Uppehåll med ridningen
Nu är det två och ett halvt år sedan jag red lektion senast och efter det har det bara blivit några skogsturer på egen hand. Problemet är att jag vill ha riktig träning igen men har inte hittat någon bra ridskola. Ni som har haft uppehåll ett par år med ridningen, hur gick det när ni satte igång igen? Var det ovant att rida eller märkte man ingen skillnad?
Jag ville egentligen inte sluta med lektionerna men fortsätta rida på en ridskola där man såg att hästarna inte behandlas bra klarar jag inte. Häromkring har jag inte hittat en enda bra ridskola. Är det fler som har samma problem? har ni några tips på hur man ska göra? Har funderat på helgkurser istället men priset är ett problem.
Jag har haft uppehåll från ridningen i typ fyra år. Märktes ganska mycket i början, men tog igen det snabbt. Största skillnaden var väl att jag gick från ridskola till att bli medryttare..
Jag har också haft uppehåll med ridskole-ridning och det gjorde mig bara gott. Red bara min egen under några år och när jag började på ridskola igen kändes allt bara mer rätt.
Kan bero på att jag fick chansen att utvecklas på egen hand med min egen häst i min egen takt.
Kan ocksåp bero på att mitt fullblodssto var en mkt krävande och svår häst, så ridskolehästarna var inte längre några som helst problem =)