Pennie är död
Beklagar verkligen!
vad hemskt! stackars er!

Men usch vad jobbigt! Vad var det för häst? Beklagar verkligen. Tur att ni såg det iaf. För tarmvred gör ju så djävulskt ont. :(
Beklagar

vad jobbigt, beklagar verkligen..

Nej, vad synd :( Skönt att ni såg det.

#3 det var sista avkomman e Blixten och sista u Jannie
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Beklagar sorgen! 

jättetråkigt bebbe! =(
men neej vad tråkigt bebbe!! =/
Men usch, beklagar sorgen!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
huff så forfedelig leit
nej så hemskt! beklagar verkligen!

Tack för all empati,
Usch vad tråkigt, beklagar! 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
usch vad tråkigt! :(
nee, och det e den sista avkomman med extra trokigt beklagar sorgen av förlusten av din kära vän,som var mycket fin dessutom. :*(
Usch! Hur gammal var hästan?
åh :( <3
Isa Aronsson
www.stallequino.se

usch nej va jobbigt! Beklagar verkligen, även om det inte är mycket till tröst 
Josefinejumpforjoy.blogg.se

hoon blev inte gammal. Vad tråkigt =( Beklagar sorgen.

Nej, blev hon inte äldre stackaren. :(
ledsen, jobbigt när det händer så plötsligt
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

ledsen 
*** Kärleken övervinner allt ***

Nej usch va hemskt bebbe!!

Nej gud va sorligt, beklagar verkligen.

Är här någon som kan förklara varför en häst får tarmvred ? glömde fråga veten. Tack Lina, den blev jättefin.
#29 Det börjar väl med kolik, och om hästen då rullar sig t.ex kan tarmarna vrida ihop sig och syretillförseln stryps så att tarmarna dör. Sen om det kan finnas andra orsaker också, det vet jag inte.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Men hon sket som vanligt och veten kände inget konstigt där bak, så det verkade inte vara kolik
Vaddå verkade inte vara kolik, undersökte ni henne innan hon fick tarmvred?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag läste på en sida att "grovtarmsvridning" uppges va vanligare hos tyngre hästar, ex frieser och andra tyngre kallblodstyper osv enn hos andra hästar, och grovtarmsvridningen kan uppstå akut utan synliga förvarningar.. läste detta i en artikel på frieser.se
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Hon kanske kunde bajsa ut det som var innan den vreds om?
Hej Rita är du hemma redan eller skriver du från Norge?
#34 hon är nog fortfarande i norge ^^ vad jag vet så har de internet där också *:)
Är så tråkigt det här, jag gick omkring hela gårkvällen och var p åväg att börja gråta hela tiden…. Nu har Harrys snart ingen familj kvar :/
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#32 veten sa först, att det nog inte var tarmvred eftersom hon sket, och då fick hon kramplösande, det ska ge verkan efter några min om det är kolik, men hon blev bara sämre o sämre, ville bara lägga sig hela tiden, vi lyckades inte hindra henne alla gånger, men såg till att hon inte rullade sig, hon fick då vila en liten stund för han sa att det tar mkt på hennes krafter och hon hade hög puls, fick upp henne igen och hade henne till att springa, sen kom det liksom nytt krampanfall igen och hon slängde sig omkull, så höll vi på i 1 timme, veten pratade med en kollega och sa att det var det värsta kollikfall han sett, men det fanns inget mer att ge henne, bara att avvakta, när han skulle gå sa han att det nog trots allt var tarmvred, men att vi skulle ge henne en chans och vänta 1 timme till, men ½ 9 orkade vi inte se henne plågas mer utan sköt henne.

#36# Men usch, stackars henne. Vad hon måste ha lidit. :(
Man ska inte låta en kolikhäst springa. Utan promenera. Det kan förvärras om dom springer har jag läst. Jag lät också mina springa förr.
Fille fick ju kolik två ggr samma vecka efter att ha kommit hem från Strömsholm när han även fick magsår där eller magkatarr.
Han ville också lägga sig hela tiden när vi var ute på ridbanan för att gå. Det var det värsta anfallet jag har sett. Och då är ändå islänningar tåligare mot andra hästar säger dom som vet. (varför dom är det har jag ingen aning om, vet inte ens om det stämmer) Vi kunde iaf inte heller hindra honom ibland. Så ville han inte gå upp heller. Ja, det var det jobbigaste jag har varit med om någonsin. Gejsa, Sorro och Gobban har också haft kolik men aldrig som fille fick.

jovisst har hon plågats, men man vill ju inte ge upp i första taget, måste ju ge det en chans.

Ekollon?

Har inte varit i närheten av någon ek
#34 är i norge, kommer hem utpå eftermiddag/tidlig kväll måndag, då kommer jag åka ned till Gejsa och säga hej efter vi har packat ut :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#41# Ok! Hälsa alla där hemma. :)
Har missat denna tråd HELT!
Verkligen lessen för din skull Bebbe! kramkram