Bassora ox
Någon som har eller känner någon häst som är efter Bassora ox? Importerad från Spanien 1973. 156 cm i manken, brännmärkt med ett C på låret (anor från Columbus).
där har du "alla" hans avkommor med stam och allt.. mer än så kan jag dock inte hjälpa dig med.. mvh Elina
Glömde skriva att du för muspekaren över "reports" sen klickar du på "progeny" så har du hans avkommor.. 
Tack så mycket! =)

pbs, det är INTE alla avkommor, utan alla avkommor som någon lagt in på den sidan, vilket bara drivs i stort sett utav privatpersoner smo lägger in för skojs skull….
Ja, förstår det =)

vad är bassora för ras?

arab
som skrivet innom atmostrofer, "alla" hoppas ingen misstolkade det..

putt
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

hejsan, har hittat en bild här och undrar om det kanske vara Bassora…
Puttar upp tråden, jag känner till Bassora väldigt väl, återkommer snart med det jag vet om honom *nyss hemkommen från jobbet med mackan vid datan och måste ut och fixa med hästarna….puuuh*

11: Ja, det är också Bassora. Snygg, eller hur? =)
12:Spännande, du måste berätta med en gång! =D
11: Ja, det är också Bassora. Snygg, eller hur? =)
12:Spännande, du måste berätta med en gång! =D

ja väldigt fin=)

.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag hade en ponny med Bassora i släkten :)
Här är de avkommor som är registrerade hos Svenska Arabhästföreningen:
http://www.sahf.se/ARAB_registratur/Stamtavla/main1.asp?Nr=16886&listtyp=Avkomma

Hej hej!
Jätte gammal tråd men jag har haft en liten arab tjej som hette fuchzi som var efter Bassora! Jag har för mig att Bassora var uppstallad på Skåregärde Arabstuteri utanför Kungsbacka i Halland som drevs av familjen Ehrneholm.
Fuchzi föddes 1981 och var en liten näpen dam. Flugskimmel. Hon va jätte go! Jag hade även hennes mamma ett tag, Zaida.
Jag ska se hemma om jag kan hitta något gammalt kort.. 
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..