Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 537 ggr
Marrsson
0

Insider om Knivskärningarna

Någon som tittat på programmet ikväll?? Vidrigt! Hur kan de finnas sånt folk? Vem vill skada ett djur? Polisen har inga spår…

HUR SKYDDAR MAN SINA HÄSTAR MOT MÄNNISKOR!? Har ni någon typ av jour i stalet som tittar till hästarna på olika tidpunkter?

Jag tycker väl inte att de är jättebra att "störa" hästarna i stallet i tid och otid men ändå? Hur gör man?

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

tezzie
0

Visst var det en repris… finns en tråd om detta ämne, ska leta upp den åt dig :)

*** Kärleken övervinner allt ***

exitingsvillemo
0

ingen repris, dom visade lite från det andra programmet, tydligen var det 3 hästar till som blivit knivskurna nu.

2 isisar som lyckligtvis överlevde och 1 nordis som avled. När ägaren hittade henne låg livmodern utanför kroppen, så illa var det Gråter

Marrsson
0

Ja de va ett nytt program som #2 skrev! Detta var i Finspång området tror ja. Så hemskt, Nordisen hade ett 7 månaders föl vid sidan!!!

#1 Tack! jag visste inte att de fanns en gammaltrådSkäms där finns säkert svaret på mina frågor…

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

tezzie
0

Aha, jag såg bara en kortis och trodde att det var en repris efterson det var samma som jag såg sist :)

#3 neej ingen fara, detta var ju tydligen ett annat program :) Debatten kan aldrig ta slut kring detta fruktansvärda ämne!

*** Kärleken övervinner allt ***

Manda29
0

Fy f*n sånt är bara för mycket. Tyvärr så måste det väl va flera eftersom det är så utspritt i landet. Man vet ju aldrig var dom slår till o vem som blir drabbad. Inte så lätt att skydda sina djur.

KallblodsLotten
0

Men fy f*a va hemskt. Vad vinner så dumma idioter (milt sagt) på å göra nåt så svinagtigt? Njuter dom av det, eller vad?

Jag blir så förbannad och äcklad av sånt avskum.

Skulle jag bli vittne till nåt sånt, så skulle jag göra detsamma dom.

AnnaBrandell
0

FyF*an säger jag bara! dessa avskum till människor borde inte få gå runt på världens marker!
Hur man kan ge sig på ett relativt försvarslöst djur och göra något sådant är för mig helt obegripligt.
Dom kommre i god tro om att någon kanske ska klappa om dom eller ge dom mat, det dom får tillbaka är något sånt här! Usch!

Skulle jag träffa någon av dessa människor som gör detta skulle jag inte mörda, inte fängsla utan MÄRKA den, i pannan så alla kan se vilket avskyvärt brott h*n har gjort. Det kommer bli straff nog!

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

niare
0

detta hände mig och min 2åring jag hade då, hon blev knivskuren i ljumsken på natten när hon stod i stallet, när veterinär kom sa ahn att måste röra sig om rakblad eller dylik för snittet var så fint gjort, hästen mår bra idag men lång läkningprocess, fattar mig inte på dagens männsikor man kan inte ha alla rätt hemma när man vill göra något levande ting illa,,,

linasvovvar
0

Jag såg programet och man blir så berörd, detta är så fruktansvärt.

Tyvärr fick jag en känsla av att avsnitten dom visat innan på Insider, kanske har väckt dessa känslor och sjuka begär hos ännu fler……

Ledin
0

ursh ja detta e inte alls kul, nordisen dog allt var utanför (livmoder,tarmar o dyligt) 3 st hade knivskurits en lite lätt (isis) en svårare o även här en fölunge 4mån brevid oxå isis. Vad kan man göra, jag tycker att man kan säga till sina grannar att ha lite koll på bilar att vara lite nyfikna. Sätt upp kamra ute på sina ägor vet jag inte om man får men annars kan ju detta vara en bra sak att skaffa å sätta upp. Sommarhagen så nära man kan sitt hus för bättre koll. Vi som har ett eget stall o bara sina hästar är grannarna stor hjälp iaf för mig dom har ringt en gång då en man var i hagen, jag tacka för att dom ringde men han var ute o kollade efter blommor en från miljöbla,bla,bla o detta viste jag om allså. Är man flera i stallet om möjligheterna finns så ha olika tider för kolla av hästarna. Var nyfiken på bilar kom kör ofta tror jag dom redan har kollat in att det finns hästar där så bilen har allså paserat förut innan dom/den gör detta.

Jappeloup
0

usch det är så hemskt, ute på stadens ridkola så vart en ridskole häst skuren ända in til slidan, men hon mår bra nu…

ursäkta, men Fy F*n för alla som gör så mot en levande varelse!