därifrån?

Lorita
0

Nej det är inte Börjes jag har köpt den på tre hästar i KungälvFlört

gejsa
0

Jag menade inte Börjes utan därifrån Lina hade köpt sin på Ladugårdsinrede. Dom har en egen hemsida.

Tre hästar har dom en hemsida?

Lorita
0

#32 Inte vad jag vet, det är ett familjeföretag, jag tror dom har en större leverantör bakom sig men ingen hemsida. Varje firma är självdrivande och tar hem vad deras kunder efterfrågar. Jag har bra fem minuter med bil dit så jag köper det mesta i deras butik, ganska billiga är dom ocksåFlört