Vilken häst ska jag "ta"?
Hej! Jag har ett rätt stort problem och vill ha hjälp snarast!
Det är nämligen så här att jag har (förmodligen) chansen att rida någon av följande hästar, men vet inte vilken så jag vill ha tips!
1. "Berta" Jättesöt och snäll, relativt lättskrämd, kräver en del träning. Inget för tävlingsbanorna (än) men verkar vara en trevlig häst att träna på och rida i skogen med.
2. "Ulla" Supersöt, ganska ung, inte så utbildad så alltså inte redo för tävling. Har ridit henne några gånger och trivs med henne.
3. "Asta" Tjurig och envis, lite knepig verkar det som. Tävlad med hyfsade resultat i lättare klasser. Relativt lätt att hantera på tävling.
4. "Greta" Pigg, det sägs att hon är något svår och gärna sticker. Tävlad med riktigt bra resultat på något lägre nivå. Lite "feg" och orutinerad.
Jag är då tävlings- och träningsintresserad, men gillar även att rida ut i skogen och mysa. Vill ha något av en utmaning men inte FÖR svårt. Har ridvana sen ganska länge men kan bli något osäker ibland. Ridsällskap finns det gott om, av alla sorter.
Om du vill ha en utmaning, men inte för svårt, du vill tävla ocj träna så tycker jag att du ska satsa på "Greta".. =)

Hej
Jag tycker att du ska låta din tränare få vara delaktig i beslutet.
Lycka till/Linda
Vilken häst passar dig bäst tror du? själv skulle jag ta Astra för att få en utmaning

When choosing which horse to ride, make sure the horse is what you want., think about what level of riding you are up to and how much energy and time you have to train the horse (s). I agree with Linda let your instructor also be a part of your choice.
Good luck
Reb