hade tänkt lägga ut en bild på honom innan han åkte men nu sitter jag ju på fel data…. kommer längre fram

Stackars liten!!
Men nu får han det bra igen, när han är hemma hos dig… hoppas han blir bra snabbt nu!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Men herre gud! Det var inte mycket kött på bena den stackarn hade! :O Hoppas han blir bättre nu! Jag skulle ha hoppat på fodervärden om mina älsklingar skulle utsatts för liknande!
ushh för vissa människor!!!

#7 Polisen är kontaktad och jag kommer att gå vidare med detta….några till samtal imorgon som ska göras… trött på fodervärden nu. hon är så satans nonchalant…..

OJ! 
Hoppas han blir bättre och käkar upp sig lite. Stackars totto..

som sagt ta träckprov på honom och avmaska om så behövs….jag köpte en ponny i detta skicket en gång och det gick förvånansvärt lätt att få upp honom i hull.
men vafasen? jösses…. nu bidde jag inte särskilt glad….
stackars kingen! hurlänge har han vart på foder nu?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Mask kan ge magra hästar, men det går inte så fort som 2 månader från bra hull till utmärglad. En vuxen, frisk häst blir normalt inte så medtagen på så kort tid av mask.
Men blodprov och träckprov borde vara standard på alla hästar som ser ut sådär, så jag antar att veterinären som kontaktats kommer att ordinera det. Annars får du påminna om det, Pim! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

fy sjutton!
tur att du har fått hem honom… hoppas att allt blir bra!

Shit, får man fråga vad fodervärden har att säga till sitt försvar?
*** Kärleken övervinner allt ***
och verkligheten brukar vara värre än bilderna…
Hoppas du får upp han i hull lagom fort och att det går bra! Det där är precis vad som hände min kompis! Usch för människor som inte tar ansvar!
Helt jäkla otroligt att folk inte kan ta sitt ansvar! Att ens kunna utsätta en levande individ för nått sånt här är helt galet och när de inte heller är ens egen..(spelar väl egentligen ingen roll när de gäller levande individer)

#12 hon säger att hon precis har avmaskat honom. tyvärr kan jag inte kontrollera i hans pärm då hon inte lämnat den åter till mig så jag har noll koll på allt med hans vacc m m…
#14 hon sa bara att han haft fri tillgång till hösilage och att han fått något kraftfoder (hon inte kunde komma ihåg namnet på
)men som han inte åt upp…. Kingen har ALLTID varit en häst som kräver MKT kraftfoder för att hålla húllet och han har alltid varit glad åt sin mat!! Men visst, vi får inte heller i honom maten nu….:-/…Vi kunde dock inte se något kraftfoder i det sk stallet som egentligen var ett ombyggt vedskjul med 3 krokar uppspikade som de sen bundit hästarna i, utan skiljeväggar och stackars Kingen i mitten tydligen som är väldigt lågrangad av sig!!! Till oss sa de att de höll på bygga boxar……*så j***la förbannad*

#17# Men vad fasen så han såg ut. :(
Du skriver att han vinglar, kan det vara hösilageförgiftning, borelia kan också orsaka en massa följdsjukdomar.
På bild 4 ser det ut som han har/haft diarre. Han har kanske inte tålt så blött hösilage?
Stackars kingen!! :(
Hur såg han annars ut då? Hovar och sådär?

Usch då, inget roligt.
Hur såg stallet ut när ni lämnade honom där?

#18 han hade diarre 2 dagar efter att han kom hem. Transporten gjorde honom jättenervös så någonting har inträffat i samband med lastning/körning där nere med…:-(…för innan var han jättelugn med lastning.
#19 de hade plockat av honom skorna vilket inte var så bra då han var skodd, iaf fram, för benställningen. Ena hoven fram är lite skev eller hur man ska säga så skon skulle hjälpa och räta upp. Hon hade inte skött verkningen heller….
#20 Vi lämnade honom hos tjejens mamma i juni och då gick de på bete och det stallet skulle göras iordning till installningen. Men sen flyttade dottern och tog 3 av hästarna med sig och det var där han stod nu. Vi har hörts av via sms och mms och allt har låtit som guld o gröna skogar så jag kände aldrig nån panik att åka o kontrollera nåt, men nu gjorde jag ett stort fel där!!!! Så jag har ett kort på honom från oktober när han stod hos tjejens mamma och där är han inte smal….utan har hänt sen!

#11 förlåt..missat ditt inlägg. han lämnades i juni detta detta året, men har kort på honom i okt och då är han fin så det har hänt mellan okt och dec då dottern haft honom
Men stackars lilla hästen.o( Ser inte ut som han fått ngn mat alls nästan sen i oktober..
Bet vet kolla tänderna/munhålan på honom också så han inte har gjort sig illa i munnen och därför inte äter.. En vitaminspruta kanske inte är helt fel heller..
Vad får han att äta idag?

#21# Om han knappt fått mat och ni började ge honom massor så fick han diarre pga det. Hans mage tål inte för mycket mat på en gång. Man måste ta det försiktigt med alla sorter och inte ge för mycket. Bäst är att ge bara hö ett par dagar först.

HJÄLP!!!
Han ser ju ungefär ut som wilma gjorde i våras, men då pga sjukdom!
Hur fasen kan man behandla ett djur så? Allra helst när det inte ens är hennes egna häst!
Lider med dig Sofie! Önskar dig och Kingen allt gott och lycka till nu!
Jag hoppas att han tar sig fort både för din och hans egna skull.

Var bor den häe människan egentligen? Någon man kanske borde bli varnad för? pm gärna!

Fy, stackars Kingen. Man mår så dåligt när man ser vad en del människor gör med djur el inte gör…
Hoppas att han går upp i vikt nu. Jag skulle ha tagit träckprov (vilket du sa) och kollat tänderna samt kanske även tagit blodprov. Var sedan extremt försiktig med fodret i början. Lycka till!

varit på klinik med honom idag…står mer om det i "nu tänker jag f*n inte vara snäll längre*

Nejj stackars lilla häst :(
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Tänker inte nämna i ord vad jag tycker om denna människa här inne, men det är inga goda tankar! :O
Sofie: Ring djurskyddsinspektör och fråga om denna tjej har anmälningar på sig sen innan, och berätta vad som har hänt Kingen nu. En sån här människa ska inte få gå lös och ha chansen att få ha djur.
Hade jag inte varit så mesig och liten så hade jag gått och lärt henne själv att så behandlar man inte djur… :/
Du kan inte ringa mamman och höra vad hon säger om det hela?

Usch nä, detta var ingen fager syn…..Stackars häst. Lycka till med att honom i lika fint hull som din bild från i våras. Ta det försiktigt bara, lite i taget…..
Hoppas att du hittar ett sätt att komma åt fodervärden på, håller tummarna för er.

#31 har ringt dem. väntar att de ska ringa upp mid..så de gör väl det imorgon
#32 har pratat med henne. hon har problem att komma åt henne hon med….

Men gisses va han ser ut!!! Stackars liten!! Hoppas på de bästa nu för eran skull! Skönt att du ringt polis, djurskydd osv, de här får h*n ju inte komma undan med! Kramar till er!!
#29 hur gick det på kliniken??
#36 det finns att läsa HÄR