Frieser någon?
Någon här inne som har en frieser? Eller har haft eller kan mycket om rasen?

Inte jag…men vi har en helt underbar frieserkille i stallet på 7 år. Han är otroligt mysig och snäll och väldigt lyhörd och "känslig" på rätt sätt.
En stor kramig nalle helt enkelt :o)
Hans ägare är ett välkänt ansikte på tv
som är väldigt trevlig och rolig irl vilket jag tror inte många tror…lite OT *fniss*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Va kul att höra! Det är ungefär sånt jag också hört.
Går planerna som de ska så får jag hem ett frieser föl i januari. :)

Vad kul, dom är verkligen fina hästar och tycks ha ett väldigt fint psyke :o)
Hoppas planerna går i lås i januari.
#1. Välkänt ansikte på tv? :O

Säger man A får man säga B CBA! ;)
Kul, Linnea! Hoppas planerna går som de ska!
Förresten, är du fortfarande intresserad av vintertäcket?

Har haft mkt kontakt med friser. Det är en mkt trevlig o klok ras. Väldigt lätthanterliga, men ingen nybörjarhäst (nu vet jag att du inte är de).
Vad är de för stam på din och varifrån kommer den? Hur kommer de sifg att de blivit friser?
#6 Dig var lääängesedan man såg här!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Haha, är in o smyger här rätt ofta men håller mig väl dold ;-) Tänkte de ska bli mer o mer nu, men var, när o hur får ni allt klura på =)

#6 - Mamman kom dräktig från Holland, så har inte hel koll på stammen än.
Jag har kollat runt lite på unghästar senaste tiden och fastnade för den här tjejen och åkte och kollade på henne i söndags och fastnade för henne direkt.

#9# Heter hon Electra?

Ok va kul! Hojta gärna till när du har stammen o gärna en bild på den =) Vad har du tänkt ha den till?

#10 - Nej, det heter hon inte.
#11 - Jag har tänkt mig skogridning, dressyr och kanske lite hoppning. Men ska väl satsa mest på dressyren.
Stammen jag vet är: e:Leffert306-Hearke
#12 Då vet jag vilket föl du menar, Juni va? :) Ser sååå fin ut!
Lycka till med allt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#13 - Precis :) Ja, hon är så söt!

Ok, ja då svara jag här för båda trådarna, om de gäller samma hingst dvs. Leffert är en godkänd hingst, så mkt vet jag. Och jag har ridit ett underbart barnbarn till honom, Olof fan it Swellenest heter han, 4 år, Fetse 349 - Leffert 306 - Tsjalling är stammen. Här finns en bild på honom, tyvärr är jag på jobbet så jag har ingen "egen" men de kan du få se senare om du vill.
har bara skött en friser mycket smart var han iaf snäll o lite busig. Dom är ju vackra rör sig härligt mjukt. När denna kille bockade o gjorde ett glädje skutt så kändes det knappt. Han var hingst på 6 år men vart sen val efter det vart han mycket lugnare av sig. Men gösses vad go han var. Många herrans åresen men minnet finns iaf :) Lycka till tor inte du komemr ångra dig :)

#4 + 5 - Nä tyvärr kan jag inte avslöja vem det är, personen värnar om sitt privatliv och då bryter jag ett löfte.

Kan uppdatera och säga att det inte blev något med det här stot som jag kollade på. Hon skadade sig i hagen och fick en skadad sena i höger fram.
trist, mycket trist för båda :-/

Ja, är väldigt tråkigt! Hon skadade sig i hagen och skadade en led i ett framben. Så ägaren ska ha henne kvar.

Usch blir hon inte ridbar efter detta?

#22 - Det vet de inte än, är därför ägaren behåller henne tills de vet. Hon stod på Ultuna i en veckas tid.