Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2237 ggr
bell
0

klippmaskiner

Hej jag behöver lite tanke hjälp. Ska klippa två hästar typ "islandsklippning" duger det med en hund klippningsmaskin eller är de för klena?

Priset på en sådan är ju trevligt Glad  Liten lätt och smidig. Men orkar de med häst håren? Hund borde ju kunna vara typ samma eller?

Peppe
0

Det beror nog på vad vi snackar om för häst, shetlandsponny eller halvblod? Har den riktigt tunn päls kan det kanske funka, men jag hade inte chansat utan köpt mig en ordentlig direkt

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bell
0

Det är kallblod. irish cob.

Peppe
0

då skulle jag inte rekomendera att köpa en hundklippare =) vanliga hästmaskiner har ibland problem med "kallblodspäls" så man får köra med 3 mm skär först, så tror inte en liten hundklippare klarar av det =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bell
0

Ok vad bra att du har koll Glad Själv har jag aldrig hållit på med klipppmaskiner mer än på familjen  Flört

Fick låna en maskin av min syster men den klippte inte? Var in på Granngården för att lämna in på slipning men såg då en klippmaskin på rea för 400. Där med väcktes tanken Glad. Är nog lika bra att lämna in hennes blad på slipning iallafall. Men det tog lite tid att få tillbaka dom.

Marrsson
0

Hej hej,

Lite nyfikenhet.. Hur ser en "islandsklippning" ut?

//Marielle

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Zaphix
0

En med ett halvblod i ett stall i närheten kpte fyra hundklippare och klippte sin häst. Från claes ohlsons tror jag.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tezzie
0

Risken med en billig skitmaskin är att den nyper hästen i pälsen/huden och den kommer garanterat att rycka mycket i håren, så ppeciellt snällt är det inte + att du kommer att få slita ihjäl dig.
Uppladdningsbara maskiner är inte heller bra, köp hellre en bra nätdriven så kommer du inte att ångra dig :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

bell
0

Skrattande Nu är hästarna klippta. Köpte den lilla Onyx för 300:- En annan kompis använder den till huvud och ben (på häst) så jag tänkte att det var värt ett försök :)

Blev billigare än att slipa systers skär. Räknar inte med att behöva klippa så många gånger.

bell
0

#5 Typ så här var det meningen att det skulle bli.

Källa: Hippson.se