Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1381 ggr
IdaT
0

Nödvändigaste prylen?

Hej!
Jag tänkte vända på Mollas tråd Onödigaste prylen.

Så vad är den nödvändigaste pryl som ni har hemma?

Ändring: Jag var lite otydlig, menar utöver täcken, sadel, sele, ryktdon, träns och liknande som ses som självklar hästutrustning.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min nödvändigaste pryl förutom alla vanliga saker är nog bettringarna jag köpte åt Zally, jag tycer det är så otroligt fult, men Zally uppskattar nog att jag inte kör bettet igenom munnen på henne, varje gång jag tar i tömmarna, längre.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

exitingsvillemo
0

hm, svår fråga, jag har ganska många nödvändig saker.

Svanskappan till mitt ena sto, utan den åker tömkörningsgjprden över manken och hon tar sig ur de heltt, har lyckats några gånger :D

Molla
0

Jag har ju en massa, men det jag känner att jag inte skulle kunna köpa nytt hur lätt som hellst är mitt longerspö. Det är kanske en meter långt bara med en flärp som är lika lång. Den är perfekt längd på, användarvänlig! Har inte sett den modellen efter att jag köpte den.

wewwa
0

Ja, nödvändiga hästsaker har man mycket av. Men skottkärran, grepen, ryktsakerna+kratsen, grimmor och täcken efter väder känns rätt viktgt och även reflexerna vid denna årstiden, etc etc.

exitingsvillemo
0

och inte att förglömma: Hästarna, utan dom skulle alla saker kännas väldigt överflödigaCool

LinaN
0

Den nödvändigaste prylen jag har i stallet är min hårtork! utan den hade min stackars kuse alltid stått med fuktiga o leriga ben…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Thorsson
0

Nackludd, utan den så får han skav av nack-stycket och blir tjurig.

Marija
0

Jag är rätt glad att jag har martingal på min medryttarpålle, vi skulle nog slå oss sönder och samman utan den Flört

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Peppe
0

gjordtunnel i fårskinn hade vi inte klarat oss utan

samt mina sprenger-stigbyglar

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mille
0

hmm, utöver det vanliga sakerna så får det bli kotskydden på Berra och selgjordstunneln till Puss. De andra har väl inget de behöver extra direkt.

HannaT
0

Köpte en rumpvärmare till sadeln någon vecka sedan, och jag vet inte hur jag någonsin kunnat vara utan den (:

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

sheilaspicasso
0

Så här års är det nog reflexerna. Jag gillar dessutom mn arepgrimmor. De är så användbara.

SHV-Pysen
0

hm… svårt…men det måste nog vara min hemmagjorda duallygrimma!

inte så där jättebra, ska bättra på den, men den har gjort så att han sluppit alla obekväma bett som han inte tycker om som man annars måste använda när man ska rida och tömköra.

tror nog att pållen uppskattar allt ludd som vi har på selen oxå ^^, det är typ överallt så han får det bekvämt och skavfritt ^^,

evisj
0

Den nödvändnigaste sak jag har är grimman Den använder jag mest x)

_Jag_
0

Det nödvändigaste jag har är min luva med gummiöron =)Utan den blir mitt lilla sto het och stark som en ko och stressad, men med är hon som ett litet lamm :) Tussar kan hon inte ha för hon skakar ur dom+ att hon tycker det nyper i öronhåret när man stoppar i dom och det gör ont så då blir hon ledsen =/ Utan dövning ingen ridning =)

Zahara
0

stalla vantarna! Annars hade händerna varit kalla!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Chestnut
0

Är nog mitt stallapoteket, är guld värt att ha när olyckan är framme! (dessutom är lådan skön att sitta på i stallgången ;))

Med vänliga hälsningar
Chess

Zaphix
0

Mankammen! Jag älskar att kamma man och svans. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

IdaT
0

#14 Enligt mig är det självklar utrustning.