lågt tak
om jag köper hästen, som är 170, och taket i stallet bara är godkänt för 164 cms hästar,är det något man bör oroa sig för? det gäller bara till senast mars då jag får flytta in i andra delen av stallet med högre tak..

det jag skulle oroa mig för är att men blir tvungen att flytta på hästen om någon får reda på det.

nä det tror ja då inte du behöver bry dig om.
ok, tänkte så det inte är så att dne inte kan sträcka på sig eller så?
det var en kontrollant där för ett tag sedan, så den bör ju inte komma snart igen..

Vid "tillfällig uppstallning" som dom kallar det får man frångå dom ordinarie reglerna. Men frågan är om det klassas som tillfällig uppstallning när det ändå är rätt lågn tid h*n ska stå där…

det är väl inget du behöver bry dig om om du köper hästen. förutsatt att du är inackorderad då, det är ju stallägarens huvudbry!
hon sa att om han skulle märka så skulle jag bli utslängd, men det är allt, och i och med att de bara gäller till absolut max mars så borde det varra lugnt.. om någon frågar kan man ju säga at man står i den högre delen.. det är mer om hästen påverkas jag är orolig över

det är ju om h*n skulle resa sig eller nå sånt och slå huvudet i taket

Det skilljer väl bara typ 10 cm emellan ändå el? Jag skulle inte se det som något som skulle påverka hästen negativt…reser sig hästen ordentligt slår den i huvudet med rätta takmåttet oxå. Så för hästen skull spelar det ingen roll med så lite skillnad utan det är ju ifall det skulle bli problem för dig eller stallägaren…
Inte för att vara sån… Men jag har för mig att jag hörde nånstans att det inte ska vara så längre, utan samma takhöjd gäller oavsett om det är stora hästar eller shettisar som ska vara i stallet.

#9 jo det ska vara samma, lägst 2,20. men man kan få dispens om man har små hästar. jag är dock osäker på om det är en tillfällig dispens.
en på jobbet fick höja taket i stallet där hästarna står. gick på 150,000

vi hade en häst i stallet som var för stor. Han plockade ner lampor osv så jag hade nog tittat efter ett nytt stall.