Hur har det gått med foderhästarna?
Undrar lite allmänt om fodervärdar. Hur har det gått för er som har haft ute era hästar? Har ni fått hämta en vanvårdad häst akut eller fått hem en sönderriden häst? Eller har det gått jättebra?
Ni som har haft foderhäst; har ägaren varit kontrollerande, tjatig? Eller har ni jättebra kontakt?
Vill veta allt!
/Amanda
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag har jättebra kontakt med ägaren till min foderhäst, men så hade jag honom på halvfoder i 1.5 år innan också..
Fast lite kontrollerande är hon allt.. Men det jämnar ut sig med att hon är snäll och underbar!

när jag lånade ut calippo gick det bra. ena tjejen var bra och andra var väl inte rätt för hästen. slutade ivf med att jag sålde honom.
Jag fick hem en varmblodskille som hatade när man spände gjorden, högg ofta ut i luften när man spände. Han kraffsade med hoven typ hela tiden och tyckte inte alls om att vi klappad på vare sej bogen eller på nedre delan av huvudet, men han var dock jättemysig. Nu har vi tränat bort olaterna, men dem förekommer väll ibland.
Ägaren till honom är en jättetrevlig tjej, hon får komma och rida honom när hon vill och hon är inte kontrollerande.
Har bara haft honom i ungefär 5 månader och vi ska ha honom till november nån gång tror jag.

jag har haft roger i dryga två år nu, skulle varit ca 6 mån^^. Ägaren har kommit och kollat honom några ggr, men inte varit kontrollerande. Hon har bara kollat så han mår bra och gett honom några morötter. I början hörde hon av sig lite på telefon hur det gick också eftersom allt var så nytt för både honom och mig.
Kompisen hade sin varmblodiga travare på foder. När hon tittade till honom efter en tid (kommer inte ihåg hur länge, men inte så länge iaf) hittade hon sin häst omusklad och han hade tappat massor vikt också! Tjejen tyckte inte att hon gjort nåt fel och fattade inte varför min kompis slog på stora trumman och hämtade honom direkt. =(
*putt*
som ni kanske anar överväger jag att lämna ut min pärla på foder i 4-5 månader…
Med vänliga hälsningar
Chess