Alain Roland
Så nu är jag hemma igen , efter en kanon helg. Red i lördags för Alin Roland på en av hans Pre korsningar. Första gången jag provade på barock, enhands fattningen var inte så svår som jag trodde. Så det blev skritt trav galopp , öppnor och slutor. Första gången jag red med stång med långskänkel. Hästen var jätte kännslig så det var pytte små fjärilslätta rörelser. Lite annat mot pansarvagnen här hemma och tempo! Skit häftigt. Åker tillbaks i november.
kul!

Visst var det kul? Jag red en gång för honom när han bodde i V:ås eller var det Köping. Kommer inte ihåg nu i vilken stad det var. Vi åkte 6 st från stallet och provred en timma för honom. Det var lite svårt att förstå hans Svengelska bara. Dottern min fick rida på hans hingst. Väldigt lättridna hästar. Sedan skilde dom sig visst och då flyttade han bara några månader senare. Hade tänkt fortsätta rida lite då och då annars.

ska du dit i november igen? på semester? :D
Oh, sökte lite på google och hittade hans hemsida… Verkar spännande, vart håller han hus? :)

#2,#3,#4…det var jätte kul oerhört inspirerande, jag ska inte på semester i nov utan bara rida för Alain (sover över hos väninnan iof 300km enkel resa. Han håller till utanför Linköping…
jag har oxå ridit för honom när han fanns här uatnför Västerås! De va superskoj och spännande! :D

#6# Ja, visst var det kul? Fast jag tycker det ser lite hetsigt ut när han själv rider. Har sett honom på uppvisningar bl a.
Jag har inte sett han alls på hästryggen förutom på bilder.. men jag kan tänka mej.. ;)

Jag såg en uppvisning med honom en gång och tyckte rent ut sagt att det såg hemskt ut, är man så duktig som han säger sig vara ska man kunna rida med mindre hjälper än så! Han kastade in hästen i galoppbytena med tyngden (riktigt kastade hästen ur balans) och använder skänkel och bett väldigt skarpt anser jag själv… Sen skulle han visa att han kunde rida likadant utan tyglar och då satte han fast dom typ uppe på brösten på sig själv med lika korta tyglar som innan så han lutade sig bara åt olika håll…vilket innebar att han använde tyglarna lika mkt ändå! Jag blev riktigt besviken av honom faktiskt! Men det är bara vad jag anser, har som sagt bara sett honom en gång…

#9# Precis så menade jag också. Han red inte alls bra. Men hans hästar var sköna att rida. Väldigt lydiga.