Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 445 ggr
NinaToy
0

Inackordering i stall! :)

Nu ska ni få höra en rolig histora. :P Jag har förkortningar till varje människa…. Från början var det T som bopdde och gården och ägde gården samt skötte allting, D var där och är delägare i en häst som T hade där. Y var tidigare sambo med D och står i samma stall som D. Y sköter räkningarna osv i stallet. Y är perfektionist och en riktig dressyrtant! :) D har tidigare fått mig att vilja flytta därifrån, han har varit väldigt sur och så… Y är väldigt påfrestande för hon skäller ut en om man inte sopar stallgången minst var 5:e minut… Nu för några veckor sedan kom det ut att T skulle flytta från gården och D skulel flytta in där. Ingen blev förstås så glad… Underlaget i vår paddock håller absolut INTE, det är stenhårt, ungefär som att rida på asfalt med en massa gropar i… Eftersom Y ska bestämma en hel del så får ingen absolut INTE lägga ut en enda bom ens och skritta över för att man kan "förstöra underlaget" då. Y rider aldrig med sin häst i paddocken eftersom hon förstår att den är så dålig. Nu när D har tagit över gården så har han ingen harv han kan harva paddocken med. Hästarna är väldigt törstiga i hagen och vi frågar när det ska få vatten och får som svar "Jag har ingen traktor så jag kan inte lösa det." Är det inte därför man är stallägare???!!! Det är en stooor hage det finns träd i, min häst måste gå i en hage med träd i, han gick med 2 andra hästar i den hagen och de trivdes utmärkt tillsammans. Nu har D delat av den hagen för att annars finns det för lite hagar… så min häst går själv i en liten trädhage och de andra två i precis bredvid staketet i en lite större trädhage…. jag menar, vad gjorde det för skillnad? SNACKA OM ATT INTE TÄNKA PÅ HÄSTARNAS BÄSTA!!! Vi har en regel i stallet, att man aldrig ska lämna en häst ute själv, har man sin hästen näst sist ute så ska man ta in den sista också, Y skulle gå upp och hämta sin zombie till häst igår och visste MYCKET väl att det var EN TILL häst ute, bara att titta??? Jag har problem med mit ben, så jag ska gå så lite som möjligt, så RINGER Y ner till en en person som vi kallar för J och säger så "Kan du säga till Nina att gå upp och hämta den sista hästen?" VARFÖR JUST JAG??? NÄr stallet var fuuuullt av andra människor, det var ENDAST för att jävlas med oss… Hagarna ligger supernära stallet, så varför RINGER man då ner???? Y skulle även ha en lektion för en liten flicka och satte upp cavaletti bommar, småkryss, bommar osv i paddocken… Varför ska HON få det när ingen annan får det??? Det är ju alltid HON Som skäller ut oss!!! Hon skriver alltid på tavlan "Glöm inte att sätta på elen." Så har hon glömt det själv två gånger irad nu och säger att det är "sabotörer" som stängt av den… hur jobbig får en människa bli??? Hästar har även sprungit igenom staketet pga henne…. Nu är det 8 stycken av 18 stycken inhyrda som ska flytta inom det snaraste, bla mig. Y skrämmer iväg alla, men D är kär i Y. Men D vill ju även ha kvar sina hyresgäster ju…. VAR BARA TVUNGEN TILL ATT SKRIVA AV MIG LITE!!!!!! :D Det här är min vardag… hehe.

gejsa
0

Låter inte så värst roligt i ditt stall heller du! Törs ingen annan säga ifrån/till?

NinaToy
0

#1# Jo många har reagerat nu och 8 stycken är ju påväg därifrån. :P Vi samlades alla en gång och blev sura på han som har stallet och sa vad vi tyckte och då sa han typ "Shit happends, det kan jag inte göra nått åt" Han kan tydligen inte göra något åt nånting… :P

gejsa
0

Lustig människa! Lika bra att flytta därifrån då. Tycker jag.

Eve
0

Usch, så jobbigt.. Jag hade tagit mitt pick och pack och dragit.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

jen
0

jag hade flyttat direkt!

vilka människor det finns Fundersam

[slo]
0

Uuuh, jobbigt stall! Och ganska jobbigt att läsa när det är förkortningar… Använd hellre andra namn :)